English version of this page

Eirik Sørbø

Førsteamanuensis
Institutt for rytmisk musikk
Telefon
+47 38142393
Mobiltelefon
+4791334239
Kontor K2-007 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Ansvarsområde

Sørbø fullførte nylig sin doktoravhandling med tittelen "Utvikling av praksis og tilnærminger til elektronisk populærmusikkutdanning," der han fokuserte på hvordan kontinental pedagogisk teori, spesielt representert ved teoriene til Gert Biesta, kan informere elektronisk populærmusikkutdanning når det gjelder hva og hvordan vi underviser.

Han er for øyeblikket prosjektutvikler og leder for arbeidspakken i CreaTeME (Senter for fremragende bruk av teknologi i musikkutdanning) og prosjektleder for studX (et prosjekt om studentaktiv læring og studentekspertise i musikkutdanning). Hans interesser fokuserer hovedsakelig på hvordan musikkutdanning kan tilpasse seg teknologiske utviklinger på måter som fremmer originalitet og medborgerskap.

Forskning

Sørbø er for øyeblikket prosjektutvikler og leder for arbeidspakken i CreaTeME (Senter for fremragende bruk av teknologi i musikkutdanning) og prosjektleder for studX (et prosjekt om studentaktiv læring og studentekspertise i musikkutdanning). Hans interesser fokuserer hovedsakelig på hvordan musikkutdanning kan tilpasse seg teknologiske utviklinger på måter som fremmer originalitet og medborgerskap

Publikasjoner

  • Sørbø, Eirik (2020). Balancing Educational Purposes Within Higher Electronic Music Education – A Biestaian Perspective. I Eiksund, Øyvind Johan; Angelo, Elin & Knigge, Jens (Red.), Music Technology in Education – Channeling and Challenging Perspectives. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202652258. doi: 10.23865/noasp.108.ch8. Fulltekst i vitenarkiv
  • Sørbø, Eirik & Røshol, Andreas Waaler (2020). Teaching Aesthetics – A Case Study of One-To-One Tuition in Popular Electronic Music in Higher Education. I Eiksund, Øyvind Johan; Angelo, Elin & Knigge, Jens (Red.), Music Technology in Education – Channeling and Challenging Perspectives. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202652258. s. 257–278. doi: 10.23865/noasp.108.ch10. Fulltekst i vitenarkiv
  • Røshol, Andreas Waaler & Sørbø, Eirik (2020). Making Music, Finishing Music – An Inquiry Into the Music-Making Practice of Popular Electronic Music Students in the “Laptop-Era” . I Eiksund, Øyvind Johan; Angelo, Elin & Knigge, Jens (Red.), Music Technology in Education – Channeling and Challenging Perspectives. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202652258. s. 151–178. doi: 10.23865/noasp.108.ch6. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

  • Sørbø, Eirik (2024). Too much student agency?
  • Sørbø, Eirik (2023). Future Education.
  • Sørbø, Eirik (2023). Tomorrow's Creativity.
  • Sørbø, Eirik (2022). Toxic Music Theory.
  • Sørbø, Eirik (2021). Hva skal til for å lage musikk i 2021?
  • Sørbø, Eirik (2021). Teaching music theory to popular electronic music students.
  • Sørbø, Eirik (2020). Kurs i Soundtrap.
  • Sørbø, Eirik (2019). Balancing Educational Purposes in Electronic Music Education.
  • Sørbø, Eirik (2019). Future competencies in higher music education.
  • Sørbø, Eirik & Bråthen, Tore (2019). musicAnalysis 2.0.
  • Bråthen, Tore & Sørbø, Eirik (2018). musikkTeori 2.0.
  • Sørbø, Eirik (2023). Developing Practices and Approaches to Electronic Popular Music in Education. University of Agder. ISSN 978-82-8427-111-8. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 10:49