English version of this page

Cecilie Andersen

Stipendiat
Institutt for strategi og ledelse
Telefon
+47 38142559
Mobiltelefon
+4799574214
Kontor 9I258 (Universitetsveien 19, 4630 Kristiansand, Norway)

Ansvarsområde

Arbeidserfaring:

SkandiaEnergi (2019). Leder merkevare

Agderforskning/Norce (2016- ). Forsker / Prosjektleder.

NorgesEnergi (2003-2016). Merkevareansvarlig.

Utdannelse:

MSc Tourism Management and Planning, Bournemouth University, England.

Bachelor i økonomisk/administrative fag med fordypning i Internasjonal Markedsføring, Høgskolen i Telemark.

1 årig fordypningsstudie i Reiseliv, Høgskolen i Telemark.

2 årig Økonomi og Administrasjon, Høgskolen i Agder.

Forskning

Faglige interesser

Undervisning: 

International e-Marketing, UiA (MF 300).

Faglig interesse:

Merkevarebygging, Markedsføring, Sosiale Medier, Reiseliv og Kultur, Innovasjon.

Publikasjoner

  • Andersen, Cecilie; Engeset, Marit Gundersen & Nyhus, Ellen K. (2023). Tourist involvement in vacation planning and booking: impact on word of mouth and loyalty. Tourism Review. ISSN 1660-5373. doi: 10.1108/TR-08-2022-0398.

Se alle arbeider i Cristin

  • Andersen, Cecilie (2022). Teft for næring: Merkevarebygging på Sørlandet.
  • Andersen, Cecilie; Nyhus, Ellen K. & Engeset, Marit Gundersen (2019). The Relationship between the Holiday Planning and Booking Process and WOM Intention: A Comparison Across Three Countries.
  • Andersen, Cecilie (2019). Spis Sørlandet.
  • Andersen, Cecilie (2019). Fra havets bunn til cyberspace! .
  • Andersen, Cecilie; Nyhus, Ellen K. & Engeset, Marit Gundersen (2019). Holiday Planning, Booking Process and WOM Intention: A comparison Across Three Countries.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:20