Førsteamanuensis i spesialpedagogikk ved Institutt for Pedagogikk ved Universitetet i Agder. I sin forskning har hun særlig vært opptatt av 1) tilpasset opplæring og spesialundervisning 2) utdanningsrett 3) tverrprofesjonelt samarbeid.
Leder forskningsgruppen Utdanningsrett
Leder arbeidsgruppe 7 Senter for spesialpedagogikk og inkluderende praksis - SpedAims.
Medlem av arbeidsgruppen til Profund - profesjoner i samspill - som er et tverrfaglig samarbeid mellom profesjonsutdanningene sykepleie, sosionom, vernepleie, barnevern, lærer og barnehagelærer.
Styremedlem i TPS-nettverket i Norge Tverrprofesjonelt samarbeid og samarbeidslæring.
Styremedlem i NIPNET Nordic Interprofessional Network
Underviser i spesialpedagogikk på bachelor- og masternivå både på profesjons- og disiplinutdanningene.
Utdanningsrett:
Leder av den tverrfaglige forskningsgruppen Utdanningsrett sammen med Marianne Bahus (rettsvitenskap). Forskningsgruppen har fokus på implementering av barns rettigheter i barnehage og skole.
Underviser i spesialpedagogikk på disiplin- og profesjonsutdanningen.
Eksempler på emneansvar:
ped 153 Spesialpedagogisk arbeid i skole og barnehage
Ped 335 Samspill og atferdsvansker
Jeg har erfaring som spesialpedagog i grunnskolen, tilsynsfører i barnvernet og spesialpedagogisk rådgiver i Statped.
Spesialpedagogikk
Utdanningsrett
Læringsmiljø
Tilpasset opplæring
Tverrprofesjonelt samarbeid
Jeg sitter i arbeidsgruppen til PROFUND (Profesjoner i samspill) som arrangerer tverrfaglig undervisning for 6 profesjonsstudier.
Grunnskolelærerutdanning
2016 etablerte jeg et etter-og videreutdanningsstudie for lærere og leder i Utdanningsrett ved UiA.
Jeg underviser i spesialpedagogikk og har flere års erfaring med undervisning på grunnskolelærerutdanningen.
Sist endret: 9.12.2021 10:12