8. feb 2023

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Kontaktperson

ForskerFokus i biblioteket er et lunsjarrangement, hvor forskere ved UiA presenterer sin forskning for kolleger og studenter.

I foredraget vil det gis et innblikk i den nylig utgitte boka Kunstens betydning? Utvidede perspektiver på kunst og barn & unge. Her berøres spørsmål om hvorfor barn og unge trenger kunst og hvordan kunstens betydning begrunnes.

Antologien tar utgangspunkt i forskning utført av medlemmer av den tverrfaglige forskningsgruppen Kunst og barn & unge ved Fakultet for kunstfag på UiA.

Redaktørene av boka, Lisbet Skregelid og Kristian Nødvedt Knudsen, vil rette oppmerksomheten til bokas innledningskapittel som diskuterer hvordan kunsten og kulturens betydning begrunnes. Videre vil det gis innblikk i noen av de 15 kapitlene i boka. Monica Klungland og Jørund Føreland Pedersen vil presentere sine kapitler.

Velkommen!