English version of this page

Ingvild Bergan

Universitetslektor
Institutt for pedagogikk
Telefon
+47 38141348
Mobiltelefon
+4793041613
Kontor 124 (Universitetsveien 32, 4630 Kristiansand, Norway)

Kort biografi

Prosjektledelse | Handelshøyskolen BI 

Tverrfaglig veiledningsstudier | Universitetet i Tromsø

Master i religion, etikk og samfunn | Universitetet i Agder 

Allmennlærerutdanning | Universitetet i Agder / Universitetet i Oslo 

Publikasjoner

  • Føreland, Line Reichelt; Bergan, Ingvild & Midtsund Nordbø, Kari (2024). Spillbasert læring: Utforskning av samiske perspektiver i Minecraft. I Tømte, Cathrine Edelhard; Lien, Anne; Trysnes, Irene & Smith-Gahrsen, Martin (Red.), Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. Universitetsforlaget. ISSN 9788215064727.
  • Andreasen, Johan Kristian; Tømte, Cathrine Edelhard; Bergan, Ingvild & Kovac, Velibor Bobo (2022). Professional digital competence in initial teacher education: An examination of differences in two cohorts of pre-service teachers. Nordic Journal of Digital Literacy. ISSN 1891-943X. 17(1), s. 61–74. doi: 10.18261/njdl.17.1.5. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

  • Tømte, Cathrine Edelhard; Føreland, Line Reichelt; Bergan, Ingvild; Wasmuth, Maria Skotte & Danielsen, Kjerstin Breistein (2023). Å fjerne skjermen fra skolen er ikke løsningen. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Bergan, Ingvild & Andreasen, Johan Kristian (2023). VR i partnerskap .
  • Bergan, Ingvild (2023). Kompetanseutvikling hos praksisveiledere med 360°-video og Virtual Reality.
  • Bergan, Ingvild; Føreland, Line Reichelt & Midtsund Nordbø, Kari (2022). Vi trenger mer kunnskap om urfolk og nasjonale minoriteter. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Bergan, Ingvild & Skaar, Stein Erik (2022). Å utvikle veilederes profesjonelle kompetanse med 360 video og virtual reality (VR).
  • Bergan, Ingvild (2022). Veilederes erfaringer med bruk av 360°-video og VR-briller som verktøy for observasjon.
  • Mathisen, Petter & Bergan, Ingvild (2022). Metoder og strategier i veiledningsarbeidet .
  • Bergan, Ingvild; Skaar, Stein Erik; Andreasen, Johan Kristian & Mathisen, Petter (2022). Profesjonell utvikling hos veiledere med 360°-video og virtual reality (VR)​.
  • Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild & Mathisen, Petter (2022). Samstemt undervisning i praksis ved bruk av Teams .
  • Mathisen, Petter & Bergan, Ingvild (2022). Erfaringer med bruk av 360°-video og VR-teknologi i observasjonsbasert veiledning i høyere utdanning.
  • Bergan, Ingvild & Andreasen, Johan Kristian (2022). Utvikling av veilederkompetanse med bruk av 360°-video og Virtual Reality (VR)?
  • Kelentric, Marijana; Nagel, Ilka; Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild; Aagaard, Toril & Bueie, Agnete Andersen [Vis alle 12 forfattere av denne artikkelen] (2021). Erfaringer fra digitaliseringsprosjektene i grunnskolelærerutdanningen. Erfaringsdeling og paneldebatt.
  • Bergan, Ingvild & Andreasen, Johan Kristian (2021). Partnerskap gjennom praksislærere i delte stillinger.
  • Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild (2021). Lærerstudenters profesjonsfaglige digitale kompetanse (PfDK) – En studie av utviklingen gjennom to kohorter i GLU.
  • Bergan, Ingvild (2021). Digitaliseringsprosjektene i lærerutdanningene . [Fagblad]. Bedre skole nr 1/2021.
  • Bergan, Ingvild & Føreland, Line Reichelt (2021). STALU - studentaktiv læring i lærerutdanningene ved UiA.
  • Arstorp, Ann-Thérèse; Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild (2020). ProDig prosjektet på UiA. Samtale med Ingvild Bergan og Johan Andreasen. [Radio]. Digitale Refleksjoner.
  • Beckmann, Morten & Bergan, Ingvild (2020). Engasjer ditt publikum til læring: Quiz med samarbeid. Religion og livssyn : Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge. ISSN 0802-8214. 32(2), s. 15–19.
  • Andreasen, Johan Kristian; Tømte, Cathrine Edelhard & Bergan, Ingvild (2020). Operasjonalisering av PfDK-rammeverket i partnerskap .
  • Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild (2020). ProDiG-prosjektet ved UiA. [Radio]. Podcast - Digitale refleksjoner.
  • Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild (2019). Lærerutdannere fra grunnskolen som "forstyrrere" i lærerutdanningen.
  • Arstorp, Ann-Thérèse; Amdam, Synnøve Hedemann; Thingnes, Josef; Nagel, Ilka; Aagaard, Toril & Andreasen, Johan Kristian [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2019). Drøftelser rundt og erfaringsdeling fra to nasjonale tiltak: Den teknologiske skolesekken & Digitalisering i lærerutdanning.
  • Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild (2019). ProDiG - PfDK og partnerskap i lærerutdanning.
  • Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild (2018). En lærerutdanning for fremtiden - samarbeid på tvers av læringsarenaer.
  • Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild & Andersen, Rune (2018). Digitalisering endrer skolen. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild (2018). ProDiG - Utvikling av fremtidens lærerutdanning i samarbeid med skoler og lærere.
  • Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild (2018). Utdanningsledelse i GLU. ProDiG-prosjektet.
  • Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild (2018). Felles løft for fremtidens lærere. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Bergan, Ingvild & Andreasen, Johan Kristian (2021). Digitalisering av grunnskolelærerutdanningene. Sluttrapport fra Universitetet i Agder. Universitetet i Agder.
  • Bergan, Ingvild; Andreasen, Johan Kristian; Korslund, Lars; Bomark, Nils-Erik; Solgaard, Geir & Elnan, Merete (2018). Rapport – STIL-prosjektet ProDiG Universitetet i Agder . 7Letras.
  • Bergan, Ingvild & Mesel, Terje (2011). Bør det norske helsesystemet prioritere ressurssvake pasienter over ressurssterke? En filosofisk analyse av et offentlig verdispørsmål. Universitetet i Agder. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:02 - Sist endret 29. apr. 2024 16:21