English version of this page

Ilmi Willbergh

Professor
Institutt for pedagogikk
Telefon
+47 38141246
Mobiltelefon
+4791586787
Kontor E1216 (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Ansvarsområde

Ilmi Willbergh har siden 2008 vært ansatt ved Institutt for pedagogikk, Fakultet for humaniora og pedagogikk, ved Universitetet i Agder. Hun avla i august 2008 PhD-graden i pedagogikk ved NTNU med avhandling *Mimesis, didaktikk og digitale læremidler*. Ilmi forsker og underviser innenfor feltene allmenndidaktikk, danningsteori og klasseromsforskning. Hun leder forskningsgruppen Allmenndidaktikk og utdanningspolitikk og er redaktør for Nordisk Tidsskrift for Pedagogikk og Kritikk.

Ilmi har hovedfag i medievitenskap fra Universitetet i Oslo og hun har arbeidet som forsker ved Institutt for medier og kommunikasjon (UiO). Hun har også vært fagansvarlig for nettbasert fjernundervisning og forlagsredaktør. 

Forskning

Allmenndidaktisk teori, empirisk undervisningsforskning, nordisk og skandinavisk didaktikk, utfordringene ved nasjonale og internasjonale kunnskapstester og ansvarsstyring av utdanningssektoren, undervisningsmetoder, pedagogisk profesjonalitet, kompetansebegrepet, opplæring i arbeidslivet, digitale læremidler, digital literacy, medieteori, danning og pedagogisk filosofi.

Utvalgte publikasjoner

Aasebø, T. S., & Willbergh, I. (2022). Empowering minority students: a study of cultural references in the teaching content. Journal of Curriculum Studies, 1-14. doi:10.1080/00220272.2022.2095877

Willbergh, I. (2021). Bildung-Centered General Didactics. In Oxford Research Encyclopedia of Education. doi:https://doi.org/10.1093/acrefore/9780190264093.013.1554

Amdal, I. I., & Willbergh, I. (2020). Det produktive praksissjokket: Nyutdannede læreres fortellinger om lærer-elev-forholdet i overgangen fra lærerutdanning til lærerarbeid. Acta Didactica Norden, 14(3), 1-17. doi: https://doi.org/10.5617/adno.8421

Willbergh, Ilmi (2019). "Som om"-opplevelser - viktig for demokratiet. Skaperglede, engasjement og utforskertrang. Nye perspektiver på estetiske og tverrfaglige undervisningsmetoder som redskap i pedagogisk virksomhet. ISBN: 9788215029979. Universitetsforlaget. 12. s 225 - 239.

Willbergh, Ilmi; Aasebø, Turid Skarre (2018). ‘Sociability before individuality’: lesson structure in lower secondary classrooms. Journal of Curriculum Studies. ISSN: 0022-0272. doi:10.1080/00220272.2018.1558458.

Aasebø, T. S., Midtsundstad, J. H., & Willbergh, I. (2017). Teaching in the age of accountability: restrained by school culture? Journal of Curriculum Studies, 49(3), 273-290. doi:http://dx.doi.org/10.1080/00220272.2015.1072249

Brekke, B., & Willbergh, I. (2017). Frihet, fantasi og utfoldelse: En kvalitativ studie av estetiske arbeidsformer i lærerutdanningene Nordic Journal of Pedagogy and Critique.

Willbergh, I. (2015a). Freedom of speech in the classroom. In S. A. Hillen & C. Aprea (Eds.), Instrumentalism in Education - where is 'Bildung' left? (pp. 43-58). Münster: Waxmann.

