– Dybdekunnskap er etterlyst

Handelshøyskolen Executive lanserer et nytt ettårig prosjektlederkurs, laget for å kunne kombineres med jobb.

Mann, Tor Geir Kvinen, i skjorte og dressjakke smiler til kamera

Førsteamanuensis Tor Geir Kvinen har lang erfaring med å kombinere studenters erfaring med ny teori. Foto: UiA

Av Magnus Nødland Skogedal
Publisert 16. apr. 2024 - Sist endret 16. apr. 2024

– Det har blitt påstått at en fjerdedel av verdiskapingen i Norge skjer gjennom prosjekter, og en tredjedel av alle ledere og arbeidstakere i landet er kontinuerlig involvert i prosjekter. Derfor er dybdekunnskap om prosjektledelse nyttig og viktig kunnskap, sier førsteamanuensis Tor Geir Kvinen.

Han er studieprogramleder for Handelshøyskolen Executive, og har lang erfaring med å kombinere studenters erfaring med ny teori.

Prosjektledelse i teori og praksis
Les mer om det ettårige prosjektlederkurset

– Mangler en verktøykasse

– Mange møter først på prosjektarbeid i arbeidslivet, og får god erfaring med det slik. Men de mangler en verktøykasse for å kunne drive prosjekter videre. Dette er det vi gjør på kurset, nemlig å kombinere deres erfaring med ny teori og kunnskap, sier Kvinen.

Prosjektlederkurset er på 30 studiepoeng, og består av fem todagers samlinger i løpet av ett år. Imellom samlingene blir det digital veiledning og ulike webinarer. Det er ingen plassbegrensning, og opptakskravet er generell studiekompetanse og minst to års arbeidserfaring. Kurset bygger videre på det allerede populære kurset i prosjektledelse på 7,5 studiepoeng.

Et fag i endring

– I dette kurset får studentene tid til å dykke dypt ned i prosjektledelse, og derfor mer kunnskap. Prosjektledelse er et fag i endring, og vi får stadig ny kunnskap. Dette er et solid kurs som vil gi studentene dybdekunnskapen som etterlyses, sier Kvinen.

Kurset er også en fin anledning til å samle studiepoeng for de som på sikt vil gå videre med en Executive Master of Business Administration (EMBA). Dette krever 180 studiepoeng og relevant arbeidserfaring.

Emneord: Prosjektledelse, Handelshøyskolen, videreutdanning, EVU