Ansvarsområde
Utdanning:
Cand. mag. i matematikk, kjemi og IKT (1994, Høgskolen i Agder)
Praktisk pedagogisk utdanning (1995, Høgskolen i Agder)
Cand. scient. i matematikkdidaktikk (1997, Høgskolen i Agder)
PhD i matematikkdidaktikk (2008, Universitetet i Agder)
Arbeidserfaring
1997-2004: Høgskolelektor i matematikk
2004-2008: Ph.D.-stipendiat i matematikkdidaktikk
2008-nå: Førsteamanuensis i matematikkdidaktikk
2011-2018: Studieprogramleder for studier i matematikk ved instituttet (deltid)
2018-nå: Instituttleder, Institutt for matematiske fag, Fakultet for teknologi og realfag
En lang rekke oppdrag som, ekstern sensor i ulike matematikkurs inkludert ekstern sensor på cirka 100 masteroppgaver i matematikkdidaktikk. Har utført oppdrag som opponent på PhD-avhandlinger, og underveiskrav (50 %, 70% og 90 % seminarer). Flere eksterne oppdrag, blant annet i sakkyndige utvalg til vitenskapelige stillinger, og som sakkyndig for NOKUT (Nasjonalt organ for kvalitet i utdanninga) i 2017 ifm med høgskolers akkreditering av femårig lærerutdanning.
Forskning
Faglige interesser
Undervisning og veiledning: For tiden veiledning av bachelor-og masterstudenter i matematikkdidaktikk, og er hovedveileder for tre Ph.D.-stpendiater i matematikkdidaktikk, Underviser noe på doktorgradsprogrammet i matematikkdidaktikk, og har tidligere undervist matematikkemner i barnehageutdanning og grunnskolelærerutdanning. Har fullført veiledning av en Ph.D. stipendiat i matematikkdidaktikk (Inger Norunn Nergaard i 2016: "Local knowledge in mathematics teaching: A product of professional action").
Forskningsinteresse:
Barns læring av matematikk i barnehage og tidlig skolealder.
Bruk av digitale verktøy for læring og undervisning av matematikk.