English version of this page

Jorunn Midtsundstad

Professor
Institutt for pedagogikk
Telefon
+47 38141229
Mobiltelefon
+4791561078
Kontor E1210 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Ansvarsområde

Prosjektleder for School-In (2017-2020). Et innovasjonsprosjekt for utvikling av inkluderende læringsmiljø  med fokus på forventningers betydning for endring av skolekultur. Prosjektet finansieres av Norges Forskningsråd under FINNUT-programmet og er et av de første prosjektene innenfor Innovasjon i offentlig sektor. Fem kommuner i Agder har initiert prosjektet og forskningsteamet på fem personer er knyttet til Universitetet i Agder. Prosjektet har til hensikt å finne svar på en felles utfordring for kommunene og skoleforskningen; at tiltak og reformer virker forskjellig i ulike skoler på ulike steder (OECD, 2015). School-In bruker funn fra prosjektet Lærende regioner (Norges Forskningsråd), som viser at skolekultur utvikles gjennom skolens relasjon til lokalmiljøets forventninger (Midtsundstad og Langfeldt, 2020). Prosjektets ide er å forandre skolens forventningsstrukturer gjennom kartlegging, innovasjon og evaluering. Forskningen skal gi svar på hvordan skolekultur kan forandres ved å endre forventningsstrukturene vertikalt i skolen og påvirke forventningene horisontalt i kommunen. Prosjekt School-In bygger på ny forskning fra innovasjonsforskning i det tyske skoleutviklings-programmet ‘SINUS an Grundschulen’.

Forskningsopphold finansiert av Norges Forskningsråd gjennom FINNUT-programmet, høsten 2015. Ved Lynch School of Education, Boston College, MA, USA invitert av Professor Dennis Shirley, anerkjent skoleforsker og sjefsredaktør for det internasjonale tidsskriftet: Journal of educational change (JCS). Utenlandsoppholdet var et ledd i forskningsprosjektet ’Lærende regioner’ og ’Prosjekt School-In’ for å kunne publisere internasjonalt på lokale, nasjonale forskningsfunn. I samarbeid med Dennis Shirley og redaksjonen for JEC, arrangerete vi et symposium for mine forskningskolleger i Norge ved Universitetet i Agder og i USA ved Boston College: International Research Symposium. Toward the Fusion of Horizons. “Critical Dialogue for Increased Understanding: Beyond Epistemological Nationalism” Boston College, MA USA; 2015-10-22 - 2015-10-23. 

’The meaning of the matter in classroom context’ (KLARAS). Et forskningsprosjektet innenfor prosjektet ’Learning regions (2012-2014) - developing better basic skills through better understanding of local culture’, finansiert av Norges Forskningsråd og ledet av professor Gjert Langfeld  (PRAKUT-programmet). KLARAS undersøkte kvalitativt hva som karakteriserer undervisningsmetoder og undervisningskommunikasjon mellom elever og lærere i ungdomsskolen i regionene Aust-Agder og Sogn og Fjordane. 

Post.Doc: 2014-2016: En allmendidaktisk teori om skoleutviking (School-In).

PhD- avhandling:En skoleteoretisk ramme for sammenlignende undersøkelser. Teoretisk systematisert og empirisk anvendt på danske og norske skoler.Trondheim: PhD-avhandling i pedagogikk. Norges Teknisk Naturvitenskaplige Universitet. (NTNU 2010).

Prosjektet: ”Samarbeid til barnets helhetlige utbytte (2008-2010). Barnehagebarn med nedsatt funksjonsevne” - finansiert av Norges Forskningsråd gjennom programmet: FoU i praksis. Prosjektet var et samarbeid mellom Agderforskning og Universitetet i Agder, ledet av Professor David Lansing Cameron ved Universitetet i Agder. 

OPPDRAG:

Invited keynote (20.04.20) by the Department for Education Policy from the Chamber of Labour in Vienna. (Avlyst grunnet pandemien)

Invitert foreleser på Foreleser ved Universitetet i Wien, Høsten 2010

Reviewer for«Journal of Curriculum Studies».

