UiA-koret inviterer til nordisk korkonsert

Studenter og ansatte i UiA-koret har fått med seg unge norske og finske korister og inviterer til konsert i Kristiansand domkirke 13. april.

Dirigent dirigerer på korøvelse
Korøvelse med UiA-koret, her med dirigent og professor Anne Haugland Balsnes. Koret består av mellom rundt 40 musikkstudenter, andre studenter og UiA-ansatte.

UiA-koret består av både studenter og ansatte ved UiA, ledet av Anne Haugland Balsnes, professor i musikk. Hvert semester inviterer koret til konsert, og 13. april inviterer de til en sjelden opplevelse: Publikum får oppleve over hundre nordiske korsangere sammen.

- Vi har invitert det finske ungdomskoret Sibelius-gymnasiets kammerkor, sammen med Agder ungdomskor og vokalgruppen fra 1MDD ved Vågsbygd videregående skole. Hver for seg og sammen fremfører de kormusikk av norske, finske og amerikanske komponister, sier Balsnes.

Resultatet blir konserten Nordiske toner. Møte mellom unge norske og finske korister, som du kan få med deg 13. april kl. 16 i Kristiansand domkirke.

Før påske deltok UiA-koret også på Ønskekonserten i Kilden teater og konserthus, og nummeret de sang med på ble av mange løftet frem som konsertens høydepunkt. UiA-korets deltakelse på konserten var et resultat av det gode samarbeidet mellom Kilden og UiAs fakultet for kunstfag.