Nye i universitetsstyret

Valget av ansattes representanter til universitetsstyret ble avsluttet tirsdag denne uken. Se hvem som ble valgt.

Vinnerne av valget til universitetsstyret (foto)

NYVALGTE: Faste representanter øverst fra venstre: Thomas Eikeland Fiskå, Gro René Rambø, Ronald Mayora Synnes og Elin Maria Berg. Vararepresentanter nederst fra venstre: Geir Kløkstad, Silje Hammerstad Grimsli, Frøydis Nordgård Vik, Tormod Wallem Anundsen og Eva Mari Andreasen.

Under ser du hvem som ble valgt til hvilken posisjon i de tre valgkretsene det var valg. Antall stemmer viser hvor mange i valgkretsen som stemte, fulgt av hvor mange prosent dette er. Tallene bak navnene viser hvor mange stemmer kandidatene som fikk posisjon, fikk.

Teknisk-administrativt ansatte:

Én fast representant og to vara.
Antall stemmer i valget: 327 (56,1%)

Valgvinner:
Thomas Eikeland Fiskå (110 stemmer)

Vara:
1. Geir Øivind Kløkstad (76)
2. Silje Hammerstad Grimsli (46)

Fast ansatte i vitenskapelige stillinger:

To faste representanter og to vara.
Antall stemmer i valget: 415 (53,9%)

Valgvinnere:
Gro Renée Rambø (87)
Ronald Mayora Synnes (77)*

1. Frøydis Nordgård Vik (83)*
2. Tormod Wallem Anundsen (72)

*Begge kjønn skal være representert fra valgkretsen i universitetsstyret.

Midlertidig ansatte i vitenskapelige stillinger:

Én fast representant og to vara*.
Antall stemmer i valget: 58 (27%)

Valgvinner:
Elin Maria Berg (32)

Vara:
1. Eva Mari Andreasen (26)

*Kun to kandidater stilte til valg. Den siste varaplassen blir derfor stående tom gjennom perioden.

11 representanter i universitetsstyret

I tillegg til de fire faste representantene som er valgt nå, består universitetsstyret ved UiA også av rektor, to studentrepresentanter, og fire representanter utpekt av Kunnskapsdepartementet. Studentene velger vanligvis sine representanter i Studentparlamentets siste møte før sommeren, og Kunnskapsdepartementet utpeker sine omtrent samtidig.