Rotem Shneor er førsteamanuensis på Handelshøyskolen ved Universitetet i Agder, og akademisk direktør for universitetets Senter for entreprenørskap. Han har doktorgrad i International Management fra Universitetet i Agder og en mastergrad i International Business fra Norges handelshøyskole.
Hans forskning er knyttet til internasjonal markedsføring, internettmarkedsføring, kognitive aspekter av entreprenørskap, og motivasjon og atferd innen folkefinansiering (crowdfunding).
Shneor har bidratt med en rekke bokkapitler og er publisert i tidsskrifter somEntrepreneurship and Regional Development, Cross Cultural Management, Journal of Product & Brand Management, International Journal of Emerging Markets, Journal of e-Business, Global Business and Organizational Excellence,ogBaltic Journal of Management.
Shneor har ledet Nordisk Crowdfunding Alliance siden 2014. Han har også vært assisterende forsker ved Cambridge Universitys senter for alternativ finansiering.
Shneor er en populær foredragsholder og kommentator av forhold knyttet til crowdfunding i Norden – og han har gitt foredrag og deltatt på seminarer om emnet i et titalls land.
Shneor har undervist i en rekke kurs i entreprenørskap, markedsføring og forbrukeradferd på bachelor-, master- og PhD-nivå. Og han har veiledet dusinvis av vellykkede masteroppgaver, samt en rekke doktorgradsavhandlinger innen disse områdene.
Teaching:
Bachelor courses:
Mastr's courses:
PhD courses:
--------------------------------------------------
Current research and supervision interests:
- Mortivations for Crowdfunding contributions and engagement
- Success factors of Crowdfunding campaigns
- Cross-country comparisons of Crowdfunding Conditions and Dynamics
- Community aspects of Crowdfunding behavior
- Factors influencing entrepreneurial intentions of students
--------------------------------------------------
Main current research projects :
- Motivations for Crowdfunding contributions and engagement
- Success factors of Crowdfunding campaigns
- Cross-country comparisons of Crowdfunding Conditions and Dynamics
- Community aspects of Crowdfunding behavior
- Factors influencing entrepreneurial intentions of students
--------------------------------------------------
Research groups:
- Entrepreneurship and Innovation
- Emerging Markets
- Marketing
Sist endret: 4.04.2019 09:04