English version of this page

Linda Cecilie Halvorsen

Universitetslektor
Institutt for klassisk musikk og musikkpedagogikk
Mobiltelefon
+4791343949

Forskning

Off. Ph.D-stipendiat som forsker på undervisningsmetoder med vekt på fysisk aktiv læring, og hvordan disse kan påvirke inkludering i kulturskole. Dette forskningsprosjektet ble igangsatt gjennom et samarbeid mellom Knuden - Kristiansand kulturskole, Norsk kulturskoleråd Agder og UiA.

Faglige interesseområder:

  • Kulturskole
  • Musikkdidaktikk
  • Musikkpedagogikk
  • Instrumentalmetodikk
  • Musikkhistorie
  • Musikk og relasjoner
  • Inkludering
  • Fysisk aktiv læring

Publikasjoner

  • Halvorsen, Linda Cecilie (2023). Physically active lessons as a teaching method for inclusion in music education: An autoethnographic study on how teaching methods are contributions or barriers to inclusion, Education as an impulse for social inclusion. The Ignacy Jan Paderewski Academy of Music in Poznań. ISSN 978-83-65727-79-4. s. 163–198.
  • Halvorsen, Linda Cecilie (2022). Lekcje aktywne fizycznie jako inkluzywna metoda nauczania w edukacji muzycznej: autoetnograficzne studium przypadku, Edukacja jako impuls do społecznej inkluzji. Akademia Muzyczna im. I.  J. Paderewskiego w Poznaniu. ISSN 978-83-65727-68-8. s. 159–194.

Se alle arbeider i Cristin

  • Balsnes, Anne Haugland & Halvorsen, Linda Cecilie (2021). Historier om den klassiske musikken. Musikkhistorie for barn og unge . Musikkforlagene. ISBN 978-82-91379-59-3. 224 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Halvorsen, Linda Cecilie (2024). Prestasjonsforberedelse - Trygg på scenen.
  • Halvorsen, Linda Cecilie (2024). Om utvikling av noteopplæring i lys av fysisk aktiv læring til bruk for kulturskoleelever.
  • Halvorsen, Linda Cecilie (2024). Inkludering i kulturskolen.
  • Halvorsen, Linda Cecilie (2022). Historier om den klassiske musikken. Et konsertforedrag med elever fra Stjørdal kulturskole.
  • Halvorsen, Linda Cecilie (2022). Fysisk aktiv læring i musikkliteracy. Notelæring som en kroppslig aktivitet.
  • Halvorsen, Linda Cecilie (2022). Musikkhistorie og lytting som en del av musikkfaget.
  • Halvorsen, Linda Cecilie (2021). Crisis in music education or long-awaited opportunity of exploring future ways of teaching?
  • Halvorsen, Linda Cecilie (2021). Fysisk aktiv læring i musikkliteracy som undervisningsmetode for kulturskoleelever.
  • Halvorsen, Linda Cecilie (2020). Digital undervisning sett i lys av elev-lærer-relasjonen.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:16 - Sist endret 16. mai 2024 13:50