Willbergh, I. (2015b). The problems of ‘competence’ and alternatives from the Scandinavian perspective of Bildung. Journal of Curriculum Studies, 47(3), 334-354. doi:10.1080/00220272.2014.1002112

Willbergh, I. (2016a). Bringing teaching back in: The Norwegian NOU The school of the future in light of the Allgemeine Didaktik theory of Wolfgang Klafki. Nordic Journal of Pedagogy and Critique, 2(3), 111–124. doi:http://dx.doi.org/10.17585/ntpk.v2.268

Willbergh, I. (2016b). The representation of reality in teaching: A 'mimetic didactic' perspective on examples in plenary talk. Scandinavian Journal of Educational Research. doi:10.1080/00313831.2016.1172500

Børsheim, I., Schaathun, A., Skauerud, H. Ø., Spjelkavik, U., & Willbergh, I. (2001). Educating tutors and ourselves. A report from a collective effort. In A. S. Alan, A. Tait, M. Vidal, & U. Bernath (Eds.), Distance and e-learning in transition: Learning innovation, technology and social challenges (pp. 291-300). London/Hoboken: Wiley & Sons.

Hillen, S., Tanja Sturm & Ilmi Willbergh. (2011). Introducing didactic perspectives to contemporary challenges. In S. Hillen, Tanja Sturm & Ilmi Willbergh (Ed.), Challenges facing contemporary didactics: Diversity of students and the role of new media in teaching and learning (pp. 9-21). Münster: Waxmann.

Hillen, S., Tanja Sturm & Ilmi Willbergh (Eds.). (2011). Challenges facing contemporary didactics: Diversity of students and the role of new media in teaching and learning. Münster: Waxmann.

Hillen, S. A., & Aprea, C. (2015). Instrumentalism in Education - where is 'Bildung' left? Münster: Waxmann.

Langfeldt, G. r. (2015). Skolens kvalitet skapes lokalt. Presentasjon av funn fra forskningsprosjektet "Lærende regioner". Bergen: Fagbokforlaget.

Midtsundstad, J. H., & Willbergh, I. (2010a). Didaktikk – nye teoretiske perspektiver på undervisning. Oslo: Cappelen Damm.

Midtsundstad, J. H., & Willbergh, I. (2010b). Introduksjon. In J. H. Midtsundstad & I. Willbergh (Eds.), Didaktikk – nye teoretiske perspektiver på undervisning (pp. 10-18). Oslo: Cappelen Damm.

Willbergh, I. (2005). Et estetisk dannelsesperspektivs bidrag til dagens lærerutdanning. In R. Lager (Ed.), Didaktikk, dannelse og data. Artikler om høgskolepedagogikk. (pp. 21-27). Kristiansand: Høgskolen i Agders skriftserie.

Willbergh, I. (2006). Mimesis and the use of digital media in teaching. In T. Werler & C. Wulf (Eds.), Hidden dimensions of education. Rhetoric, rituals and anthropology (Vol. 23, pp. 50-63). Münster: Waxmann.

Willbergh, I. (2008). Mimesis, didaktikk og digitale læremidler (Mimesis, Didaktik and digital media). Trondheim: Phd-thesis, The Norwegian University of Science and technology.

Willbergh, I. (2010a). Et mimetisk perspektiv på undervisning med digitale medier. In J. H. Midtsundstad & I. Willbergh (Eds.), Didaktikk – nye teoretiske perspektiver på undervisning (pp. 97-112). Oslo: Cappelen Damm.

Willbergh, I. (2010b). Et mimetisk perspektiv på undervisning med digitale medier. In J. H. Midtsundstad & I. Willbergh (Eds.), Didaktikk – nye teoretiske perspektiver på undervisning. Oslo: Cappelen Damm.

Willbergh, I. (2010c). Mimetisk didaktikk som profesjonskunnskap om undervisningsutøvelse. In J. H. Midtsundstad & I. Willbergh (Eds.), Didaktikk – nye teoretiske perspektiver på undervisning (pp. 218-236). Oslo: Cappelen Damm.

Willbergh, I. (2010d). Mimetisk didaktikk: Om undervisning som kunst. In J. H. Midtsundstad & I. Willbergh (Eds.), Didaktikk – nye teoretiske perspektiver på undervisning (pp. 46-62). Oslo: Cappelen Damm.

