English version of this page

Line Reichelt Føreland

Universitetslektor
Institutt for nordisk og mediefag
Telefon
+47 38142155
Mobiltelefon
+4790131095
Kontor E1035 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Forskningsgrupper

Ansvarsområde

Master i nordisk språk og litteratur | Universitetet i Agder

Master i  arabisk | Universitetet i Oslo

Tilleggsutdanning: Samisk kultur og samfunn | Uppsala universitet, Tegneserier | Linnéuniversitetet, Samtidslitteratur for barn | Norsk barnebokinstitutt, Skolebibliotekkunnskap | Universitetet i Agder, Filmvitenskap | Linnéuniversitetet

Undervisning

Norsk for barnetrinnet, mellomtrinnet og ungdomstrinnet

Skolebibliotekkunnskap

Desentralisert kompetanseutvikling

 

Publikasjoner

  • Garshol, Lenka & Føreland, Line Reichelt (2024). Gaming in the English Classroom. I Skulstad, Aud Solbjørg (Red.), Current issues in English Teaching . Fagbokforlaget. ISSN 9788245047189. s. 95–114.
  • Føreland, Line Reichelt & Huntebrinker, Berit (2024). Drauger på Sørlandskysten. Om bildeboka Lille-Draugen. I Bjorvand, Agnes-Margrethe; Omland, Siv-Terese & Takle, Cecilie (Red.), Anne-Cath. Vestly. Nye lesninger av forfatterskapet. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202784348. s. 209–223.
  • Føreland, Line Reichelt; Bergan, Ingvild & Midtsund Nordbø, Kari (2024). Spillbasert læring: Utforskning av samiske perspektiver i Minecraft. I Tømte, Cathrine Edelhard; Lien, Anne; Trysnes, Irene & Smith-Gahrsen, Martin (Red.), Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. Universitetsforlaget. ISSN 9788215064727.
  • Føreland, Line Reichelt (2023). Comics and religious studies: Amar Chitra Katha as an educational comic series, Comics, Culture, and Religion Faith Imagined. Bloomsbury Academic. ISSN 9781350321588. s. 205–218. doi: 10.5040/9781350321618.ch-012. Fulltekst i vitenarkiv
  • Føreland, Line Reichelt (2023). «... Jeg tror jeg ser røyk» Ein teikneserie om eit personleg og nasjonalt traume i Nora Dåsnes' Ubesvart anrop (2022). Nordisk råds pris for barne- og ungdomslitteratur. Norsk Litterær Årbok. ISSN 0078-1266. s. 32–54.
  • Føreland, Line Reichelt (2022). Tegneserier i klasserommet. Undervisning om og med tegneserier. I Fredwall, Ingeborg Eidsvåg; Arnesen Moseid, Elin & Slettan, Svein (Red.), Elevene og litteraturen : Estetisk lesing på barnetrinnet. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202718848.

Se alle arbeider i Cristin

  • Flaten, Tom; Føreland, Line Reichelt & Mustad, Jan Erik (2024). Forsoning med samene og nasjonale minoriteter er ikke nok. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Føreland, Line Reichelt & Flaten, Tom (2024). Samiske perspektiver i utdanning – om å øke bevisstheten rundt det samiske og minoritetsspråk i skole og samfunn.
  • Føreland, Line Reichelt & Garshol, Lenka (2023). Å spille seg til kunnskap om bærekraftig utvikling i språkfag.
  • Føreland, Line Reichelt & Äärelä-Vihriälä, Rauni (2023). Enhancing language acquisition through game- and land-based learning in Sámi classrooms.
  • Føreland, Line Reichelt (2023). Green colonialism and game-based learning in Sámi and Norwegian education.
  • Føreland, Line Reichelt (2023). Norsk spillkultur - panelsamtale med Tanya Pettersen, Fædrelandsvennen og LevelUp, og Frida Danmo, LevelUp.
  • Føreland, Line Reichelt & Äärelä-Vihriälä, Rauni (2023). Enhancing language acquisition through game- and land-based learning in Sámi classrooms.
  • Føreland, Line Reichelt (2023). Hvordan kan fremtidens energiproduksjon se ut? Ta egne valg og bygg opp løsningene i Minecraft!
  • Føreland, Line Reichelt (2023). Sámi Minecraft.
  • Føreland, Line Reichelt & Flaten, Tom (2023). Samiske perspektiver i lærerutdanningene.
  • Føreland, Line Reichelt (2023). Game-based learning in Sámi education.
  • Tømte, Cathrine Edelhard; Lien, Anne; Føreland, Line Reichelt & Smith-Gahrsen, Martin (2023). Hva slags lærerkompetanser kreves i den digitaliserte skolen?
  • Äärelä-Vihriälä, Rauni & Føreland, Line Reichelt (2023). Minecraft ja Sámesisdoalut.
  • Flaten, Tom & Føreland, Line Reichelt (2023). Norsklærerstudenters møte med det samiske.
  • Føreland, Line Reichelt (2023). Green colonialism and game-based learning in Sámi and Norwegian education.
  • Tømte, Cathrine Edelhard; Føreland, Line Reichelt; Bergan, Ingvild; Wasmuth, Maria Skotte & Danielsen, Kjerstin Breistein (2023). Å fjerne skjermen fra skolen er ikke løsningen. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Føreland, Line Reichelt & Äärelä-Vihriälä, Rauni (2023). Enhancing language acquisition through game- and land-based learning in Sámi classrooms.
  • Føreland, Line Reichelt (2023). Game-based learning in Sámi education.
  • Trysnes, Irene; Smith-Gahrsen, Martin & Føreland, Line Reichelt (2023). Studentaktiv læring i lærerutdanningene - Samisk minecraft, VR og bærekraftig utvikling. .
  • Bergan, Ingvild; Føreland, Line Reichelt & Midtsund Nordbø, Kari (2022). Vi trenger mer kunnskap om urfolk og nasjonale minoriteter. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Føreland, Line Reichelt (2022). Minecraft: Utforsking, lek og kommunikasjon.
  • Føreland, Line Reichelt (2022). «Samisk verden i Minecraft», presentasjon av STALU – Studentaktiv læring i lærerutdanning .
  • Føreland, Line Reichelt (2022). Didaktisk bruk av dataspill.
  • Føreland, Line Reichelt (2021). Spillet Minecraft brukt i undervisningen/Minecraft speallu oahpahusas.
  • Føreland, Line Reichelt; Midtsund Nordbø, Kari & Hodne, Eirik (2021). Minecraft in the classroom.
  • Føreland, Line Reichelt; Äärelä-Vihriälä, Rauni; Midtsund Nordbø, Kari; Hodne, Eirik & Eira Sara, Lemet Máhtte (2021). Presentation of the project «A Sami world in Minecraft: Education Edition».
  • Føreland, Line Reichelt & Midtsund Nordbø, Kari (2021). Besøk Sametinget i Minecraft.
  • Føreland, Line Reichelt (2021). Samisk Minecraft og samisk innhold i lærerutdanningene.
  • Føreland, Line Reichelt (2021). Minecraft: Education Edition og samiske temaer i undervisning.
  • Bergan, Ingvild & Føreland, Line Reichelt (2021). STALU - studentaktiv læring i lærerutdanningene ved UiA.
  • Føreland, Line Reichelt (2019). Superhelter i klasserommet: Tegneserieunivers og superkrefter.
  • Føreland, Line Reichelt (2019). Fantasy og andre fantastiske fortellinger: Fra Johannes’ åpenbaring til Game of Thrones.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 10:51