-
Johnsen, Hege Mari
(2024).
Simulering (VR) som opplæring og undervisningsmetode av tjenesteytere i tjenester for personer med utviklingshemming
- Et samskapingsprosjekt med brukere, pårørende og ansatte i Arendal kommune
.
-
Johnsen, Hege Mari & Fangen, Kim
(2024).
Samskapte forløp. Hva forteller forskningen oss og hvordan kan den hjelpe oss videre? .
-
Ersfjord, Ellen Margrete Iveland & Johnsen, Hege Mari
(2024).
I henhold til ansattes perspektiver, hvilke hovedutfordringer beskriver ansatte at de møtte i sine daglige aktiviteter i tilrettelagte boliger for personer med utviklingshemming under Covid-19-pandemien, og hvilke strategier tok de i bruk?
-
Johnsen, Hege Mari
(2024).
Ledet Workshop relatert til sykepleierutdanning;
Hvordan sikre tilstrekkelig teknologi- og e-helsekompetanse i bachelorutdanningen i sykepleie?
-
Barken, Tina Lien; Bonacina, Stefano; Bostad, Rune; Gabarron, Elia; Garcia, Beate Hennie & Haddeland, Kristine
[Vis alle 25 forfattere av denne artikkelen]
(2023).
University campus as a smart technology-supported active learning arena.
Septentrio Reports.
ISSN 2387-4597.
doi:
10.7557/7.7222.
-
-
Haddeland, Kristine; Johnsen, Hege Mari & Nes, Andrea Aparecida Gonçalves
(2023).
Nursing Students’ Experiences of Using the digital Guidance and Assessment Tool TOPP-N during Clinical Practice in a Nursing Home: A Qualitative Study .
-
Johnsen, Hege Mari & Øgård-Repål, Anita
(2023).
From user-controlled outpatient clinic to user-controlled digital follow-up of patients with HIV .
-
Johnsen, Hege Mari
(2023).
Arrangert, samt ledet arrangement og paneldebatt under Arendalsuka i regi av Senter for e-helse;
Hvordan sikre brukerinvolvering i utviklingen av digital hjemmeoppfølging?
-
Johnsen, Hege Mari & Ersfjord, Ellen Margrete Iveland
(2023).
En ny måte å drive poliklinikk på
.
-
Johnsen, Hege Mari
(2023).
Presentasjon: Samskaping med teknologistudenter om utvikling av PC basert simulering.
-
Johnsen, Hege Mari; Øgård-Repål, Anita; Martinez, Santiago & Fangen, Kim
(2023).
Presentasjon: Erfaring fra pilotering av digitale pasientforløp for pasienter med humant immunsvikt virus (HIV) - en kvalitativ studie.
-
Johnsen, Hege Mari; Øgård-Repål, Anita; Martinez, Santiago; Fangen, Kim & Ersfjord, Ellen Margrete Iveland
(2023).
WORKSHOP: Digital transformation of outpatient clinics: lessons learned from a Norwegian HIV clinic.
-
Johnsen, Hege Mari; Ersfjord, Ellen Margrete Iveland & Fangen, Kim
(2023).
Webinar: En ny måte å drive poliklinikk på.
-
Johnsen, Hege Mari; Fossum, Mariann; Fruhling, Ann; Vivekananda-Schmidt, Pirashanthie & Slettebø, Åshild
(2022).
A Serious Game for Use in Nursing Education.
Vis sammendrag
5 minutters presentasjon
-
Johnsen, Hege Mari
(2022).
Research from the Centre for e-health research group, UiA, Norway
Workshop: Health Informatics Research in (some) research groups in the Nordic Countries.
-
Johnsen, Hege Mari
(2022).
The Master´s programme in Health informatics, UiA, Grimstad, Norway.
-
Johnsen, Hege Mari
(2022).
Student-staff Co-creation of Serious Games - Lessons Learned.
-
-
Johnsen, Hege Mari & Hartvigsen, Gunnar
(2022).
Kronikk i Dagens medisin (papir) - helsedebatten: Styrk den digitale kompetansen!
Dagens medisin.
ISSN 1501-4290.
4,
s. 21–21.
-
Johnsen, Hege Mari
(2021).
Intensivbehandling: Derfor slutter sykepleierne (Debatt- artikkel i nettutgaven).
Dagbladet.
ISSN 0805-3766.
-
Johnsen, Hege Mari
(2021).
Slutter ikke bare fordi de er slitne (underinnlegg papirutgave = svar på nyhetssak).
Dagbladet.
ISSN 0805-3766.
s. 29–29.
-
Johnsen, Hege Mari; Briseid, Hanne Synøve; Brodtkorb, Kari; Slettebø, Åshild & Fossum, Mariann
(2020).
Simulering på nye måter.
-
Johnsen, Hege Mari
(2019).
Discussion of the educational value of a Serious game in relation to GertcBiesta’s three different but overlapping domains of education and teaching: qualification, socialization and subjectification.
-
Johnsen, Hege Mari; Fossum, Mariann; Pirashanthie, Vivekananda-Schmidt; Fruhling, Ann & Slettebø, Åshild
(2017).
PC basert simulering i sykepleierutdanningen.
-
Johnsen, Hege Mari; Fossum, Mariann; Vivekananda-Schmidt, Pirashanthie; Fruhling, Ann & Slettebø, Åshild
(2016).
Gamification in Nursing Education.
-
Johnsen, Hege Mari; Fossum, Mariann; Vivekananda-Schmidt, Pirashanthie; Fruhling, Ann & Slettebø, Åshild
(2016).
A Serious Game for Teaching Nursing Students Clinical Reasoning and Decision-making Skills.
-
Johnsen, Hege Mari; Fossum, Mariann & Slettebø, Åshild
(2014).
Teaching clinical reasoning skills to nursing students with technology-enhanced learning (TEL).
-