English version of this page

Maria Skotte Wasmuth

Universitetslektor
Institutt for informasjonssystemer
Telefon
+47 38141145
Mobiltelefon
+4799477724
Kontor H1017 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Ansvarsområde

Maria Skotte Wasmuth er universitetslektor ved institutt for informasjonssystemer, UiA, og p.hd.-kanditat med fordypelse i digitalt medborgerskap. Wasmuth er utdannet grunnskolelærer 5-10, og har erfaring som lærer og IKT-ansvarlig i skolen. Wasmuth underviser i emner knyttet til profesjonsfaglig digital kompetanse for lærerstudenter, lærere og skoleledere. 

Forskning

Utvalgte publikasjoner

Wasmuth, M. S. (2022). Hvordan vurdere multimodale arbeidskrav? Læring om læring, Volume 8(1). https://www.ntnu.no/ojs/index.php/lol/article/view/4896

Tømte, C. E., Wasmuth, M. S. & Graasvoll, S. S. (2024). Å utdanne til digitalt medborgerskap. I C. E. Tømte, I. Trysnes, A. Lien & M. Smith-Garhsen (Red.), Lærerrollen i endring: Digitale transfomasjoner i studentaktiv undervisning, danning og utdanning (s. 120-144). Universitetsforlaget.

Tømte, C. E., Graasvoll, S. S. & Wasmuth, M. S. (2024). "Et klasserom uten vegger": Nettundervisning og nettpedagogikk. I C. E. Tømte, I. Trysnes, A. Lien & M. Smith-Garhsen (Red.), Lærerrollen i endring: Digitale transfomasjoner i studentaktiv undervisning, danning og utdanning (s. 198-222). Universitetsforlaget.

Tømte, C. E., Wasmuth, M. S. & Graasvoll, S. S. (2024). Med hele verden som klasserom. I C. E. Tømte, I. Trysnes, A. Lien & M. Smith-Garhsen (Red.), Lærerrollen i endring: Digitale transfomasjoner i studentaktiv undervisning, danning og utdanning (s. 223-245). Universitetsforlaget.

Undervisning

IS-215-1 Digitalisering i skolen og lærerens profesjonsfaglige digitale kompetanse

https://www.uia.no/studieplaner/topic/IS-215-1

Publikasjoner

  • Tømte, Cathrine Edelhard; Wasmuth, Maria Skotte & Graasvoll, Susanne Stav (2024). Med hele verden som klasserom. I Tømte, Cathrine Edelhard; Lien, Anne; Trysnes, Irene & Smith-Gahrsen, Martin (Red.), Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. Universitetsforlaget. ISSN 9788215064727. s. 223–245.
  • Tømte, Cathrine Edelhard; Graasvoll, Susanne Stav & Wasmuth, Maria Skotte (2024). "Et klasserom uten vegger": Nettundervisning og nettpedagogikk. I Tømte, Cathrine Edelhard; Lien, Anne; Trysnes, Irene & Smith-Gahrsen, Martin (Red.), Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. Universitetsforlaget. ISSN 9788215064727. s. 198–222.
  • Tømte, Cathrine Edelhard; Wasmuth, Maria Skotte & Graasvoll, Susanne Stav (2024). Å utdanne til digitalt medborgerskap. I Tømte, Cathrine Edelhard; Lien, Anne; Trysnes, Irene & Smith-Gahrsen, Martin (Red.), Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. Universitetsforlaget. ISSN 9788215064727. s. 120–144.
  • Wasmuth, Maria Skotte (2022). Hvordan vurdere multimodale arbeidskrav? Læring om læring. ISSN 2535-4108. 8(1).

Se alle arbeider i Cristin

  • Tømte, Cathrine Edelhard; Føreland, Line Reichelt; Bergan, Ingvild; Wasmuth, Maria Skotte & Danielsen, Kjerstin Breistein (2023). Å fjerne skjermen fra skolen er ikke løsningen. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:01