English version of this page

Kirsten Johansen Horrigmo

Publikasjoner

  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2022). Exploring the Local Context from Multiple Perspectives. I Dalehefte, Inger Marie & Midtsundstad, Jorunn H. (Red.), A Systemic Approach to School Development - Technical Report on the Project School-In. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-4502-4. s. 91–105. doi: 10.31244/9783830995029. Fulltekst i vitenarkiv
  • Midtsundstad, Jorunn H.; Dalehefte, Inger Marie; Hillen, Prof. Andrea Stefanie; Horrigmo, Kirsten Johansen & Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2022). The Project School-In - an Overview. I Dalehefte, Inger Marie & Midtsundstad, Jorunn H. (Red.), A Systemic Approach to School Development - Technical Report on the Project School-In. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-4502-4. s. 13–32. doi: 10.31244/9783830995029. Fulltekst i vitenarkiv
  • Horrigmo, Kirsten Johansen; Bakken, Yvonne & Børhaug, Kjetil (2021). Utdanning for sosial bærekraft - Nærmiljø og samfunn. I Horrigmo, Kirsten Johansen & Rosland, Kristine Toft (Red.), Fagdidaktikk for SRLE : Barnehagens fagområder kunnskapsgrunnlag og arbeidsmåter. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202651510. s. 129–145.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2021). Nærmiljø og samfunn - stedsforståelse og tilhørighet. I Horrigmo, Kirsten Johansen & Rosland, Kristine Toft (Red.), Fagdidaktikk for SRLE : Barnehagens fagområder kunnskapsgrunnlag og arbeidsmåter. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 9788202651510.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen & Midtsundstad, Jorunn Haugesten (2020). Schools' prerequisites for inclusion - the interplay between location, commuting, and social ties. International Journal of Inclusive Education. ISSN 1360-3116. doi: 10.1080/13603116.2020.1853257.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2015). Hvordan kan stedet ha betydning for skoleresultater. I Langfeldt, Gjert (Red.), Skolens kvalitet skapes lokalt: Presentasjon av funn fra forskningsprosjektet "Lærende regioner". Fagbokforlaget. ISSN 978-82-450-1861-5. s. 144–160.

