0
Hopp til hovedinnhold

Kristian Nødtvedt Knudsen

Førsteamanuensis

 
Kontor:
G2007 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Forskning

  • Drama/Teater fagdidaktikk
  • Dramaturgi
  • Sociale og digitale medier
  • Æstetiske læringsprocesser
  • IKT i skole og høyere utdanning
  • improvisation

Utvalgte publikasjoner

Vitenskapelige publikasjoner

  • Knudsen, Kristian Nødtvedt; Schofield, Daniel (2019). Performing literacy and social media. Drama in education. Exploring key research concepts and effective strategies. ISBN: 9780429464928. Routledge. kapittel 3. s 22 - 35.
  • Knudsen, Kristian Nødtvedt; Østern, Maria Anna-Lena Viola (2019). Research through the gaze of the dramaturge: narratives from inside the artists' studio. Performative Approaches in Arts Education: Artful Teaching, Learning and Research. ISBN: 978-1-138-33487-8. Routledge. Chapter 4. s 56 - 68.
  • Knudsen, Kristian Nødtvedt; Krøgholt, Ida (2019). Revitalizing drama in education through fictionalization – a performative approach. Performative Approaches in Arts Education: Artful Teaching, Learning and Research. ISBN: 978-1-138-33487-8. Routledge. Kapitel 3. s 38 - 55.
  • Knudsen, Kristian Nødtvedt (2018). Challenging Fiction: Exploring Meaning-Making Processes in the Crossover Between Social Media and Drama in Education. International Journal of Education and the Arts. ISSN: 1529-8094. 19 (1). s 1 - 24. doi:10.18113/P8ijea1901.
  • Knudsen, Kristian Nødtvedt (2018). Dramafagets rolle i en digital læringskultur. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift. ISSN: 0332-5296. 2-3s 24 - 33. doi:10.18261/issn.2535-4310-2018-02-03-08.
  • Knudsen, Kristian Nødtvedt (2018). Forskeren som dramaturg – dramaturgi som refleksiv metodologi. Journal for Research in Arts and Sports Education. ISSN: 2535-2857. 2 (1). s 39 - 52. doi:10.23865/jased.v2.1032.
  • Knudsen, Kristian Nødtvedt (2017). Performative læringsrum på digitale scener - dramadidaktik og sociale medier. Journal for Research in Arts and Sports Education. ISSN: 2535-2857. 1 (1). s 1 - 16. doi:10.23865/jased.v1.482.
  • Knudsen, Kristian Nødtvedt (2016). Social Media - A New Stage for the Drama Teacher. International Yearbook for Research in Arts Education. AT the Crossroads of Arts and Cultural Education: Queries Meet Assumptions. ISBN: 978-3-8309-3430-1. Waxmann Verlag. Section: "Crossroads. s 205 - 2013.
  • Knudsen, Kristian Nødtvedt; Østern, Tone Pernille (2015). Rektor, kend din krop - med kroppen som et spejlbillede. Ledelse for læring i mulighetenes skole. Skoleledelse i skjæringsfeltet mellom allmenndanning og talentutvikling.. ISBN: 9788202482459. Cappelen Damm Akademisk. Kapittel 4. s 84 - 95.
  • Knudsen, Kristian Nødtvedt (2015). Sociale medier - en ny scene for dramapædagogen. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift. ISSN: 0332-5296. 2015 (3). s 46 - 50.
  • Østern, Maria Anna-Lena Viola; Knudsen, Kristian Nødtvedt (2019). Performative Approaches in Arts Education: Artful Teaching, Learning and Research. ISBN: 978-1-138-33487-8. Routledge. s 202.
  • Knudsen, Kristian Nødtvedt (2019). Dramafaget i en digital samtid – nye spilleregler for dramadidaktikeren?.
  • Knudsen, Kristian Nødtvedt (2019). Læring med dybde - dramaturgiske indgange til langøktsundervisning.
  • Østern, Maria Anna-Lena Viola; Knudsen, Kristian Nødtvedt (2019). Dybde i læring gjennom performativ tilnærming - relasjonell og nomadisk dramaturgi.
  • Rasmussen, Bjørn K.; Knudsen, Kristian Nødtvedt (2019). The Role of Art in Education in a post-democracy.
  • Knudsen, Kristian Nødtvedt (2019). ”From the Static Page to Corporal Experience - QRcodes as Performative Agents in Arts-Based Research”.
  • Knudsen, Kristian Nødtvedt (2019). Who are You on Social Media? How do You Live with Social Media?.

Sist endret: 16.12.2019 14:12