English version of this page

Sindre Herskedal Fosstveit

Stipendiat
Institutt for idrettsvitenskap og kroppsøving
Mobiltelefon
Kontor I3060 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Forskning

Utvalgte publikasjoner

Lindberg, K., Lohne‐Seiler, H., Fosstveit, S. H., Sibayan, E. E., Fjeller, J. S., Løvold, S., ... & Bjørnsen, T. (2022). Effectiveness of individualized training based on force–velocity profiling on physical function in older men. Scandinavian journal of medicine & science in sports32(6), 1013-1025. https://doi.org/10.1111/sms.14157

Formidling

Vitensporten: Tren hjernen ved å trene kroppen

Vitensporten: Få opp pulsen, så trenes hjernen

Publikasjoner

• Fosstveit, Sindre Herskedal; Lohne-Seiler, Hilde; Feron, Jack; Lucas, Samuel J. E.; Ivarsson, Andreas & Berntsen, Sveinung (2024). The intensity paradox: A systematic review and meta-analysis of its impact on the cardiorespiratory fitness of older adults. Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports. ISSN 0905-7188. 34(2). doi: 10.1111/sms.14573.
  • Fosstveit, Sindre Herskedal; Lindberg, Kolbjørn Andreas; Bjørnsen, Thomas; Sibayan, Erlend E.; Fjeller, Joachim S. & Løvold, Sondre [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2023). Associations between Power Training-Induced Changes in Body Composition and Physical Function in Older Men: A Pre-Test–Post-Test Experimental Study. International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH). ISSN 1661-7827. 20(22). doi: 10.3390/ijerph20227070. Fulltekst i vitenarkiv
  • Lindberg, Kolbjørn Andreas; Lohne-Seiler, Hilde; Fosstveit, Sindre Herskedal; Sibayan, Erlend E.; Fjeller, Joachim S. & Løvold, Sondre [Vis alle 12 forfattere av denne artikkelen] (2022). Effectiveness of individualized training based on force–velocity profiling on physical function in older men. Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports. ISSN 0905-7188. 32(6), s. 1013–1025. doi: 10.1111/sms.14157. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

• Fosstveit, Sindre Herskedal (2023). Hvordan og hvorfor kan eldre trene HIT?
  • Feron, Jack; Rahman, F.; Fosstveit, Sindre Herskedal; Joyce, K; Giliani, A & Lohne-Seiler, Hilde [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2023). DETERMINANTS OF RESTING CEREBRAL BLOOD FLOW AND ARTERIAL TRANSIT TIME IN HEALTHY OLDER ADULTS.
  • Fosstveit, Sindre Herskedal; Lohne-Seiler, Hilde; Feron, Jack; Lucas, Samuel J.E. & Berntsen, Sveinung (2023). HOW DOES OLDER ADULTS’ FITNESS LEVEL IMPACT THE ASSOCIATIONS BETWEEN BORGS RPE SCALE AND PHYSIOLOGICAL MEASURES OF EXERCISE INTENSITY?
  • Feron, Jack; Rahman, F.; Fosstveit, Sindre Herskedal; Joyce, Kelsey; Gilani, Ahmed & Seiler, Hilde Lohne [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2023). Determinants of resting cerebral blood flow and arterial transit time in healthy older adults.
  • Fosstveit, Sindre Herskedal; Feron, Jack; Lucas, Samuel J.E.; Seiler, Hilde Lohne & Berntsen, Sveinung (2023). How does older adults’ fitness level impact the associations between Borg's RPE scale and physiological measures of exercise intensity? .
  • Lohne-Seiler, Hilde & Fosstveit, Sindre Herskedal (2022). Få opp pulsen, så trenes hjernen . lokalavisen fedrelandsvennen.
  • Fosstveit, Sindre Herskedal; Lindberg, Kolbjørn Andreas; Bjørnsen, Thomas; Sibayan, Erlend E.; Fjeller, Joachim S. & Løvold, Sondre [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2022). Associations between power training-induced changes in body composition and physical function in older men: a pretest-posttest experimental study. .
  • Lohne-Seiler, Hilde; Lindberg, Kolbjørn Andreas; Fosstveit, Sindre Herskedal; Sibayan, Erlend E.; Fjeller, Joachim S. & Løvold, Sondre [Vis alle 11 forfattere av denne artikkelen] (2022). Physical function and health-related quality of life in older men after 10-weeks power training – any associations?
  • Lohne-Seiler, Hilde & Fosstveit, Sindre Herskedal (2022). Få opp pulsen, så trenes hjernen. lokalavisen fedrelandsvennen.
  • Lohne-Seiler, Hilde & Fosstveit, Sindre Herskedal (2022). Train your brain by training your body. The FAB study.
  • Fosstveit, Sindre Herskedal; Lindberg, Kolbjørn Andreas; Bjørnsen, Thomas; Vårvik, Fredrik Tonstad; Berntsen, Sveinung & Seiler, Hilde Lohne (2022). Associations between power training-induced changes in body composition and physical function in older men: a pretest-posttest experimental study.
  • Lohne-Seiler, Hilde & Fosstveit, Sindre Herskedal (2021). Tren hjernen ved å trene kroppen . Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Lohne-Seiler, Hilde & Fosstveit, Sindre Herskedal (2021). Tren hjernen ved å trene kroppen . Folkebladet.no.
  • Fosstveit, Sindre Herskedal; Seiler, Hilde Lohne; Lindberg, Kolbjørn Andreas; Berntsen, Sveinung; Bjørnsen, Thomas & Vårvik, Fredrik Tonstad (2020). The effect of individualized power training based on the least developed capacity in force-velocity profiles of elderly men.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:09