-
Flaten, Tom; Føreland, Line Reichelt & Mustad, Jan Erik
(2024).
Forsoning med samene og nasjonale minoriteter er ikke nok.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
-
Føreland, Line Reichelt & Flaten, Tom
(2024).
Samiske perspektiver i utdanning – om å øke bevisstheten rundt det samiske og minoritetsspråk i skole og samfunn.
-
Føreland, Line Reichelt & Garshol, Lenka
(2023).
Å spille seg til kunnskap om bærekraftig utvikling i språkfag.
-
Føreland, Line Reichelt & Äärelä-Vihriälä, Rauni
(2023).
Enhancing language acquisition through game- and land-based learning in Sámi classrooms.
-
Føreland, Line Reichelt
(2023).
Green colonialism and game-based learning in Sámi and Norwegian education.
-
Føreland, Line Reichelt
(2023).
Norsk spillkultur - panelsamtale med Tanya Pettersen, Fædrelandsvennen og LevelUp, og
Frida Danmo, LevelUp.
-
-
Føreland, Line Reichelt & Äärelä-Vihriälä, Rauni
(2023).
Enhancing language acquisition through game- and land-based learning in Sámi classrooms.
-
Føreland, Line Reichelt
(2023).
Hvordan kan fremtidens energiproduksjon se ut? Ta egne valg og bygg opp løsningene i Minecraft!
-
Føreland, Line Reichelt
(2023).
Sámi Minecraft.
-
Føreland, Line Reichelt & Flaten, Tom
(2023).
Samiske perspektiver i lærerutdanningene.
-
Føreland, Line Reichelt
(2023).
Game-based learning in Sámi education.
-
Tømte, Cathrine Edelhard; Lien, Anne; Føreland, Line Reichelt & Smith-Gahrsen, Martin
(2023).
Hva slags lærerkompetanser kreves i den digitaliserte skolen?
-
Äärelä-Vihriälä, Rauni & Føreland, Line Reichelt
(2023).
Minecraft ja Sámesisdoalut.
-
Flaten, Tom & Føreland, Line Reichelt
(2023).
Norsklærerstudenters møte med det samiske.
-
Føreland, Line Reichelt
(2023).
Green colonialism and game-based learning in Sámi and Norwegian education.
-
Tømte, Cathrine Edelhard; Føreland, Line Reichelt; Bergan, Ingvild; Wasmuth, Maria Skotte & Danielsen, Kjerstin Breistein
(2023).
Å fjerne skjermen fra skolen er ikke løsningen.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
-
Føreland, Line Reichelt & Äärelä-Vihriälä, Rauni
(2023).
Enhancing language acquisition through game- and land-based learning in Sámi classrooms.
-
Føreland, Line Reichelt
(2023).
Game-based learning in Sámi education.
-
Trysnes, Irene; Smith-Gahrsen, Martin & Føreland, Line Reichelt
(2023).
Studentaktiv læring i lærerutdanningene - Samisk minecraft, VR og bærekraftig utvikling. .
-
Bergan, Ingvild; Føreland, Line Reichelt & Midtsund Nordbø, Kari
(2022).
Vi trenger mer kunnskap om urfolk og nasjonale minoriteter.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
-
Føreland, Line Reichelt
(2022).
Minecraft: Utforsking, lek og kommunikasjon.
-
Føreland, Line Reichelt
(2022).
«Samisk verden i Minecraft», presentasjon av STALU – Studentaktiv læring i lærerutdanning .
-
Føreland, Line Reichelt
(2022).
Didaktisk bruk av dataspill.
-
Føreland, Line Reichelt
(2021).
Spillet Minecraft brukt i undervisningen/Minecraft speallu oahpahusas.
-
Føreland, Line Reichelt; Midtsund Nordbø, Kari & Hodne, Eirik
(2021).
Minecraft in the classroom.
-
Føreland, Line Reichelt; Äärelä-Vihriälä, Rauni; Midtsund Nordbø, Kari; Hodne, Eirik & Eira Sara, Lemet Máhtte
(2021).
Presentation of the project «A Sami world in Minecraft: Education Edition».
Vis sammendrag
Presentasjon av et utviklings- og forskningsprosjekt i samarbeid mellom Samisk høgskole og Universitetet i Agder hvor Minecraft brukes i norsk og samisk skole og høyere utdanning for å undervise om samisk tematikk i tråd med ny læreplan og tilrettelegge for god undervisning om og med samiske språk.
-
Føreland, Line Reichelt & Midtsund Nordbø, Kari
(2021).
Besøk Sametinget i Minecraft.
-
Føreland, Line Reichelt
(2021).
Samisk Minecraft og samisk innhold i lærerutdanningene.
-
Føreland, Line Reichelt
(2021).
Minecraft: Education Edition og samiske temaer i undervisning.
-
-
Bergan, Ingvild & Føreland, Line Reichelt
(2021).
STALU - studentaktiv læring i lærerutdanningene ved UiA.
-
Føreland, Line Reichelt
(2019).
Superhelter i klasserommet: Tegneserieunivers og superkrefter.
Vis sammendrag
Foredrag for videregående skoler om tegneserier og superhelter i forbindelse med forskningsdagene
-
Føreland, Line Reichelt
(2019).
Fantasy og andre fantastiske fortellinger: Fra Johannes’ åpenbaring til Game of Thrones.
Vis sammendrag
Foredrag for videregående skoler om kulturbærende fortellinger og tradisjonsstoff i fantasy i forbindelse med forskningsdagene.