English version of this page

Christine Watne Kristiansen

Førsteamanuensis
Institutt for pedagogikk
Telefon
+47 37233362
Mobiltelefon
+4799452045
Kontor C4106 (Jon Lilletuns vei 9, 4879 Grimstad, Norway)

Ansvarsområde

Ansatt ved Universitetet i Agder siden august 2014

 

Utdanning:

2020: Fullførte doktorgrad ved ph.d.-programmet i humaniora og pedagogikk, UiA

2010-2012: Master i pedagogikk, Universitetet i Agder

2007-2010: Faglærer i drama, Universitetet i Agder

2006-2007: KRL, Universitetet i Agder

2005-2006: Musikk, Ansgar Bibelskole

 

Tidligere relevant arbeid:

Stipendiat, Fakultet for humaniora og pedagogikk, UiA

Veileder og underviser i pedagogikk for faglærere, Fakultet for kunstfag, UiA

Spesialpedagog, Holviga skole

Dramalærer, Vennesla Musikkgymnas

Forskning

Faglige interesser

  • Formativ vurdering
  • Læringsteori
  • Dramapedagogikk
  • Kunnskapssyn

Publikasjoner

  • Kristiansen, Christine Watne (2021). Mandatory coursework assignments in Norwegian teacher education:Challenges and possibilities. I Hillen, Prof. Andrea Stefanie; Wolcott, Peter; Schaffer, Connie; Lazareva, Aleksandra & Jr, Robert Morris Gray (Red.), Assessment theory, policy, and practice in higher education - Integrating feedback into student learning. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-4478-2. s. 107–122.
  • Kristiansen, Christine Watne & Eggen, Astrid Birgitte (2014). Vurdering som skapende læring. I Bunting, Mette (Red.), Tilpasset opplæring- i forskning og praksis. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202419011. s. 81–102.

Se alle arbeider i Cristin

  • Kristiansen, Christine Watne (2022). Lærerstreiken: Båten synker- vi må padle sammen. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Kristiansen, Christine Watne (2022). Lærerstreiken: Båten synker- vi må padle sammen. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Kristiansen, Christine Watne (2022). Lærerstreiken: Båten synker- vi må padle sammen. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Kristiansen, Christine Watne (2020). Arbeidskrav i lærerutdanninger. En studie av muntlige arbeidskrav som didaktisk vurderingspraksis. Universitetet i Agder. ISSN 978-82-8427-003-6. Fulltekst i vitenarkiv
  • Kristiansen, Christine Watne (2012). Vurderingens kunst- en diskusjon om vurdering SOM læring i dramafaget. Universitetet i Agder.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:05