Forskningsgrupper
Forskning
Forskningsgrupper:
- Barnehager, barndom og barnehagelærerutdanning
Faglige interesser
- Barnehage
- Barn og barndom
- De yngste barna og småbarnspedagogikk
- Medvirkning
- Utviklingsarbeid og barnehagebasert kompetanseutvikling (herunder arbeid med Rekomp)
Utvalgte publikasjoner
Olsen, T.M., Barken, M.E., Brandt, L.A., Dale, T.S. & Guribye, E. (2024). Barnehagelærere og styreres erfaringer med Regional ordning for kompetanseutvikling i barnehagen (Rekomp) som utviklingsarena. Universitetet i Agder. https://uia.brage.unit.no/uia-xmlui/handle/11250/3122585
Formidling
Kronikk:
- Brandt, L.A.; Binfield-Skøie, T.; Dale, T.S. & Skreland, L.L. (2023, 14. marts). Barnehagestrategien – tomme løfter eller økt profesjonsfellesskap?. Barnehage.no
Undervisning
BUL-100: Barns utvikling, lek og læring.
Kunnskapsområde 1. år barnehagelærerutdanningen.
Faglærer.
STM-100: Språk, tekst og matematikk.
Kunnskapsområde 2. år barnehagelærerutdanningen.
Faglærer og fagansvarlig for pedagogikk.
PED-322: Småbarnspedagogikk
Fordypning 3. år barnehagelærerutdanningen.
Faglærer.
Kort biografi
2012 - 2015: Pedagogisk leder i barnehage
2015 - 2017: Miljøarbeider
2017-2020: Pedagogisk leder i barnehage
2018 - dd.: Universitetslektor v/ Universitetet i Agder