-
Elmies-Vestergren, Alexander; Aarli, Eivind; Haldammen, Eva Nordby; Amdal, Irina Ivashenko; Endresen-Maharaj, Kristin & Haraldstad, Åse
(2024).
Vi trenger et rikere bilde av lærervirkeligheten.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
Vis sammendrag
https://www.fvn.no/mening/kronikk/i/RzbbOd/vi-trenger-et-rikere-bilde-av-laerervirkeligheten
-
Jortveit, Maryann & Haraldstad, Åse
(2023).
Hva skjuler seg bak studentenes drop-out intensjoner?
-
Kristiansen, Aslaug; Haraldstad, Åse & Endresen, Kristin
(2023).
– Læreryrket må fylles med mening igjen.
[Internett].
https://www.uia.no/nyheter/laereryrket-maa-fylles-med-mening.
-
Haraldstad, Åse; Kristiansen, Aslaug & Endresen, Kristin
(2023).
Hva får lærere til å bli i skolen?Meningsbærende element i læreryrket.
-
Endresen, Kristin; Kristiansen, Aslaug & Haraldstad, Åse
(2023).
Mening som en kollektiv prosess - samskaping mellom lærerstudenter, praksislærere i lærerutdanningsskoler og faglærere på universitetet.
-
Kristiansen, Aslaug; Endresen, Kristin & Haraldstad, Åse
(2022).
Exploring teachers’ approaches to polarization tendencies in the context of pupil’s interaction.
-
Endresen, Kristin; Haraldstad, Åse & Kristiansen, Aslaug
(2021).
Dialogue and critical thinking as prevention against antidemocratic attitudes .
-
Kristiansen, Aslaug; Haraldstad, Åse; Eikeland, Helen & Endresen, Kristin
(2019).
DEMBRA-tematikk i pedaogogikkundervisningen - tilbakeblikk og veien videre.
-
Haraldstad, Åse; Tveit, Anne Dorthe & Kovac, Velibor Bobo
(2019).
Pupils experiences with democratic arenas in school.
Educating democratic citizens?
-
Briseid, Lars Gunnar & Haraldstad, Åse
(2018).
External Accountability and Professional Ethics for Teachers - Challenges and possibilities.
-
Briseid, Lars Gunnar & Haraldstad, Åse
(2017).
Etikkarbeid i skolen. Presentasjon av en undersøkelse av læreres fortellinger om hvilke etiske utfordringer de møter i hverdagen, analysert og diskutert i et styrings- og ledelsesperspektiv.
-
Kristiansen, Aslaug & Haraldstad, Åse
(2013).
Student Narratives as a Tool for Professional Development in Teacher Education (Paper).