Johan Kristian Andreasen - Universitetet i Agder
0
Hopp til hovedinnhold

Johan Kristian Andreasen

Universitetslektor

E-post:
johan.k.andreasen@uia.no
Telefon:
38 14 21 05
Mobil:
975 24 586
Kontor:
E1218 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )
Avdeling:
Institutt for pedagogikk

Prosjekter

Prosjekter:

- Prosjektleder ProDiG - Profesjonsfaglig digital kompetanse (PfDk) for studenter og lærerutdannere i GLU

- Praksislæreres utvikling av lærerutdanneridentitet 

- Læringsklima og interaksjonsmønstre i praksisveiledning (GLU)

- Konflikter i praksisopplæringen

- MOSO (Mentoring and Observation SOftware) i grunnskolelærerutdanningens praksisveiledning

Bakgrunn

- Almennlærerutdanning (UiA)

- Pedagogisk rådgivning (Master, NTNU)

- PhD - Veiledningskvalitet i praksisopplæringen (2017-2023)

Faglige interesser

Pedagogisk veiledning

Praksisveiledning

Skolen som organisasjon og arbeidsfelleskap

Profesjonsfaglig digital kompetanse

PED314 - Pedagogisk ledelse i lærende organisasjoner

PED316 - Veiledningsteori - metode II

PED232 - 1 Utvikling av lærerens profesjonelle rolle og identitet (trinn 5-10)

Last changed: 2018-02-08 16:09:12

Publikasjoner

  • Andreasen Johan Kristian, Høigaard Rune, Praksisopplæringen i grunnskolelærerutdanningene – en studie om veiledningskvalitet (2017). UNIPED . ISSN 1893-8981. 40 (3), s 222 - 234
  • Andreasen Johan Kristian, Kovac Velibor Bobo, Bjørndal Cato R. P., Teacher and teacher educator - developing a professional identity (2018).
  • Andreasen Johan Kristian Fremtidens lærerutdanning - samarbeid mellom lærerutdannere på to læringsarenaer (2018).
  • Andreasen Johan Kristian, Bergan Ingvild, ProDiG - Utvikling av fremtidens lærerutdanning i samarbeid med skoler og lærere (2018).
  • Andreasen Johan Kristian, Bergan Ingvild, Utdanningsledelse i GLU. ProDiG-prosjektet (2018).
  • Andreasen Johan Kristian, Høigaard Rune, Veiledningskvalitet i praksisopplæringen (2018). Bedre Skole . ISSN 0802-183X. 2018 (1),
  • Andreasen Johan Kristian, Bergan Ingvild, Felles løft for fremtidens lærere (2018). Fedrelandsvennen (avis) . ISSN .
  • Andreasen Johan Kristian, Kovac Velibor Bobo, Bjørndal Cato R. P., The development of school-based teacher educators’ professional identity (2018).
  • Andreasen Johan Kristian Lærer og lærerutdanner – praksislæreres utvikling av lærerutdanneridentitet (2018).
  • Andreasen Johan Kristian ProDiG - digitalisering av lærerutdanningene (2018).
  • Andreasen Johan Kristian Praksislærerrollen (2018).

Send studiet på mail