Willbergh, I. (2011a). Mimetic Didaktik: Why "The medium is the message" in teaching. In S. Hillen, Tanja Sturm & Ilmi Willbergh (Ed.), Challenges facing contemporary didactics: Diversity of students and the role of new media in teaching and learning (pp. 157-167). Münster: Waxmann.

Willbergh, I. (2011b). The role of imagination when teaching the diverse group. In S. Hillen, Tanja Sturm & Ilmi Willbergh (Ed.), Challenges facing contemporary didactics: Diversity of students and the role of new media in teaching and learning (pp. 61-73). Münster: Waxmann.

Willbergh, I. (2012). Arbeid med å gi opplæringens innhold betydning. In I. Willbergh, J. H. Midtsundstad, A. Kristiansen, G. Langfeldt, & K. Skagen (Eds.), Opplæring i arbeidslivet: en didaktisk innføring (pp. 45-66). Bergen: Fagbokforlaget.

Willbergh, I., & Midtsundstad, J. H. (2012). Et bidrag til profesjonell identitet for opplæringsansvarlige. In I. Willbergh, J. H. Midtsundstad, A. Kristiansen, G. Langfeldt, & K. Skagen (Eds.), Opplæring i arbeidslivet: en didaktisk innføring (pp. 9-25). Bergen: Fagbokforlaget.

Willbergh, I., Midtsundstad, J. H., & Aasebø, T. S. (2015). Mellom danning og resultater? Undervisning i Sogn og Fjordane og Aust-Agder. In G. Langfeldt (Ed.), Skolens kvalitet skapes lokalt. Presentasjon av funn fra forskningsprosjektet "Lærende regioner" (pp. 217-234). Bergen: Fagbokforlaget.

Willbergh, I., Midtsundstad, J. H., Kristiansen, A., Langfeldt, G., & Skagen, K. (2012). Opplæring i arbeidslivet: en didaktisk innføring. Bergen: Fagbokforlaget.

Undervisning

Ilmi har undervist og vært veileder og studieprogramleder på Bachelor- og Masterstudiene ved instituttet siden 2008. Hun er nå studieleder PhD-spesialiseringen i pedagogik, samt veileder for PhD-studenter.

