-
Tømte, Cathrine Edelhard; Føreland, Line Reichelt; Bergan, Ingvild; Wasmuth, Maria Skotte & Danielsen, Kjerstin Breistein
(2023).
Å fjerne skjermen fra skolen er ikke løsningen.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
-
Bergan, Ingvild & Andreasen, Johan Kristian
(2023).
VR i partnerskap .
-
Bergan, Ingvild
(2023).
Kompetanseutvikling hos praksisveiledere med 360°-video og Virtual Reality.
-
Bergan, Ingvild; Føreland, Line Reichelt & Midtsund Nordbø, Kari
(2022).
Vi trenger mer kunnskap om urfolk og nasjonale minoriteter.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
-
Bergan, Ingvild & Skaar, Stein Erik
(2022).
Å utvikle veilederes profesjonelle kompetanse med 360 video og virtual reality (VR).
-
Bergan, Ingvild
(2022).
Veilederes erfaringer med bruk av 360°-video og VR-briller som verktøy for observasjon.
-
Mathisen, Petter & Bergan, Ingvild
(2022).
Metoder og strategier i veiledningsarbeidet .
-
Bergan, Ingvild; Skaar, Stein Erik; Andreasen, Johan Kristian & Mathisen, Petter
(2022).
Profesjonell utvikling hos veiledere med 360°-video og virtual reality (VR).
-
Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild & Mathisen, Petter
(2022).
Samstemt undervisning i praksis ved bruk av Teams .
-
Mathisen, Petter & Bergan, Ingvild
(2022).
Erfaringer med bruk av 360°-video og VR-teknologi i observasjonsbasert veiledning i høyere utdanning.
-
Bergan, Ingvild & Andreasen, Johan Kristian
(2022).
Utvikling av veilederkompetanse med bruk av 360°-video og Virtual Reality (VR)?
-
Kelentric, Marijana; Nagel, Ilka; Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild; Aagaard, Toril & Bueie, Agnete Andersen
[Vis alle 12 forfattere av denne artikkelen]
(2021).
Erfaringer fra digitaliseringsprosjektene i grunnskolelærerutdanningen. Erfaringsdeling og paneldebatt.
-
Bergan, Ingvild & Andreasen, Johan Kristian
(2021).
Partnerskap gjennom praksislærere i delte stillinger.
-
Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild
(2021).
Lærerstudenters profesjonsfaglige digitale kompetanse (PfDK) – En studie av utviklingen gjennom to kohorter i GLU.
-
Bergan, Ingvild
(2021).
Digitaliseringsprosjektene i lærerutdanningene .
[Fagblad].
Bedre skole nr 1/2021.
-
-
Bergan, Ingvild & Føreland, Line Reichelt
(2021).
STALU - studentaktiv læring i lærerutdanningene ved UiA.
-
Arstorp, Ann-Thérèse; Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild
(2020).
ProDig prosjektet på UiA. Samtale med Ingvild Bergan og Johan Andreasen.
[Radio].
Digitale Refleksjoner.
Vis sammendrag
Denne episode handler om Universitetet i Agders digitaliseringsprosjekt for lærerutdanningen: "ProDig".
Jeg snakker med de to prosjektlederne på Universitetet i Agder Ingvild Bergan og Johan Kristian Andreasen om hvordan de jobber med ProDig prosjektet for å heve den profesjonsfaglige digitale kompetansen til lærerstudenter og lærerutdannere.
Et særlig grep ved dette prosjekt er ansettelsen av praksislærere i delte stillinger men også å la samarbeidsskolene ha workshoper for hele kull av lærerstudenter på praksisskolene. Noe som for skolene også blir et driv inn i skolens kompetanseutvikling av lærere.
-
Beckmann, Morten & Bergan, Ingvild
(2020).
Engasjer ditt publikum til læring: Quiz med samarbeid.
Religion og livssyn : Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge.
ISSN 0802-8214.
32(2),
s. 15–19.
-
Andreasen, Johan Kristian; Tømte, Cathrine Edelhard & Bergan, Ingvild
(2020).
Operasjonalisering av PfDK-rammeverket i partnerskap
.
-
Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild
(2020).
ProDiG-prosjektet ved UiA.
[Radio].
Podcast - Digitale refleksjoner.
-
Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild
(2019).
Lærerutdannere fra grunnskolen som "forstyrrere" i lærerutdanningen.
Vis sammendrag
Drøftelser rundt og erfaringsdeling fra to nasjonale tiltak:
Den teknologiske skolesekken & Digitalisering i lærerutdanning
-
Arstorp, Ann-Thérèse; Amdam, Synnøve Hedemann; Thingnes, Josef; Nagel, Ilka; Aagaard, Toril & Andreasen, Johan Kristian
[Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Drøftelser rundt og erfaringsdeling fra to nasjonale tiltak: Den teknologiske skolesekken & Digitalisering i lærerutdanning.
-
Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild
(2019).
ProDiG - PfDK og partnerskap i lærerutdanning.
-
-
Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild
(2018).
En lærerutdanning for fremtiden - samarbeid på tvers av læringsarenaer.
-
Andreasen, Johan Kristian; Bergan, Ingvild & Andersen, Rune
(2018).
Digitalisering endrer skolen.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
-
Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild
(2018).
ProDiG - Utvikling av fremtidens lærerutdanning i samarbeid med skoler og lærere.
-
Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild
(2018).
Utdanningsledelse i GLU. ProDiG-prosjektet.
-
Andreasen, Johan Kristian & Bergan, Ingvild
(2018).
Felles løft for fremtidens lærere.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
-
Bergan, Ingvild & Andreasen, Johan Kristian
(2021).
Digitalisering av grunnskolelærerutdanningene. Sluttrapport fra Universitetet i Agder.
Universitetet i Agder.
-
Bergan, Ingvild; Andreasen, Johan Kristian; Korslund, Lars; Bomark, Nils-Erik; Solgaard, Geir & Elnan, Merete
(2018).
Rapport – STIL-prosjektet
ProDiG
Universitetet i Agder
.
7Letras.
-
Bergan, Ingvild & Mesel, Terje
(2011).
Bør det norske helsesystemet prioritere ressurssvake pasienter over ressurssterke?
En filosofisk analyse av et offentlig verdispørsmål.
Universitetet i Agder.
Fulltekst i vitenarkiv