Opponent ved doktordisputas v/ Ålborg Universitet, 2014

Reviewer for "Journal of Educatrional Change, from 2014

 

 

Forskning

Faglige interesser

Undervist i lærerutdanningene, bachelor og masterprogrammene ved Universtietet i Agder.

Publikasjoner:

Editor:Willberg, I. and Midtsundstad, J.H. (2012). Et bidrag til profesjonell identitet for opplæringsansvalige (A contribution to professional identity for teachers). In: Willberg, I., Midtsundstad, J.H., Kristiansen, A., Langfeldt, G. and Skagen, K. (Eds.). (2011).Opplæring i arbeidslivet. En didaktisk innføring.Bergen: Fagbokforlaget.

Midtsundstad, J. H. (2012). Organisasjonsdidaktikk (Organisational Didactics). In: Willberg, I., Midtsundstad, J.H., Kristiansen, A., Langfeldt, G. and Skagen, K. (Eds.). (2011).Opplæring i arbeidslivet. En didaktisk innføring.Bergen: Fagbokforlaget.

Midtsundstad, J.H. (2012).Patient or participant?How professionals construct the child with special needs. In: Tobias Werler, David L. Cameron, Nils R. Birkeland (Eds.): When Education Meets the Care Paradigm. Waxmann Münster/New York/München/Berlin.     

Editor: Midtsundstad, J.H. & Werler, T.(2011).Didaktikk i Norden(Didactics in the Nordic Countries).Kristiansand: Portal forlag.

Midtsundstad, J.H. & Werler, T. (2011). Nordisk didaktikk – et spørsmål om perspektiv. (Nordic didiactics – a question of perspective?). In J.H. Midtsundstad & T. Werler.Didaktikk i Norden.Kristiansand: Portal forlag.           

Midtsundstad, J.H. (2011).Skandinavisk skoleforståelse i møte med OECD (The Scandinavian understanding of school encounters the OECD). In J.H. Midtsundstad & T.Werler.Didaktikk i Norden. Kristiansand: Portal forlag.


Midtsundstad, J.H. & Hopmann. S. T. (2011). Didaktiske posisjoner i et nordisk perspektiv (Didactic positions in a Nordic perspective).In J.H. Midtsundstad & T. Werler.Didaktikk i Norden.Kristiansand: Portal forlag.

Midtsundstad, J.H. (2011). School Performance and Diversity. In: Werler T. (Ed): Heterogeneity. General Didactics Meets the Stranger. Münster:Waxmann.

Diversity and School Performance.Paper presented at the internationalWorkshop:Heterogeneity. General Didactics Meets the Stranger.University College Volda, 14-15 June.

Editor: Midtsundstad, J. H., & Willbergh, I. (2010).Didaktikk – nye teoretiske perspektiver på undervisning (Didactics – new theoretical perspectives on teaching). Oslo: Cappelen Damm.

Midtsundstad, J. H., & Willbergh, I.(2010). Introduction. In J. H. Midtsundstad & I. Willbergh (Eds.),Didaktikk – nye teoretiske perspektiver på undervisning (Didactics – new theoretical perspectives on teaching).Oslo: Cappelen Damm.

Midtsundstad, J.H. (2010).Elevenes muligheter for kultivering og kvalifisering Pupils’ opportunities for cultivation and qualification).In J. H. Midtsundstad & I. Willbergh (Eds.),Didaktikk – nye teoretiske perspektiver på undervisning. Oslo: Cappelen Damm.

Midtsundstad, J.H. (2010).Lærerutdanningens allmenndidaktikk (General didiactics of teacher training).In J. H. Midtsundstad & I. Willbergh (Eds.),Didaktikk – nye teoretiske perspektiver på undervisning. Oslo: Cappelen Damm.

Midtsundstad, J.H. (2010).Et bidrag til læreres kunnskapsgrunnlag (A contribution to teachers’ knowledge foundation).In J. H. Midtsundstad & I. Willbergh (Eds.),Didaktikk – nye teoretiske perspektiver på undervisning.Oslo: Cappelen Damm.


