-
Smith-Gahrsen, Martin
(2023).
Undervisning, opplevelse og læring med VR i KRLE - funn fra tre forskningsprosjekter.
-
Smith-Gahrsen, Martin; Meier, Ralph & Skjoldli, Jane
(2023).
Affordances and challenges of using VR in religious education. .
-
Tømte, Cathrine Edelhard; Lien, Anne; Føreland, Line Reichelt & Smith-Gahrsen, Martin
(2023).
Hva slags lærerkompetanser kreves i den digitaliserte skolen?
-
Trysnes, Irene; Smith-Gahrsen, Martin & Føreland, Line Reichelt
(2023).
Studentaktiv læring i lærerutdanningene - Samisk minecraft, VR og bærekraftig utvikling. .
-
Smith-Gahrsen, Martin
(2023).
Virtuell virkelighet i KRLE - en hype eller hit?
Religion og livssyn : Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge.
ISSN 0802-8214.
1,
s. 25–34.
-
Smith-Gahrsen, Martin
(2023).
Bruk av VR i KRLE-undervisning - blogginnlegg.
[Internett].
https://stalu.uia.no/bruk-av-vr-i-krle-undervisning/.
-
Smith-Gahrsen, Martin
(2022).
Lyst til å utforske etikk og religion med VR?
[Internett].
https://stalu.uia.no/nysgjerrig-pa-a-utforsk-etikk-og-religi.
-
Smith-Gahrsen, Martin
(2022).
Hvordan utvikle digital kompetanse i faget «Pedagogikk og elevkunnskap»?
[Internett].
https://stalu.uia.no/.
-
Smith-Gahrsen, Martin
(2022).
Delte erfaringer om bruk av VR.
[Internett].
https://stalu.uia.no/delte-erfaringer-om-bruk-av-vr/.
-
Smith-Gahrsen, Martin
(2022).
Innlegg om FoU-prosjekter (felles fagdag med Høgskulen i Volda):
- Virtuell virkelighet i etikkundervisning – et bidrag til tilstedeværelse, innlevelse og variasjon?
- Opplevelse og læring med virtuelle ekskursjoner i KRLE-faget
.
-
Smith-Gahrsen, Martin
(2022).
Presentasjon og utprøving av VR-opplegg til undervisning på Forskningstorvet under Forskningsdagene I Kristiansand.
-
Smith-Gahrsen, Martin
(2022).
Presentasjon av FoU-prosjektene:
- Virtuell virkelighet i etikkundervisning – et bidrag til tilstedeværelse, innlevelse og variasjon?
- Opplevelse og læring med virtuelle ekskursjoner i KRLE-faget.
-
Smith-Gahrsen, Martin
(2022).
Benefits and challenges of using 360-videos in religious education - findings from two phenomenological studies.
-
Smith-Gahrsen, Martin
(2022).
Om etiske og virtuelle ekskursjoner med VR-teknologi i KRLE.
-
Smith-Gahrsen, Martin
(2022).
Undervisning, opplevelse og læring med VR-teknologi i KRLE.
-
Smith-Gahrsen, Martin
(2022).
Venneslaelever på synagogebesøk – fra klasserommet.
[Avis].
Vårt Land.
-
Smith-Gahrsen, Martin & Ruhaven, Ingvild
(2022).
Undervisning, opplevelse og læring med VR-teknologi i etikkundervisning.
-
Lindhardt, Eva Mila & Smith-Gahrsen, Martin
(2021).
VR-teknologi i etikkundervisning – et bidrag til innlevelse og læring?
-
Smith-Gahrsen, Martin; Ruhaven, Ingvild & Repstad, Kari G. Håkonsen
(2021).
Om studentaktive læringsformer.
-
Smith-Gahrsen, Martin
(2021).
Hvordan utvikle digital kompetanse og øve på lærerrollen i KRLE-faget?
[Internett].
https://stalu.uia.no/.
-
Smith-Gahrsen, Martin
(2021).
Tar i bruk virtuell virkelighet i klasserommet.
[Internett].
https://www.uia.no/om-uia/fakultet/avdeling-for-laererutdann.
-
Smith-Gahrsen, Martin
(2021).
Digitale fortellinger - og litt om 360-kamera.
[Internett].
https://soundcloud.com/user-236885529/digitale-fortellinger-.
-
Smith-Gahrsen, Martin
(2021).
Undervisning, opplevelse og læring med virtuell virkelighet i KRLE-faget.
-
Smith-Gahrsen, Martin; Ruhaven, Ingvild & Repstad, Kari G. Håkonsen
(2021).
Bokpresentasjon av "Studentaktiv undervisning" .
-
Smith-Gahrsen, Martin; Frestad, Trond Kenneth Andreassen & Lindhardt, Eva Mila
(2021).
VR-teknologi i etikkundervisning – et bidrag til innlevelse og læring?
-
Korsvoll, Nils Hallvard & Smith-Gahrsen, Martin
(2021).
Hvordan undervise om jødedom etter fagfornyelsen? Om utforskende og opplevelsesbasert læring med virtuell virkelighet.