-
Fredwall, Terje Emil; Nilsen, Ann Christin Eklund; Michaelsen, Ottar Michael & Kristiansen, Aslaug
(2024).
Tverrfaglig forskning og samarbeid er viktigere enn noensinne .
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
150(36),
s. 16–16.
-
Kristiansen, Aslaug & Sirevåg, Lene Cherize Haugland
(2023).
When our humanity is challenged.
Sig 13 news. Newsletter from EARLI Sig 13 Moral and Democratic Education.
s. 7–9.
-
Kristiansen, Aslaug
(2023).
Når vår menneskelighet utfordres.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
-
Kristiansen, Aslaug; Haraldstad, Åse & Endresen, Kristin
(2023).
– Læreryrket må fylles med mening igjen.
[Internett].
https://www.uia.no/nyheter/laereryrket-maa-fylles-med-mening.
-
Haraldstad, Åse; Kristiansen, Aslaug & Endresen, Kristin
(2023).
Hva får lærere til å bli i skolen?Meningsbærende element i læreryrket.
-
Endresen, Kristin; Kristiansen, Aslaug & Haraldstad, Åse
(2023).
Mening som en kollektiv prosess - samskaping mellom lærerstudenter, praksislærere i lærerutdanningsskoler og faglærere på universitetet.
-
Demeshkant, Nataliia; Schnebel, Stefanie; Potyrala, Katarzyna; Brehmer, Mareike; Rapp, Hilke & Kristiansen, Aslaug
[Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen]
(2023).
Partnership in cooperation for value based democracy education in primary education – preliminary results after first edition of the VALIDE international project students’ exchange program.
-
Kristiansen, Aslaug; Fjalsett, Georg Kristoffer; Bjorvand, Agnes-Margrethe & Hodne, Hans
(2022).
Colletts kafé / Demokratiuka 2022: "Demokratiet står ikke like støtt som før - hva kan vi forvente av skolens demokratiopplæring?" (Intervju av Aslaug Kristiansen og Georg Kristoffer Fjalsett. Intervjuet av Agnes-Margrethe Bjorvand og Hans Hodne).
-
Kristiansen, Aslaug; Endresen, Kristin & Haraldstad, Åse
(2022).
Exploring teachers’ approaches to polarization tendencies in the context of pupil’s interaction.
-
Kristiansen, Aslaug
(2022).
Education, trust and listening.
Key note lecture.
-
Dalehefte, Inger Marie; Fjalsett, Georg Kristoffer & Kristiansen, Aslaug
(2022).
Raising Children to Become Democratic Citizens: Educational Initiatives for Preventing Extremism and Radicalization in Norway.
-
Bjorvand, Agnes-Margrethe; Kristiansen, Aslaug; Fjalsett, Georg Kristoffer & Hodne, Hans
(2022).
Demokratiet står ikke like støtt som før - hva kan vi forvente av skolens demokratiopplæring?
-
Kristiansen, Aslaug & kristiansen, Aslaug
(2022).
Trekantsamarbeid - lærerutdanning, skole og freds- og menneskerettighetssenter - erfaringer, utfordringer, veien fremover.
-
Kristiansen, Aslaug
(2022).
Perspektiver på lærerutdannelse i Norge.
-
Endresen, Kristin; Haraldstad, Åse & Kristiansen, Aslaug
(2021).
Dialogue and critical thinking as prevention against antidemocratic attitudes .
-
Kristiansen, Aslaug & Meidell, Jofrid
(2020).
Veilederkunnskap i møtet med flertydige problemstillinger: En undersøkelse av studieveiledning i høyere utdanning.
-
Kristiansen, Aslaug & Ringereide, Hans Otto
(2019).
Kriminalitetsforebyggende satsing i Kristiansand Kommune: Evalueringsprosjektet "Fra problem til mulighet" og SNU satsingen .
Fokus Fagbladet for polititiets kriminalitetsforebyggende forum.
