0
Hopp til hovedinnhold

Johan Kristian Andreasen

Universitetslektor

 
Kontor:
E1218 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

- Almennlærerutdanning (UiA)

- Pedagogisk rådgivning (Master, NTNU)

- PhD - Veiledningskvalitet i praksisopplæringen (2017-2023)

Faglige interesser

Pedagogisk veiledning

Praksisveiledning

Skolen som organisasjon og arbeidsfelleskap

Profesjonsfaglig digital kompetanse

PED314 - Pedagogisk ledelse i lærende organisasjoner

PED316 - Veiledningsteori - metode II

PED232 - 1 Utvikling av lærerens profesjonelle rolle og identitet (trinn 5-10)

Prosjekter

Prosjekter:

- Prosjektleder ProDiG - Profesjonsfaglig digital kompetanse (PfDk) for studenter og lærerutdannere i GLU

- Praksislæreres utvikling av lærerutdanneridentitet 

- Læringsklima og interaksjonsmønstre i praksisveiledning (GLU)

- Konflikter i praksisopplæringen

- MOSO (Mentoring and Observation SOftware) i grunnskolelærerutdanningens praksisveiledning

Vitenskapelige publikasjoner

  • Andreasen, Johan Kristian Høigaard, Rune (2017). Praksisopplæringen i grunnskolelærerutdanningene – en studie om veiledningskvalitet. UNIPED. ISSN: 1893-8981. 40 (3). s 222 - 234.
  • Andreasen, Johan Kristian (2019). Kvalitet i praksisveiledning.
  • Andreasen, Johan Kristian Bergan, Ingvild (2018). En lærerutdanning for fremtiden - samarbeid på tvers av læringsarenaer.
  • Andreasen, Johan Kristian (2018). Å vokse opp med internett – verdens største eksperiment?.
  • Andreasen, Johan Kristian (2018). Universitetet tilset grunnskolelærarar for å bli betre på data.
  • Andreasen, Johan Kristian Kovac, Velibor Bobo Bjørndal, Cato R. P. (2018). Teacher and teacher educator - developing a professional identity.
  • Andreasen, Johan Kristian (2018). Fremtidens lærerutdanning - samarbeid mellom lærerutdannere på to læringsarenaer.
  • Andreasen, Johan Kristian Bergan, Ingvild (2018). ProDiG - Utvikling av fremtidens lærerutdanning i samarbeid med skoler og lærere.
  • Andreasen, Johan Kristian Bergan, Ingvild (2018). Utdanningsledelse i GLU. ProDiG-prosjektet.

Sist endret: 28.09.2018 20:09

Send studiet på mail