English version of this page

Steinar Egge

Amanuensis
Institutt for arbeidsliv og innovasjon
Kontor A157 (Jon Lilletuns vei 3, 4879 Grimstad, Norway)

Ansvarsområde

Steinar Egge er amanuensis ved Institutt for arbeidsliv og innovasjon på Handelshøyskolen ved Universitetet i Agder.

Egge er Master of Science innen Petroleum Engineering fra West Virginia University (USA) og University of Texas (USA). Han har også en MBA med spesialisering i finans fra University of Cincinnati (USA), samt høyere avdelingsstudium i bedriftsøkonomisk analyse fra Norges Handelshøyskole.

Egge har siden 1988 jobbet ved det som nå heter Universitetet i Agder og har gjennom årene undervist tusenvis av studenter i økonomifag. Han var sentral i oppbyggingen av masterstudiet i Industriell økonomi og har i en årrekke hatt hovedansvar for studiets økonomiske fag.

Egge er en mye brukt sensor ved andreuniversiteter og høyskoler, blant annet ved Norges teknisk-naturvitenskaplige universitet (NTNU), Høgskulen på Vestlandet og ved Handelshøyskolen BI. Han har også undervist kurs på Høgskolen i Sørøst-Norge og bidratt med innspill til diverse lærebøker innen bedriftsøkonomi

Egge underviser for tiden:

• Økonomistyring (Kostnads- og inntektsanalyse)
  • Investering og finansiering
  • Bedriftsøkonomisk Analyse I
  • Finansregnskap

Faglige interesser

BE110 - Økonomisk Styring (Kosnads- og inntektsanalyse)

BE210 - Investering og Finansiering

IND417 - Bedriftsøkonomisk Analyse I

Publikasjoner

• Egge, Steinar (2000). Inv. & Fin. - Forelesningsnotater.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:34