Publikasjoner

  • Willbergh, Ilmi (2024). Significance of teaching content. I Rata, Elizabeth (Red.), Research Handbook on Curriculum and Education. Edward Elgar Publishing. ISSN 978 1 80220 853 5. s. 168–179. doi: https:/doi.org/10.4337/9781802208542.00019.
  • Jensen, Andreas Reier & Willbergh, Ilmi (2023). The Dog as an Unaware Pedagogical Agent in a School Reading Course. Anthrozoos. ISSN 0892-7936. doi: 10.1080/08927936.2023.2232657.
  • Aasebø, Turid Skarre & Willbergh, Ilmi (2022). Empowering minority students: a study of cultural references in the teaching content. Journal of Curriculum Studies. ISSN 0022-0272. 54(5), s. 618–631. doi: 10.1080/00220272.2022.2095877. Fulltekst i vitenarkiv
  • Willbergh, Ilmi (2021). Bildung-centered general didactics. I Hytten, Kathy (Red.), Oxford Research Encyclopedia of Education. Oxford University Press. ISSN 9780190264093. doi: https:/doi.org/10.1093/acrefore/9780190264093.013.1554.
  • Ivashenko Amdal, Irina & Willbergh, Ilmi (2020). Det produktive praksissjokket: Nyutdannede læreres fortellinger om lærer-elev-forholdet i overgangen fra lærerutdanning til lærerarbeid. Acta Didactica Norden (ADNO). ISSN 2535-8219. 14(3). doi: 10.5617/adno.8421. Fulltekst i vitenarkiv
  • Willbergh, Ilmi (2019). "Som om"-opplevelser - viktig for demokratiet. I Karlsen, Kristine Høeg & Bjørnstad, Gunhild Brænne (Red.), Skaperglede, engasjement og utforskertrang. Nye perspektiver på estetiske og tverrfaglige undervisningsmetoder som redskap i pedagogisk virksomhet. Universitetsforlaget. ISSN 9788215029979. s. 225–239.
  • Willbergh, Ilmi & Aasebø, Turid Skarre (2018). ‘Sociability before individuality’: lesson structure in lower secondary classrooms. Journal of Curriculum Studies. ISSN 0022-0272. doi: 10.1080/00220272.2018.1558458. Fulltekst i vitenarkiv
  • Brekke, Borghild & Willbergh, Ilmi (2017). Frihet, fantasi og utfoldelse: En studie av estetiske arbeidsformer i lærerutdanningene. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. ISSN 2387-5739. 3(1), s. 1–13. doi: 10.23865/ntpk.v3.554. Fulltekst i vitenarkiv
  • Willbergh, Ilmi (2016). Bringing teaching back in: The Norwegian NOU The school of the future in light of the Allgemeine Didaktik theory of Wolfgang Klafki. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. ISSN 2387-5739. 2(3), s. 111–124. doi: 10.17585/ntpk.v2.268. Fulltekst i vitenarkiv
  • Willbergh, Ilmi (2016). The representation of reality in teaching: A 'mimetic didactic' perspective on examples in plenary talk. Scandinavian Journal of Educational Research. ISSN 0031-3831. 61(5), s. 616–627. doi: 10.1080/00313831.2016.1172500. Fulltekst i vitenarkiv
  • Aasebø, Turid Skarre; Midtsundstad, Jorunn H. & Willbergh, Ilmi (2015). Teaching in the age of accountability: Restrained by school culture? Journal of Curriculum Studies. ISSN 0022-0272. 49(3), s. 273–290. doi: 10.1080/00220272.2015.1072249. Fulltekst i vitenarkiv
  • Willbergh, Ilmi (2015). Freedom of speech in the classroom. I Hillen, Andrea Stefanie & Aprea, Carmela (Red.), Instrumentalism in Education - Where is Bildung left?. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-3054-9. s. 43–57.
  • Willbergh, Ilmi; Midtsundstad, Jorunn H. & Aasebø, Turid Skarre (2015). Mellom danning og resultater? Undervisning i Sogn og Fjordane og Aust-Agder. I Langfeldt, Gjert (Red.), Skolens kvalitet skapes lokalt: Presentasjon av funn fra forskningsprosjektet "Lærende regioner". Fagbokforlaget. ISSN 978-82-450-1861-5. s. 217–234.
