English version of this page

Venke Frederike Johansen

Tilknyttet UiA
Institutt for psykososial helse
Mobiltelefon
+4741554926

Publikasjoner

  • Johansen, Venke Frederike & Andrews, Therese Marie (2021). Markedsføring av kosmetiske inngrep - en kvalitativ analyse. Tidsskrift for Den norske legeforening. ISSN 0029-2001. 8. doi: 10.4045/tidsskr.20.0766. Fulltekst i vitenarkiv
  • Strømland, Monica; Andersen, Anders Johan W.; Johansen, Venke Frederike & Bahus, Marianne (2019). In Your Best Interest. A Discussion of How Capability Approach Could be Used as a Guideline to Strengthen and Supplement the Principle of the Child’s Best Interests. The International Journal of Children's Rights. ISSN 0927-5568. 27(3), s. 517–544. doi: 10.1163/15718182-02703009.
  • Villa, Matteo & Johansen, Venke Frederike (2019). What difference does the context of activation make? Challenges and innovations in the Italian and Norwegian local welfare. International journal of sociology and social policy. ISSN 0144-333X. 39(5-6), s. 478–493. doi: 10.1108/IJSSP-11-2018-0196.
  • Johansen, Venke Frederike & Andrews, Therese Marie (2017). On challenges to the private-public dichotomy. Social Theory & Health. ISSN 1477-8211. 15(1), s. 66–83. doi: 10.1057/s41285-016-0019-9.
  • Johansen, Venke Frederike; Andrews, Therese Marie; Haukanes, Haldis & Lilleaas, Ulla-Britt (2014). Freedom and pressure in self-disclosure. Social Theory & Health. ISSN 1477-8211. 12(1), s. 105–123. doi: 10.1057/sth.2013.23.
  • Johansen, Venke Frederike; Andrews, Therese Marie; Haukanes, Haldis & Lilleaas, Ulla-Britt (2013). Symbols and meanings in breast cancer awareness campaigns. NORA - Nordic Journal of Feminist and Gender Research. ISSN 0803-8740. 21(2), s. 140–155. doi: 10.1080/08038740.2013.797024.
  • Johansen, Venke Frederike; Andrews, Therese Marie & Haukanes, Haldis (2009). Når det intime blir offentlig. Kvinners erfaringer med åpenhet om brystkreft. Nordisk tidsskrift for helseforskning. ISSN 1504-3614. 5(2).
  • Andrews, Therese Marie & Johansen, Venke Frederike (2008). Likestillingsideologi i kroppsøvingsfaget tematisering av kjønn i planer og praksis. Nordisk Pedagogik. ISSN 0901-8050. 28(2), s. 89–103.

Se alle arbeider i Cristin

  • Johansen, Venke Frederike & Andrews, Therese Marie (2021). Disse syv strategiene får deg til å tro at du trenger kosmetisk kirurgi. Bergens Tidende. ISSN 0804-8983. s. 45–46.
  • Johansen, Venke Frederike & Andrews, Therese Marie (2021). Disse syv strategiene kan få deg til å tro at du trenger et kosmetisk inngrep. . Bergens Tidende. ISSN 0804-8983.
  • Johansen, Venke Frederike (2018). About marketing of cosmetic surgery.
  • Johansen, Venke Frederike & Villa, Matteo (2018). The changing logics of local welfare in in Italy and Norway. Few insights from bottom-up case studies.
  • Johansen, Venke Frederike (2015). Dagsnytt atten NRK P2: Selger «modellkropp» i strid med loven. [Radio]. NRK .
  • Johansen, Venke Frederike (2015). Selger «modellkropp» i strid med loven. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.). ISSN 0804-3116.
  • Johansen, Venke Frederike (2015). Helse- ikke bare for den enkelte. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Johansen, Venke Frederike (2014). Når det intime blir offentlig - foredrag.
  • Johansen, Venke Frederike (2014). Påtvunget åpenhet. Bergens Tidende. ISSN 0804-8983.
  • Johansen, Venke Frederike (2014). Blogging og åpenhet om kreft. [Radio]. NRK Sørlandet.
  • Johansen, Venke Frederike (2014). Blogging om sykdom. [Radio]. "Her og nå" NRK P1.
  • Johansen, Venke Frederike (2014). Åpenhet om sykdom. [Radio]. Ekko NRK P2 .
  • Johansen, Venke Frederike & Andrews, Therese Marie (2013). Reaksjonære undertoner i kampanjer mot kreft. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.). ISSN 0804-3116.
  • Johansen, Venke Frederike (2013). Brystkreft gir profitt. [Avis]. Klassekampen.
  • Johansen, Venke Frederike (2013). Brystkreft er business. [Internett]. Kilden: informasjonssenter for kjønnsforskning.
  • Johansen, Venke Frederike (2013). PULS. Tiden etter kreften. [TV]. NRK Oslo.
  • Johansen, Venke Frederike (2013). Kvinnebilder i markedsføringen av brystkreftsaken.
  • Johansen, Venke Frederike (2010). "Står den amerikanske munterhet for fall?" Bokanmeldelse i: Barbara Ehrenreich Livets lyse sider (orig. Brightsided) Forlaget Oktober AS, Oslo 2010 ISBN 978-82-495-0709-2. Tidsskrift for psykisk helsearbeid. ISSN 1503-6707.
  • Johansen, Venke Frederike (2009). Lidelse som pirrer kikkertrangen. Agderposten. ISSN 0805-3723.
  • Johansen, Venke Frederike (2009). Markedsføring med uetiske undertoner. Agderposten. ISSN 0805-3723.
  • Lund, Janne; Haugland, Siri Håvås; Andersen, Ander Johan Wickstrøm & Johansen, Venke Frederike (2022). Hverdag og verden er unge jenters psyke. En kontekstualisert forståelse av psykososiale helseplager blant unge jenter. Universitetet i Agder. ISSN 978-82-8427-076-0. Fulltekst i vitenarkiv
  • Johansen, Venke Frederike (2012). Når det intime blir offentlig. Om kvinners åpenhet om brystkreft og om markedsføring av brystkreftsaken. Universitetet i Bergen. ISSN 978-82-308-2020-9.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:14