Midtsundstad, J.H. and Hopmann, S.T. (2010). Diversity United.The Scandinavian Traditions of Lesson Planning.In:Bildung und Erziehung. Unterrichtsplanung iminternationalen Vergleich. Bøhlau Verlag Køln WeimarWien. 63/4, (p. 431-450).

 

 

Publikasjoner

  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold & Midtsundstad, Jorunn H. (2022). How can critical reflection be promoted in professional learning communities? Findings from an innovation research project in four schools. Improving Schools. ISSN 1365-4802. doi: 10.1177/13654802221082477.
  • Midtsundstad, Jorunn H. & Dalehefte, Inger Marie (2022). Reflections on Relevance and Quality in School-In. I Dalehefte, Inger Marie & Midtsundstad, Jorunn H. (Red.), A Systemic Approach to School Development - Technical Report on the Project School-In. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-4502-4. s. 169–184. doi: 10.31244/9783830995029. Fulltekst i vitenarkiv
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2022). Focus Group Discussions - Teaching Staff. I Dalehefte, Inger Marie & Midtsundstad, Jorunn H. (Red.), A Systemic Approach to School Development - Technical Report on the Project School-In. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-4502-4. s. 107–115. doi: 10.31244/9783830995029. Fulltekst i vitenarkiv
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2022). The Intervention in the School-In Innovation. I Dalehefte, Inger Marie & Midtsundstad, Jorunn H. (Red.), A Systemic Approach to School Development - Technical Report on the Project School-In. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-4502-4. s. 33–55. doi: 10.31244/9783830995029. Fulltekst i vitenarkiv
  • Midtsundstad, Jorunn H.; Dalehefte, Inger Marie; Hillen, Prof. Andrea Stefanie; Horrigmo, Kirsten Johansen & Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2022). The Project School-In - an Overview. I Dalehefte, Inger Marie & Midtsundstad, Jorunn H. (Red.), A Systemic Approach to School Development - Technical Report on the Project School-In. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-4502-4. s. 13–32. doi: 10.31244/9783830995029. Fulltekst i vitenarkiv
  • Dalehefte, Inger Marie & Midtsundstad, Jorunn H. (2022). Aim and Scope of the Technical Report. I Dalehefte, Inger Marie & Midtsundstad, Jorunn H. (Red.), A Systemic Approach to School Development - Technical Report on the Project School-In. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-4502-4. s. 9–12. doi: 10.31244/9783830995029. Fulltekst i vitenarkiv
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2020). Hvordan kan skoleeiere og PP-tjenesten samarbeide om inkludering. Spesialpedagogikk. ISSN 0332-8457. s. 5–11.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen & Midtsundstad, Jorunn Haugesten (2020). Schools' prerequisites for inclusion - the interplay between location, commuting, and social ties. International Journal of Inclusive Education. ISSN 1360-3116. doi: 10.1080/13603116.2020.1853257.
  • Dalehefte, Inger Marie & Midtsundstad, Jorunn H. (2019). Linking School’s Local Context to Instruction: An Important Characteristic of the In-Service Teacher Professionalisation in School-In. I Janik, Tomas; Dalehefte, Inger Marie & Zehetmeier, Stefan (Red.), Supporting Teachers: Improving Instruction. Examples of Research-based Teacher Education. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-4029-6. s. 77–88.
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold & Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Teachers’ responsibility and expectations: Dependent on the school organisation? Improving Schools. ISSN 1365-4802. 21(3), s. 285–295. doi: 10.1177/1365480218783796.
  • Midtsundstad, Jorunn H. & Langfeldt, Gjert (2018). The School Programme: A Key Link between Contextual Influence and School Development. Scandinavian Journal of Educational Research. ISSN 0031-3831. doi: 10.1080/00313831.2018.1495261.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2017). Reformer og risiko – et nordisk grunnlag for skoleutvikling? :. Nordic Studies in Education. ISSN 1891-5914. 37(3/4), s. 133–149. doi: 10.18261/issn.1891-5949-2017-03-04-02.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2017). Fra bekymring til forandring - å veilede i elevrollen ved hjelp av Drop-In metoden. I Lyngsnes, Kitt & Rismark, Marit (Red.), Didaktisk praksis 5.-10.trinn. Gyldendal Akademisk. ISSN 9788205500617. s. 103–118.
  • Langfeldt, Gjert & Midtsundstad, Jorunn H. (2017). Ansvarsstyring – didaktikens slutpunkt? I Hansèn, Sven-erik & Forsman, Liselott (Red.), Allmändidaktik - vetenskap för lärare. Studentlitteratur AB. ISSN 978-91-44-11317-3. s. 127–144.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2015). Bildung,at risk in school organisations? I Hillen, Andrea Stefanie & Aprea, Carmela (Red.), Instrumentalism in Education - Where is Bildung left?. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-3054-9. s. 29–43.
  • Aasebø, Turid Skarre; Midtsundstad, Jorunn H. & Willbergh, Ilmi (2015). Teaching in the age of accountability: Restrained by school culture? Journal of Curriculum Studies. ISSN 0022-0272. 49(3), s. 273–290. doi: 10.1080/00220272.2015.1072249. Fulltekst i vitenarkiv
  • Willbergh, Ilmi; Midtsundstad, Jorunn H. & Aasebø, Turid Skarre (2015). Mellom danning og resultater? Undervisning i Sogn og Fjordane og Aust-Agder. I Langfeldt, Gjert (Red.), Skolens kvalitet skapes lokalt: Presentasjon av funn fra forskningsprosjektet "Lærende regioner". Fagbokforlaget. ISSN 978-82-450-1861-5. s. 217–234.