  • Willbergh, Ilmi (2015). The problems of ‘competence’ and alternatives from the Scandinavian perspective of Bildung. Journal of Curriculum Studies. ISSN 0022-0272. 47(3), s. 334–354. doi: 10.1080/00220272.2014.1002112. Fulltekst i vitenarkiv
  • Willbergh, Ilmi & Midtsundstad, Jorunn H. (2012). Et bidrag til profesjonell identitet for opplæringsansvarlige, Opplæring i arbeidslivet. En didaktisk innføring. Fagbokforlaget. ISSN 9788245012682. s. 9–25.
  • Willbergh, Ilmi (2012). Arbeid med å gi opplæringens innhold betydning, Opplæring i arbeidslivet. En didaktisk innføring. Fagbokforlaget. ISSN 9788245012682. s. 45–66.
  • Hillen, Andrea Stefanie; Sturm, Tanja & Willbergh, Ilmi (2011). Introducing didactic perspectives to contemporary challenges. I Hillen, Andrea Stefanie; Sturm, Tanja & Willbergh, Ilmi (Red.), Challenges facing contemporary didactics: Diversity of students and the role of new media in teaching and learning. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-2589-7. s. 9–21.
  • Willbergh, Ilmi (2011). Mimetic Didaktik: Why "The medium is the message" in teaching. I Hillen, Andrea Stefanie; Sturm, Tanja & Willbergh, Ilmi (Red.), Challenges facing contemporary didactics: Diversity of students and the role of new media in teaching and learning. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-2589-7. s. 157–167.
  • Willbergh, Ilmi (2011). The role of imagination when teaching the diverse group. I Hillen, Andrea Stefanie; Sturm, Tanja & Willbergh, Ilmi (Red.), Challenges facing contemporary didactics: Diversity of students and the role of new media in teaching and learning. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-2589-7. s. 61–73.
  • Willbergh, Ilmi (2010). Mimetisk didaktikk som profesjonskunnskap om undervisningsutøvelse. I Midtsundstad, Jorunn Haugesten & Willbergh, Ilmi (Red.), Didaktikk : nye teoretiske perspektiver på undervisning. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 978-82-02-32231-1. s. 218–236.
  • Willbergh, Ilmi (2010). Et mimetisk perspektiv på undervisning med digitale medier. I Midtsundstad, Jorunn Haugesten & Willbergh, Ilmi (Red.), Didaktikk : nye teoretiske perspektiver på undervisning. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 978-82-02-32231-1. s. 97–112.
  • Midtsundstad, Jorunn & Willbergh, Ilmi (2010). Hva er didaktikk? Introduksjon. I Midtsundstad, Jorunn Haugesten & Willbergh, Ilmi (Red.), Didaktikk : nye teoretiske perspektiver på undervisning. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 978-82-02-32231-1. s. 10–18.
  • Willbergh, Ilmi (2010). Mimetisk didaktikk: Om undervisning som kunst. I Midtsundstad, Jorunn Haugesten & Willbergh, Ilmi (Red.), Didaktikk : nye teoretiske perspektiver på undervisning. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 978-82-02-32231-1. s. 46–62.
  • Willbergh, Ilmi; Børsheim, Ivar; skauerud, Hans Øistein; schaathun, Atle & Spjelkavik, Unn (2009). Educating Tutors and Ourselves. A report from a Collective Effort. [Chapter 19]. I Szücs, András (Red.), Distance and E-Learning in Transition Learning Innovation, Technology and Social Challenges. John Wiley & Sons. ISSN 9781848211322. s. 291–300.
  • Willbergh, Ilmi (2006). Mimesis and the use of digital media in teaching, Hidden dimensions of education. Rhetoric, rituals and anthropology. Waxmann Verlag. s. 50–63.
  • Willbergh, Ilmi (2005). Et estetisk dannelsesperspektivs bidrag til dagens lærerutdanning, Høgskolen i Agders skriftserie. s. 13–18.

