Gå til hovedinnhold
0
Jump to main content
 
Kontor:
H1069 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Cand. polit. i informasjonsvitenskap med fordypning i systemer for datastøttet samarbeid og kunnskapsdannelse i pedagogisk informasjonsvitenskap. Har arbeidet med digitalisering av skole og utdanning siden 2004. Særlig interessert i nye muligheter det digitale gir for utdanning og læring.

Faglige interesser

  • Algoritmisk tenkning og programmering i fagfornyelsen
  • Digital kompetanse for lærere

Vitenskapelige publikasjoner

  • Wergeland, Tor Jarle; Føreland Pedersen, Tor Jørund; Sevik, Kristine (2024). Delingskultur og underveisvurdering i skapende prosesser. Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. ISBN: 9788215064727. Universitetsforlaget. 4. s 98 - 116.
  • Sevik, Kristine; Tømte, Cathrine Edelhard (2009). Teachers’ Preparedness for Integrating Programming and Computational Thinking in Art and Crafts. Lecture Notes in Computer Science. Springer. Teachers' Preparedness. s 180 - 191.

Sist endret: 4.01.2021 13:01