Se alle arbeider i Cristin

  • Dalehefte, Inger Marie & Midtsundstad, Jorunn H. (2022). A Systemic Approach to School Development - Technical Report on the Project School-In. Waxmann Verlag. ISBN 978-3-8309-4502-4. 189 s. Fulltekst i vitenarkiv
  • Lorentzen, Gro & Midtsundstad, Jorunn H. (2020). Frivillighet: nye former for frivillig arbeid i norske kommuner. Fagbokforlaget. ISBN 9788245033991. 164 s.
  • Midtsundstad, Anders; Pedersen Bergkvist, Tove & Midtsundstad, Jorunn H. (2020). Veiledning i rolle - for opplevd tilhørighet. Fagbokforlaget. ISBN 978-82-450-3423-3. 14 s.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2019). Lokal skoleutvikling. Sammenhengen mellom sted, roller og undervisning. Fagbokforlaget. ISBN 978-82-450-2205-6. 128 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Midtsundstad, Jorunn H. (2024). Samarbeid om inkluderende praksis for PPT, barnehager, skoler og aktivitetsskoler .
  • Midtsundstad, Jorunn H. & Horrigmo, Kirsten Johansen (2023). Hvordan forsterke broen mellom lokalt/regionalt næringsliv og skole?
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2023). Listermodellen, et samarbeid mellom ungdomsskoler og næringsliv.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2023). Samarbeid om inkluderende praksis for PPT, barnehager, skoler og aktivitetsskoler .
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2023). Inkluderende fellesskap i barnehage og skole.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2023). Skolens funksjon og ytelse. Perspektiver basert på Niklas Luhmanns systemteori.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2023). Drop-In metoden i prosjektet: Følg meg hele veien hjem - sammen om habilitering.
  • Midtsundstad, Jorunn Haugesten (2022). Betydningen av å forske sammen. Bedre Skole. ISSN 0802-183X.
  • Midtsundstad, Jorunn Haugesten (2022). Tett på eller langt borte? Perspektiver på kompetanse og inkludering i skolen. Spesialpedagogikk. ISSN 0332-8457.
  • Dalehefte, Inger Marie & Midtsundstad, Jorunn H. (2022). Å forske sammen. Erfaringer fra prosjektet School-In.
  • Kvåle, Gunhild; Midtsundstad, Jorunn H. & Dalehefte, Inger Marie (2022). Colletts kafe podkast: Å forske på skuleutvikling - School-In.
  • Wergeland, Birgitte & Midtsundstad, Jorunn H. (2021). Profesjonsfellesskap - fra refleksjon til tiltak. [Internett]. https://www.uia.no/om-uia/podkast/laeringspodden.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2021). Nettsiden Aktive sammen.
  • Wergeland, Birgitte & Midtsundstad, Jorunn H. (2021). Profesjonsfellesskap – fra refleksjon til tiltak. En samtale på podkasten Læringspodden.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2021). Samskaping av forskning. Betydningen av strukturer og møteplasser.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2021). Godt læringsmiljø. Universitetspedagogikk.
  • Midtsundstad, Jorunn H. & Harbo, Steinar (2021). De beste skolene i Agder samarbeider tett med lokalmiljøet. . Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Midtsundstad, Jorunn H.; Dalehefte, Inger Marie; Hillen, Prof. Andrea Stefanie; Horrigmo, Kirsten Johansen; Ingebrigtsvold Sæbø, Grethe & Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2020). Nettsiden: School-In. Arbeidsmetode for utvikling av inkluderende fellesskap. https://www.uia.no/om-uia/prosjekter/school-in.-arbeidsmetode-for-utvikling-av-inkluderende-fellesskap.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2020). Å forske sammen med praksisfeltet.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2020). Sammen har vi funnet nøkkelen til inkluderende fellesskap!
  • Hillen, Prof. Andrea Stefanie & Midtsundstad, Jorunn H. (2020). Mental Mapping Respons Metoden (Modellering).
  • Midtsundstad, Jorunn H.; Hillen, Prof. Andrea Stefanie; Ingebrigtsvold Sæbø, Grethe; Dalehefte, Inger Marie & Horrigmo, Kirsten Johansen (2020). Prosjekt School-In. Inkluderende læringsmiljø. Bruk av kartlegging som grunnlag for tiltak i arbeid med inkluderende læringsmiljø .
  • Midtsundstad, Jorunn H. & Horrigmo, Kirsten Johansen (2019). Iveland – oppvekst i byregionens ytterkant? Steders betydning for oppvekst og inkludering.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen & Midtsundstad, Jorunn H. (2019). How does the connections between families, school and local society facilitate inclusion?