Se alle arbeider i Cristin

  • Horrigmo, Kirsten Johansen & Rosland, Kristine Toft (2021). Fagdidaktikk for SRLE : Barnehagens fagområder kunnskapsgrunnlag og arbeidsmåter. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202651510. 264 s.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2014). Barnehagebarn i nærmiljø og lokalsamfunn. Fagbokforlaget. ISBN 978-82-450-0618-6. 180 s.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen & Nylehn, Børre (2004). Samfunnsfaglige perspektiver på barnehagen. Institusjonell utvikling, ledelse og organisasjon. Fagbokforlaget. ISBN 8276749410. 244 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Midtsundstad, Jorunn H. & Horrigmo, Kirsten Johansen (2023). Hvordan forsterke broen mellom lokalt/regionalt næringsliv og skole?
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2022). Trygghet og tilhørighet.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2022). Lokalmiljø og skole.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen & Lindhardt, Eva Mila (2022). Faglig møte mellom studenter og Rekomp knyttet til tema bærekraft.
  • Midtsundstad, Jorunn H.; Dalehefte, Inger Marie; Hillen, Prof. Andrea Stefanie; Horrigmo, Kirsten Johansen; Ingebrigtsvold Sæbø, Grethe & Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2020). Nettsiden: School-In. Arbeidsmetode for utvikling av inkluderende fellesskap. https://www.uia.no/om-uia/prosjekter/school-in.-arbeidsmetode-for-utvikling-av-inkluderende-fellesskap.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2020). Lokalmiljø og skole - betydning for inkludering.
  • Midtsundstad, Jorunn H.; Hillen, Prof. Andrea Stefanie; Ingebrigtsvold Sæbø, Grethe; Dalehefte, Inger Marie & Horrigmo, Kirsten Johansen (2020). Prosjekt School-In. Inkluderende læringsmiljø. Bruk av kartlegging som grunnlag for tiltak i arbeid med inkluderende læringsmiljø .
  • Midtsundstad, Jorunn H. & Horrigmo, Kirsten Johansen (2019). Iveland – oppvekst i byregionens ytterkant? Steders betydning for oppvekst og inkludering.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen & Midtsundstad, Jorunn H. (2019). How does the connections between families, school and local society facilitate inclusion?
  • Horrigmo, Kirsten Johansen & Midtsundstad, Jorunn H. (2019). The Interplay between school and place - possibilities and hinderances for school's inclusion .
  • Midtsundstad, Jorunn H.; Ingebrigtsvold Sæbø, Grethe; Dalehefte, Inger Marie; Hillen, Prof. Andrea Stefanie & Horrigmo, Kirsten Johansen (2019). Nettverkssamling. Arbeidsmåter i School-In.
  • Bakken, Yvonne; Horrigmo, Kirsten Johansen & Børhaug, Kjetil (2018). Sted - hverdagslivets konkrete verden som pensum.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen & Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Foreldre og skole på samme lag.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen & Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Stedets betydning for skolens pågående utvikling.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen; Midtsundstad, Jorunn H. & Myrann, Maria Kristianne (2018). The influence of local context and their support for schools.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen; Midtsundstad, Jorunn H. & Myrann, Maria Kristianne (2018). How does the interplay between school and place influence inclusion?
  • Hillen, Andrea Stefanie; Ingebrigtsvold Sæbø, Grethe; Horrigmo, Kirsten Johansen; Dalehefte, Inger Marie; Myrann, Maria Kristianne & Midtsundstad, Jorunn H. (2017). Tydelige forventninger er best for alle elever. Samfunnets holdninger til skolen er like viktig som foreldrenes utdanningsnivå. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790. s. 39–39.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2017). To steder - to skoler.
  • Midtsundstad, Jorunn H.; Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold & Horrigmo, Kirsten Johansen (2016). Teachers’ awareness of the importance of their interpersonal competence for students’ eagerness and confidence.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2015). Cultural Issues: Place, Pride and Community.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2015). Horrigmo, K.J. (2015b). Cultural Issues: New Questions to Enrich the Understanding of School achievement? Paper presented at International Research Symposium 22-23 October. Boston College.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2015). "Og så er det våre elever".
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2012). Hvorfor svarer de så ullent?
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2009). Alienation of Semi-professions and Educational Program?
  • Horrigmo, Kirsten Johansen & Øgård, Morten (2008). Er barnehgaeledere som andre ledere?
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2008). Ethical and Psychosocial Implications of Changes in the Norwegian Child care System.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2008). Implications Tied to Implementing Subject Spheres in Barnehagen.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2007). Barnehagens nye mandat? Didaktikk mellom omsorg og fag - barnehagen som del av utdanningssystemet.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2007). Barnehagenes fagområder.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2007). Didaktikk mellom omsorg og fag. Barnehagen en del av utdanningssystemet? Fagdidaktikk mellom skole og lærerutdanning.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2007). Didaktikk mellom omsorg og fag.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2005). Finnes en særegen profesjonsforskning for semiprofesjoner? Profesjonsforskning i Norge perioden 1960 - 2000, noen sentrale utviklingstrekk, bevegelser og tendenser.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2004). Barnehagetanter- kan de ha innflytelse.
  • Horrigmo, Kirsten Johansen (2004). Kindergarten Teaching as Profession in Norway since 1975.
  • Kvåle, Gunhild & Horrigmo, Kirsten Johansen (2007). Sosialisering, kultur, språk og sted. Notat til tverrfaglig prosjekt 1flu høst-07. Universitetet i Agder.
  • horrigmo, kirsten johansen (1998). Barnehagen- et ledd i barnevernets tiltakskjede. kristiansand kommune.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:21