-
Kristiansen, Aslaug
(2019).
Om akadmeisk dannelse ved Fakultetet for humaniora og pedagogikk.
-
Kristiansen, Aslaug; Haraldstad, Åse; Eikeland, Helen & Endresen, Kristin
(2019).
DEMBRA-tematikk i pedaogogikkundervisningen - tilbakeblikk og veien videre.
-
Kristiansen, Aslaug & Ringereide, Hans-Otto
(2019).
Ethical challenges in the field of cooperation between police, mental health services and local authorities (paper).
-
-
Kristiansen, Aslaug
(2019).
On Silence and Dialogue in Educational Practice.
-
Kristiansen, Aslaug & Ringereide, Hans-Otto
(2019).
Stans Negativ utvikling i Kristiansand: Fra problem til mulighet.
-
Kristiansen, Aslaug & Ringereide, Hans-Otto
(2018).
Presentasjon av rapporten: Fra problem til mulighet: En evaluering av Kristiansand Kommunes tiltak for å bistå særlig utsatte barn og unge i kommunen (2017-2018).
-
Kristiansen, Aslaug & Ringereide, Hans-Otto
(2018).
Presentasjon av rapport: Fra problem til mulighet - en evaluering av Kristiansand kommunes tiltak for å bistå særlig utsatte barn og unge i kommunen (2017 - 2018).
-
Kristiansen, Aslaug
(2018).
Å undervise voksne immigranter og flyktninger i norsk: verdier og undervisningskvalifikasjoner i lærereres arbeid.
-
Kristiansen, Aslaug & Dalehefte, Inger Marie
(2018).
Demokratiet er blitt mer usikkert.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
-
Dalehefte, Inger Marie; Kristiansen, Aslaug & Midtsundstad, Jorunn H.
(2018).
The decision for a school intervention – What happens when a democratic school culture and participation of the teaching staff have an influence on the intervention subject?
-
Kristiansen, Aslaug & Garbo, Jens, politisk rådgiver
(2017).
Utdanningsledelse - foredrag.
-
Kristiansen, Aslaug
(2017).
Makt og tillit - foredrag.
-
Kristiansen, Aslaug
(2017).
How to promote a democratic culture through education? A study of teacher's work in a school for grown-up refugees and immigrants.
-
Kristiansen, Aslaug
(2017).
Makt og tillit.
I KS, .; Skolelederforbundet, . & Utdanningsforbundet, . (Red.),
Ledelse og tillitsvalgte sammen om profesjonsutvikling i barnehage og skole.
KS, Skolelederforbundet og Utdanningsforbundet.
s. 13–16.
-
Kristiansen, Aslaug
(2016).
Demokratisk praksis og tillit i språkundervisningen for innvandrere og flyktninger.
-
Kristiansen, Aslaug
(2016).
Verdier i norsk skole.
-
Kristiansen, Aslaug
(2016).
An Interpersonal Relationship - a Prerequisite for Teaching?
-
Kristiansen, Aslaug
(2016).
Tillit og demokrati i konkurransesamfunnet.
-
Kristiansen, Aslaug
(2016).
Profesjonsetikk under press.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
-
Kristiansen, Aslaug & Velle Hellang, Bente
(2016).
Helhetlig og bærekraftig lærerutdanning.
-
Kristiansen, Aslaug
(2015).
Skolens fredsskapende arbeid: Mer aktuelt enn noen gang.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
-
Kristiansen, Aslaug & Haraldstad, Åse
(2014).
Student Narratives as Tools in Research and for Professional Development in Teacher Education.
-
Kristiansen, Aslaug
(2013).
Stillheten i skolens hverdagsliv - en mulighet for refleksjon og ettertanke.
-
Kristiansen, Aslaug
(2013).
Student Narratives: Invitation to a Comparative Project?
-
Kristiansen, Aslaug
(2013).
