0
Hopp til hovedinnhold

Eirik Sørbø

Stipendiat

 
Kontor:
122B ( Universitetsveien 51, Kristiansand )

Forskning

Skriver PhD om hvordan elektronisk musikk kan studeres i høyere utdanning. Teknologien har endret måten vi forholder oss til musikk på, og sentrale spørsmål for forskningen er: hva slags treoretisk grunnlag trenger de som holder på med elektronisk musikk, og hvordan kan det formidles? 

Vitenskapelige publikasjoner

  • Sørbø, Eirik (2020). Balancing Educational Purposes Within Higher Electronic Music Education – A Biestaian Perspective. Music Technology in Education – Channeling and Challenging Perspectives. ISBN: 9788202652258. Cappelen Damm Akademisk.
  • Røshol, Andreas Waaler; Sørbø, Eirik (2020). Making Music, Finishing Music – An Inquiry Into the Music-Making Practice of Popular Electronic Music Students in the “Laptop-Era”. Music Technology in Education – Channeling and Challenging Perspectives. ISBN: 9788202652258. Cappelen Damm Akademisk. Chapter 6. s 151 - 178.
  • Sørbø, Eirik; Røshol, Andreas Waaler (2020). Teaching Aesthetics – A Case Study of One-To-One Tuition in Popular Electronic Music in Higher Education. Music Technology in Education – Channeling and Challenging Perspectives. ISBN: 9788202652258. Cappelen Damm Akademisk. Chapter 10. s 257 - 278.
  • Sørbø, Eirik (2021). Teaching music theory to popular electronic music students.
  • Sørbø, Eirik (2020). Kurs i Soundtrap.
  • Sørbø, Eirik (2019). Balancing Educational Purposes in Electronic Music Education.
  • Sørbø, Eirik (2019). Future competencies in higher music education.
  • Sørbø, Eirik; Bråthen, Tore (2019). musicAnalysis 2.0.
  • Bråthen, Tore; Sørbø, Eirik (2018). musikkTeori 2.0.

Sist endret: 29.03.2019 14:03