Se alle arbeider i Cristin

  • Willbergh, Ilmi; Midtsundstad, Jorunn H.; Kristiansen, Aslaug; Langfeldt, Gjert & Skagen, Kaare (2012). Opplæring i arbeidslivet. En didaktisk innføring. Fagbokforlaget. ISBN 9788245012682. 124 s.
  • Hillen, Andrea Stefanie; Sturm, Tanja & Willbergh, Ilmi (2011). Challenges facing contemporary didactics: Diversity of students and the role of new media in teaching and learning. Waxmann Verlag. ISBN 978-3-8309-2589-7. 200 s.
  • Midtsundstad, Jorunn Haugesten & Willbergh, Ilmi (2010). Didaktikk : nye teoretiske perspektiver på undervisning. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 978-82-02-32231-1. 249 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Willbergh, Ilmi (2024). Kunnskap for felles framtid.
  • Jensen, Andreas Reier & Willbergh, Ilmi (2023). Dette skjer når barn leser for hunden.
  • Skregelid, Lisbet & Willbergh, Ilmi (2023). Betydningen av tvang og frihet i lærerskolestudenters møter med DKS .
  • Willbergh, Ilmi & Aasebø, Turid Skarre (2023). Kunderollen svekker kvaliteten i ph.d.-utdanninga. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Willbergh, Ilmi & Aasebø, Turid Skarre (2023). Cultural references in teaching: Challenges for general didactic theory.
  • Willbergh, Ilmi & Aasebø, Turid Skarre (2022). InCom prosjektet på skolebesøk. Formidling og drøfting av forskningsresultater på skole som har deltatt som informanter i forskningsprosjektet.
  • Willbergh, Ilmi (2022). Teaching the “human universal” in the diverse particularity of classrooms. A theoretical study from a Bildung-centered general didactic perspective.
  • Aasebø, Turid Skarre & Willbergh, Ilmi (2022). Teaching for a sustainable democracy through cultural references in the classroom - a Bildung-centred general didactic perspective.
  • Aasebø, Turid Skarre & Willbergh, Ilmi (2021). Beyond the postcolonial paradox – empowerment of students in a Bildung-centered general didactics perspective.
  • Willbergh, Ilmi & Aasebø, Turid Skarre (2021). The Bildung of students by cultural references in teaching .
  • Willbergh, Ilmi (2021). Undervisningens estetiske dimensjon.
  • Willbergh, Ilmi & Aarsand, Pål (2021). Nye hovedredaktører tar over Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. ISSN 2387-5739. 7, s. 269–270. doi: 10.23865/ntpk.v7.3365.
  • Willbergh, Ilmi (2020). Bærekraftig utdanning – sett fra et danningsteoretisk didaktisk perspektiv.
  • Willbergh, Ilmi (2019). Fagfornyelsen fra et danningsteoretisk didaktisk perspektiv.
  • Ivashenko Amdal, Irina & Willbergh, Ilmi (2018). Stories of novice teachers’ perspectives on pupils.
  • Willbergh, Ilmi (2018). Undervisningens estetiske dimensjon og dens begrunnelse – i klasserommet og institusjonelt.
  • Willbergh, Ilmi & Aasebø, Turid Skarre (2018). The implicit inclusion and exclusion of cultural references in classroom teaching.
  • Willbergh, Ilmi & Aasebø, Turid Skarre (2018). The influence of outcome-based instructional activities – bridled by tradition? A study of lesson structure in Norwegian Lower Secondary classrooms.
  • Willbergh, Ilmi (2017). NOU’en Fremtidens skole i lys av Wolfgang Klafki’s teorier.
  • Willbergh, Ilmi & Aasebø, Turid Skarre (2017). Skoletimenes struktur med henblikk på undervisningsaktiviteter – et klasseromsforskningsprosjekt i norske ungdomsskoler.
  • Willbergh, Ilmi & Brekke, Borghild (2017). ‘Aesthetic teaching methods’ – student autonomy in practice?
  • Willbergh, Ilmi; Midtsundstad, Jorunn H. & Aasebø, Turid Skarre (2015). Klasseromskommunikasjon i skolen i Aust-Agder og Sogn og Fjordane.
  • Willbergh, Ilmi (2015). Examples in whole-class talk on subject matter - a mimetic didactic perspective.