  • Horrigmo, Kirsten Johansen & Midtsundstad, Jorunn H. (2019). The Interplay between school and place - possibilities and hinderances for school's inclusion .
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold & Midtsundstad, Jorunn H. (2019). Professional Learning Communities in four schools - How do their reflection develop during innovation?
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2019). Research focus and theory Development for project School-In.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2019). Desentralisert kompetanseheving. Fagfornyelsen – ledernettverk. Å lede læring og utvikling .
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2019). Desentralisert kompetanseheving. Praksiseksempel fra ledernettverk i Østre Agder.
  • Midtsundstad, Jorunn H.; Ingebrigtsvold Sæbø, Grethe; Dalehefte, Inger Marie; Hillen, Prof. Andrea Stefanie & Horrigmo, Kirsten Johansen (2019). Nettverkssamling. Arbeidsmåter i School-In.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2019). Ledersamling - Inkluderende læringsmiljø. Ledelse og utvikling av profesjonelle læringsfellesskap i barnehage og skole.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2019). Hvordan kan skoleeiere lede rektorers læring slik at de kan lede læreres læring? Om profesjonsfellesskap i Fagfornyelsen.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2019). Å lede læreres læring. Nye føringer i Fagfornyelsen.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2019). Fagfornyelsen - Overordnet del: Å lede læreres læring.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2019). Overordnet del: Realisering av fagfornyelsen.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2019). Overordnet del. Et grunnlag for kompetanseheving og realisering av fagfornyelsen.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2019). Ledelse og utvikling av profesjonelle lærende fellesskap i barnehage og skole.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2019). Implementering av Overordnet del. Refleksjon i profesjonelle læringsfellesskap som forberedelse til Fagfornyelsen.
  • Midtsundstad, Jorunn H. & Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2019). Hvordan videreutvikle refleksjonen i profesjonelle læringsfellesskap? .
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Implementering av overordnet de: Medvirkning i skolens undervisning.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Implementering av orverordnet del. Menneskeverdet og medvirkning i praksis.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Metoden "Aktive Sammen".
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2018). PPT som veiledningstjeneste. Systemarbeid i barnehager og skoler.
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold & Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Professional learning communities - How do they reflect on inclusion as a balance between soicial and academic needs?
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold & Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Professional learning communities in four schools - how do they percieve inclusion as a balance between social and academic needs?
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold & Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Ansvarsorganisering og virkninger på inkludering.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen & Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Foreldre og skole på samme lag.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen & Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Stedets betydning for skolens pågående utvikling.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen; Midtsundstad, Jorunn H. & Myrann, Maria Kristianne (2018). The influence of local context and their support for schools.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen; Midtsundstad, Jorunn H. & Myrann, Maria Kristianne (2018). How does the interplay between school and place influence inclusion?
