Gå til hovedinnhold
0
Hopp til hovedinnhold

Line Reichelt Føreland

Universitetslektor

Stipendiat ved Universitetet i Lappland

 
Kontor:
E1035 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Master i nordisk språk og litteratur | Universitetet i Agder

Master i  arabisk | Universitetet i Oslo

Tilleggsutdanning: Samisk kultur og samfunn | Uppsala universitet, Tegneserier | Linnéuniversitetet, Samtidslitteratur for barn | Norsk barnebokinstitutt, Skolebibliotekkunnskap | Universitetet i Agder, Filmvitenskap | Linnéuniversitetet

Undervisning

Norsk for barnetrinnet, mellomtrinnet og ungdomstrinnet

Skolebibliotekkunnskap

Desentralisert kompetanseutvikling

 

Prosjekter

Prosjektleder STALU - Studentaktiv læring i lærerutdanningene ved UiA

Prosjekkoordinator Samisk verden i Minecraft i samarbeid med Sámi allaskuvla/Samisk høgskole, Gáisi språksenter, Skogliv og Microsoft Education

Vitenskapelige publikasjoner

  • Føreland, Line Reichelt (2023). Comics and religious studies: Amar Chitra Katha as an educational comic series. Comics, Culture, and Religion Faith Imagined. ISBN: 9781350321588. Bloomsbury Academic.
  • Føreland, Line Reichelt (2023). «... Jeg tror jeg ser røyk» Ein teikneserie om eit personleg og nasjonalt traume i Nora Dåsnes' Ubesvart anrop (2022). Nordisk råds pris for barne- og ungdomslitteratur. Norsk Litterær Årbok. ISSN: 0078-1266.
  • Føreland, Line Reichelt (2022). Tegneserier i klasserommet. Undervisning om og med tegneserier. Elevene og litteraturen : Estetisk lesing på barnetrinnet. ISBN: 9788202718848. Cappelen Damm Akademisk. 4.
  • Flaten, Tom; Føreland, Line Reichelt (2023). Norsklærerstudenters møte med det samiske.
  • Føreland, Line Reichelt (2023). Green colonialism and game-based learning in Sámi and Norwegian education.
  • Føreland, Line Reichelt; Äärelä-Vihriälä, Rauni (2023). Enhancing language acquisition through game- and land-based learning in Sámi classrooms.
  • Føreland, Line Reichelt (2023). Game-based learning in Sámi education.
  • Trysnes, Irene; Smith-Gahrsen, Martin; Føreland, Line Reichelt (2023). Studentaktiv læring i lærerutdanningene - Samisk minecraft, VR og bærekraftig utvikling..
  • Føreland, Line Reichelt (2022). Minecraft: Utforsking, lek og kommunikasjon.

Forskningsgrupper

Sist endret: 19.06.2023 13:06