  • Willbergh, Ilmi & Aasebø, Turid Skarre (2015). Allowing Students Opportunities to Experince Meaning in Teaching - An Empirical Study from Norwegian Lower Secondary School.
  • Aasebø, Turid Skarre & Willbergh, Ilmi (2015). Teaching General Didactics in Teacher Education.
  • Aasebø, Turid; Willbergh, Ilmi & Midtsundstad, Jorunn H. (2014). KLARAS på skolebesøk 2 og 3.
  • Willbergh, Ilmi; Midtsundstad, Jorunn H. & Aasebø, Turid (2014). KLARAS i Aust-Agder.
  • Willbergh, Ilmi; Aasebø, Turid & Midtsundstad, Jorunn H. (2014). Meningsfull klassromskommunikasjon’ og elevprestasjoner.
  • Willbergh, Ilmi; Aasebø, Turid & Midtsundstad, Jorunn H. (2014). KLARAS på skolebesøk.
  • Willbergh, Ilmi; Aasebø, Turid & Midtsundstad, Jorunn H. (2014). Meaningful ‘teaching communication’ as teachers’ and students joint effort of verbal interpretation.
  • Willbergh, Ilmi (2013). Klasseromskommunikasjon i skolen, presentasjon av KLARAS-prosjektet.
  • Willbergh, Ilmi; Midtsundstad, Jorunn H. & Aasebø, Turid (2013). Klasseromskommunikasjon i skolen i Aust-Agder og Sogn og Fjordane.
  • Willbergh, Ilmi; Aasebø, Turid & Midtsundstad, Jorunn H. (2013). Classroom Communication in Regional Contexts.
  • Willbergh, Ilmi (2013). Kompetanse og danning som pedagogiske begreper i kunnskapssamfunnet.
  • Willbergh, Ilmi (2011). The meaning of the matter in classroom contexts.
  • Aasebø, Turid Skarre & Willbergh, Ilmi (2011). The meaning of the matter in classroom contexts.
  • Willbergh, Ilmi (2010). Bildung and Digital Media: Didaktik meets Instructional Design?
  • Willbergh, Ilmi & Hopmann, Stefan (2010). "Undervisningens grenser: Didaktikkens kjerne", oversettelse av Stefan Hopmanns artikkel, utgitt i den vitenskapelige antologien "Didaktikk. Nye teoretiske perspektiver på undervisning", Cappelen Akademisk Forlag, 2010.
  • Willbergh, Ilmi & Rafste, Elisabeth Tallaksen (2009). Idé, inspirasjon, informasjon - eksempler på bruk av skolebibliotek i undervisningen etter Kunnskapsløftet.
  • Willbergh, Ilmi (2009). Mimetic Didaktik: Why the medium is the message in teaching.
  • Willbergh, Ilmi (2009). Mimetic Didaktik: On the Similarities between Didaktik and Poetics.
  • Willbergh, Ilmi (2008). Didaktik as Poetics: How the concept of mimesis reveals the ¿as if¿ of teaching.
  • Willbergh, Ilmi (2008). The imaginative perspective: Ricoeur¿s theory of threefold mimesis as a method for understanding the idea of the teacher in teacher education.
  • Willbergh, Ilmi; Midtsundstad, Jorunn; Werler, Tobias; Bengtsson, Jan; Langfeldt, Gjert & Kristiansen, Aslaug (2008). How a philosophy of General Didaktik (Allgemeine Didaktik) can be used to establish a theory on the doubleness of teacher education ¿ and thereby solve some problems of the theory-practice-relationship?
  • Willbergh, Ilmi; Midtsundstad, Jorunn; Werler, Tobias & Bengtsson, Jan (2008). The Idea of the Future Teacher in a Multicultural World.
  • Willbergh, Ilmi (2008). Drøft eksempler på forskning på digitale læremidler i klasserom.
  • Willbergh, Ilmi (2008). Allmenn didaktikk og forskning på digitale læremidler i klasserom.
  • Midtsundstad, Jorunn; Willbergh, Ilmi; Bengtsson, Jan & Werler, Tobias (2008). The Idea of the Future Teacher in a Multicultural World Teacher education as cultivation and qualification and the dimension of time.
  • Midtsundstad, Jorunn; Willbergh, Ilmi; Werler, Tobias; Kristiansen, Aslaug; Bengtsson, Jan & Langfeldt, Gjert (2008). The Philosophy of General Didaktik (Allgemeine Didaktik) and the Doubleness of Teacher Education Teacher Education and the Idea of the Future Teacher.
  • Willbergh, Ilmi (2007). Mimetic dimensions of didactics.
  • Willbergh, Ilmi (2005). Mimesis and its relevance for didactics.
  • Willbergh, Ilmi (2008). Mimesis, didaktikk og digitale læremidler. NTNU.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 10:47