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Prosjekt School-In: Kunnskapsområdene.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Project School-In; Research focus and theory development.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Desentral ordning for kompetanseutvikling i skolen,- erfaringer fra Prosjekt School-In.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Workshop for vitenskaplig ansatte i lærerutdanningene v/UiA .
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2018). PPT som veiledningstjeneste. Prinsipper for arbeidet?
  • Dalehefte, Inger Marie; Kristiansen, Aslaug & Midtsundstad, Jorunn H. (2018). The decision for a school intervention – What happens when a democratic school culture and participation of the teaching staff have an influence on the intervention subject?
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2017). Vi vil, men hva må til? Om inkludering av barn med nedsatt funksjonsevne i barnehagen og om overgangen fra barnehage til grunnskole.
  • Hillen, Andrea Stefanie; Ingebrigtsvold Sæbø, Grethe; Horrigmo, Kirsten Johansen; Dalehefte, Inger Marie; Myrann, Maria Kristianne & Midtsundstad, Jorunn H. (2017). Tydelige forventninger er best for alle elever. Samfunnets holdninger til skolen er like viktig som foreldrenes utdanningsnivå. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790. s. 39–39.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2017). Skolens grenser for inkludering - et resultat av kommunens tverrfaglige støtte?
  • Midtsundstad, Jorunn H.; Harbo, Steinar & Håberg Løvdal, Line (2017). Prosjekt School-In. Innovasjon i offentlig sektor.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2017). Så barna merker det - å lede og følge opp lærende fellesskap.
  • Midtsundstad, Jorunn H. & Håberg Løvdal, Line (2017). Prosjekt School-In, -en innovasjon for utvikling av inkluderende læringsmiljø .
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2016). Forventingers betydning for inkludering i barnehagen.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2016). Forventingers betydning for inkludering.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2016). Mine egne forventningers betydning for det enkelte barn i barnehagen vår.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2016). Forventingers betydning for inkludering i skolen.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2016). Forventningers betydning for inkludering i barnehagen.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2016). Forventningers betydning for inkludering i barnehagen.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2016). Forventningsstrukturers betydning for inkludering.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2016). Forventningsstrukturers betydning for inkludering. Invitert foredrag.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2016). Samarbeid for barnets helhetlige utbytte? Et forskningsprosjekt sett i lys av nye veiledere.
  • Midtsundstad, Jorunn H.; Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold & Horrigmo, Kirsten Johansen (2016). Teachers’ awareness of the importance of their interpersonal competence for students’ eagerness and confidence.
  • Hillen, Andrea Stefanie & Midtsundstad, Jorunn H. (2015). Teacher's expectation- shaped and reshaped by the local environment.
  • Hillen, Stefanie A. & Midtsundstad, Jorunn H. (2015). Teachers’ expectations’ - shaped and reshaped by the local environment - a system thinking approach.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2015). The School organization’s limits to Inclusion - from comparisons to change.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2015). Inkluderende læringsmiljø. Forventningsstrukturers betydning for inkludering.
  • Midtsundstad, Jorunn H. & Langfeldt, Gjert (2015). The importance of place in education. Results from the Nordic Research Association project Learning Regions.
  • Willbergh, Ilmi; Midtsundstad, Jorunn H. & Aasebø, Turid Skarre (2015). Klasseromskommunikasjon i skolen i Aust-Agder og Sogn og Fjordane.
  • Midtsundstad, Jorunn H. (2014). Drop-In metoden for individuell inkludering i skolen.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:29