Glenn Qvam Håkonsen

Universitetslektor

Glenn Qvam Håkonsen er universitetslektor på Handelshøyskolen ved Universitetet i Agder. Han har en mastergrad i finans fra Strathclyde University i Glasgow i 2003, hvor han interesserte seg spesielt i innsidehandel ved Oslo børs, portefølje- og opsjonsteori.

Han har jobbet i fixed income avdelingen i Norges bank investment management, vært leder for backoffice i Agder energi, vært daglig leder i Konsesjonskraft IKS, ett interkommunalt selskap som håndterer konsesjonskraften for de 20 kommunene og fylkeskommunene i agder som har rett på konsesjonskraft. Nå jobber han i Sparebanken Sør som assisterende meglersjef i Markets.

Håkonsen har alltid likt koblingen mellom næringsliv og akademia og startet som timeforeleser ved handelhøyskolen BI i Oslo i 2003. i perioden 2011-2015 jobbet han fulltid som høyskolelektor ved BI Kristiansand og ble bl.a. kåret til årets foreleser ved BI Kristiansand. Han har stort fokus på selve formidlingen av faget og knytter det opp til kjente og aktuelle tema for studentene, og er kjent for å være over gjennomsnittet glad i å bruke excel.

Han engasjerer seg også med styreverv i bedrifter og idrettslag og leder prosjekt som hoppbakkebygging, med ett brennende ønske om å skape aktivitet i Evje og Setesdal.

Undervisning

ME302 - Veileder og foreleser bacheloroppgave