Svanhild Breive - Universitetet i Agder
0
Hopp til hovedinnhold

Svanhild Breive

Stipendiat

E-post:
svanhild.breive@uia.no
Telefon:
38 14 19 81
Mobil:
413 09 040
Kontor:
119 ( Universitetsveien 17, Kristiansand )
Avdeling:
Institutt for matematiske fag

Prosjekter

Agderprosjektet http://www.uis.no/forskning/skole-og-barnehage/agderprosjektet/

Bakgrunn

Siden 2015 PhD matematikkdidaktikk, Universitetet i Agder, Kristiansand

2012 -2014 Master matematikkdidaktikk, Universitetet i Agder, Kristiansand

2005-2009 Bachelor i matematikk og fysikk, Universitetet i Agder, Kristiansand

Arbeidserfaring:

2014-2014 Lektor i matematikk og fysikk ved KKG videregående skole, Kristiansand

2009-2012 Daglig leder, Epona Ryttersenter, Kristiansand.

Faglige interesser

Forskning på læring og undervisning av matematikk i barnehagen

Last changed: 2017-11-07 14:28:22

Publikasjoner

  • Breive Svanhild Kindergarten children’s argumentation in reflection symmetry: The role of semiotic means (2017).
  • Størksen, Ingunn ten Braak, Dieuwer Breive, Svanhild Lenes, Ragnhild Lunde, Svanaug Carlsen, Martin Erfjord, Ingvald Hundeland, Per Sigurd Rege, Mari (2018). Lekbasert læring - et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet. ISBN 978-82-492-1963-6. 231 s.
  • Størksen, Ingunn Ten Braak, Dieuwer Breive, Svanhild Lenes, Ragnhild Lunde, Svanaug Carlsen, Martin Erfjord, Ingvald Hundeland, Per Sigurd Rege, Mari (2016). Lekbasert læring i barnehagen - Et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet. ISBN 9788249218523. 227 s.
  • Størksen Ingunn, ten Braak Dieuwer, Breive Svanhild, Lenes Ragnhild, Lunde Svanaug, Carlsen Martin, Erfjord Ingvald, Hundeland Per Sigurd, Rege Mari, Lekbasert læring - et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet (2018).
  • Breive Svanhild Kindergarten children’s argumentation in reflection symmetry: The role of semiotic means (2017).
  • Breive Svanhild The Agder Project and mathematical inquiry in kindergarten (2017).
  • Breive Svanhild Talk on the theory of Luis Radford and implications for research on mathematical inquiry in kindergarten (2017).
  • Breive Svanhild Matematikk og Inquiry i barnehagen (2017).
  • Breive Svanhild Kindergarten children’s argumentation in reflection symmetry: The role of semiotic means (2017).
  • Breive Svanhild The nature of mathematical inquiry in the kindergarten setting (2016).
  • Breive Svanhild, Carlsen Martin, Erfjord Ingvald, Hundeland Per Sigurd, Designing playful inquiry based mathematical activities for kindergarten (2016).
  • Størksen Ingunn, Ten Braak Dieuwer, Breive Svanhild, Lenes Ragnhild, Lunde Svanaug, Carlsen Martin, Erfjord Ingvald, Hundeland Per Sigurd, Rege Mari, Lekbasert læring i barnehagen - Et forskningsbasert førskoleopplegg fra Agderprosjektet (2016).
  • Breive Svanhild, Carlsen Martin, Erfjord Ingvald, Hundeland Per Sigurd, Matematikkaktiviteter og deres implementering i barnehager i Vest-Agder (2015).

Send studiet på mail