0
Hopp til hovedinnhold

Johan Kristian Andreasen

Universitetslektor

 
Kontor:
E1218 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

- Almennlærerutdanning (UiA)

- Pedagogisk rådgivning (Master, NTNU)

- PhD - Veiledningskvalitet i praksisopplæringen (2017-2023)

Faglige interesser

Pedagogisk veiledning

Praksisveiledning

Skolen som organisasjon og arbeidsfelleskap

Profesjonsfaglig digital kompetanse

PED314 - Pedagogisk ledelse i lærende organisasjoner

PED316 - Veiledningsteori - metode II

PED232 - 1 Utvikling av lærerens profesjonelle rolle og identitet (trinn 5-10)

Prosjekter

Prosjekter:

- Prosjektleder ProDiG - Profesjonsfaglig digital kompetanse (PfDk) for studenter og lærerutdannere i GLU

- Praksislæreres utvikling av lærerutdanneridentitet 

- Læringsklima og interaksjonsmønstre i praksisveiledning (GLU)

- Konflikter i praksisopplæringen

- MOSO (Mentoring and Observation SOftware) i grunnskolelærerutdanningens praksisveiledning

Vitenskapelige publikasjoner

  • Andreasen Johan Kristian, Høigaard Rune, Praksisopplæringen i grunnskolelærerutdanningene – en studie om veiledningskvalitet (2017). UNIPED . ISSN 1893-8981. 40 (3), s 222 - 234
  • Andreasen Johan Kristian, Andersen Rune, Bergan Ingvild, Digitalisering endrer skolen (2018). Fædrelandsvennen . ISSN 0805-3790.
  • Andreasen Johan Kristian Å vokse opp med internett – verdens største eksperiment? (2018).
  • Andreasen Johan Kristian Universitetet tilset grunnskolelærarar for å bli betre på data (2018).
  • Andreasen Johan Kristian, Kovac Velibor Bobo, Bjørndal Cato R. P., Teacher and teacher educator - developing a professional identity (2018).
  • Andreasen Johan Kristian Fremtidens lærerutdanning - samarbeid mellom lærerutdannere på to læringsarenaer (2018).
  • Andreasen Johan Kristian, Bergan Ingvild, ProDiG - Utvikling av fremtidens lærerutdanning i samarbeid med skoler og lærere (2018).
  • Andreasen Johan Kristian, Bergan Ingvild, Utdanningsledelse i GLU. ProDiG-prosjektet (2018).
  • Andreasen Johan Kristian, Høigaard Rune, Veiledningskvalitet i praksisopplæringen (2018). Bedre Skole . ISSN 0802-183X. 2018 (1),
  • Andreasen Johan Kristian, Bergan Ingvild, Felles løft for fremtidens lærere (2018). Fædrelandsvennen . ISSN 0805-3790.
  • Andreasen Johan Kristian, Kovac Velibor Bobo, Bjørndal Cato R. P., The development of school-based teacher educators’ professional identity (2018).

Sist endret: 28.09.2018 20:09

Send studiet på mail