Forskningsgrupper
Ansvarsområde
Faglige interesser
Jeg jobber med et forskningsprosjekt relatert til undervisning om kontroversielle og sensitive temaer i videregående opplæring i Norge under veiledning av Irene Trysnes og Pål Repstad. Mine faglige interesser favner bredt, og inkluderer demokratisering, overgangsrettferdighet - transitional justice, Barnekonvensjonen, konstruksjon av identitet, samfunnsfagdidaktikk om kontroversielle tema relatert til kjønn, seksualitet og seksuell vold.
Sammen med Kristin Gregers Eriksen og Mari Jore, har vi gitt ut boken "Kontroversielle, emosjonelle og sensitive tema i skolen" som er en fagfellevurdert antologi utgitt på Universitetsforlaget våren 2022. Boken skal støtte lærere, lærerstudenter og skoleledere i deres arbeid med følelsesmessige tema i skolen. Se link her:
https://www.universitetsforlaget.no/kontroversielle-emosjonelle-og-sensitive-tema-i-skolen
Arbeidserfaring
2021 - Forsker i EDUCATE-prosjektet ved Universitetet i Oslo. Prosjektet evaluerer innføringen av fagfornyelsen i fag knyttet til livsmestring, digital og utforskende kompetanse.
2018- Universitetslektor ved Universitetet i Agder
- SEX901 Kjønnsmangfold og seksuelt mangfold, vår 2022.
- SO 300 Sosialt arbeid, klientrettet praksis, høst 201.
- BV-301 Digitalisering, kommunikasjon og etikk, høst 2021.
- ME-430 Metode for den forskende lærer, høst 2019.
- SV-150 Historie og geografi, våren 2019.
- SV-149 Innføring i samfunnskunnskap, høsten 2018.
2020 Universitetslektor ved Høgskolen i Østfold
- SRLE i barnehagelærerutdanning
2012 - 2018 Lektor i videregående opplæring
- Politikk og menneskerettigheter
- Sosialkunnskap
- Sosiologi og sosialantrolpogi
- Samfunnsfag
- Fremmedspråk
Utdanning
Mixed Methods, PhD-kurs ved Universitet i Oslo, 3 studiepoeng, 2019
Multi-variate regression analysis, Phd-kurs ved Norges Teknologiske og Naturvitenskapelige Universitet, 10 studiepoeng, 2019
Institusjonell etnografi, PhD-kurs ved Universitetet i Agder, 5 studiepoeng, 2019
Philosophy of Science, PhD-kurs ved Universitetet i Agder, 5 studiepoeng, 2018
Education for Social Justice in Education: Human rights and intersectionality, PhD-kurs ved Universitetet i Sør-Øst Norge, 5 studiepoeng, 2018
Kunnskapsteorier for lærerutdanningsrelatert forskning, PhD-kurs ved OsloMet, 10 studiepoeng, 2018
Praktisk-pedagogisk utdanning, Universitetet i Oslo, 60 studiepoeng, 2014-2015
Master in Peace and Conflict Transformation, Universitetet i Tromsø, 120 studiepoeng, 2010 - 2012.
Bachelor i Europeiske og Amerikanske Studier med spesialisering i statsvitenskap, Universitetet i Oslo, 180 studiepoeng, 2006 - 2009.