Light and Darkness: Some Ethical Reflections on the Terror Attack on Utøya, Norway (July 22. 2013)(Paper).
-
Kristiansen, Aslaug & Haraldstad, Åse
(2013).
Student Narratives as a Tool for Professional Development in Teacher Education (Paper).
-
Kristiansen, Aslaug
(2013).
Preliminary Thoughts on Student Naratives.
-
Kristiansen, Aslaug
(2013).
Stillheten i skolens hverdagsliv.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
s. 81–85.
-
Kristiansen, Aslaug
(2012).
Å ta oppuroen - presentasjon av et prosjekt under arbeid.
-
Kristiansen, Aslaug
(2012).
The role of waiting in an educational context.
-
Kristiansen, Aslaug
(2012).
The person next to you is in need: Some thoughts on moral practice and sense of community.
-
Kristiansen, Aslaug
(2012).
Bokanmeldelse av Kari Berg og Ragnhild Collin-Hansen Opplæringsomsorg: Utofrdringer for skole og barnevern (Gyldendal Akademisk, 2012).
Fontene forskning.
ISSN 1890-9868.
s. 85–87.
-
Hägg, Henny Solfrid F. & Kristiansen, Aslaug
(2012).
Introduction.
I Hägg, Henny Solfrid F. & Kristiansen, Aslaug (Red.),
Attending to Silence. Educators and Philosophers on the Art of Listening.
Portal forlag.
ISSN 978-82-92712-72-6.
s. 10–14.
-
Kristiansen, Aslaug
(2010).
Why are people so trusting in the Nordic countries? What could have been the educational contribution. A study in progress.
Vis sammendrag
Theoretical framework: Various surveys show that the Nordic countries score high in term of
so-called generalized trust: Trust in strangers, trust in professions, justice, political institutions
and the authorities (World Value Survey 2007, SoCap project 2007). At the same time the
Nordic countries are placed at the top when it comes to economical progress and as regards
to a good place to live and to stay (Human Development Report 2009, Nordisk Råd/Nordisk
Ministerråd 2005). According to Francis Fukuyama, there is a correlation between trust and
economic growth. But trust will depend on a community where you share some common
values that create expectations of regular and honest work (Fukuyama 1996). Tingaard Haase
Svendsen and Svendsen (2006) suggest in their book Social Kapital – en introduction that one
reason for this is that in these countries there has for generations been built a large stock of
trust, common norms and virtues that contribute to making society smoothly and effectively.
Trust is a rich and complex concept that tell something about connections and the quality of
such connections or relationships between people and between people systems and intutions.
In the literature, there is no unifying definition of trust. The definitions are influence by the
perspective and the context in which they are included in.
Research design: For this reason it may be more relevant to work with different models of trust
(Kristiansen 2005). On the basis of a selection of models and what these tell about developing
trust, I want to discuss what could be the school’s role in the development of such a high score.
Focus will especially be on the Norwegian schools, but educational experiences from other
Nordic countries will be included.
Expected conclusions: My general assumption so far is that schools in some aspects have
played an important role for the development of a general trust but that this could be changed
in the future. The work is in progress and the conclusions have not yet been drawn.
Relevance: A theme that involves a particular Nordic characteristica.
-
Kristiansen, Aslaug
(2010).
To wait and to listen: Actions of Silence in the Classroom.
-
Kristiansen, Aslaug
(2010).
Om selvransakelse og oppgjør: Et bidrag med utgangspunkt i Oddbjørn Johannessens foredrag: Finnes det noen forsoning hos Hamsun? Kan vi forsone oss med Hamsun?
-
Kristiansen, Aslaug
(2010).
School Policy and Trust Fostering in the Nordic Countries. A Historical Approach.
-
Kristiansen, Aslaug
(2009).
Stillhet, tillit og grenser i den profesjonelle samtalen.
?.
-
Kristiansen, Aslaug
(2009).
Pedagogiske kartleggingsprøver.
Fædrelandsvennen.
ISSN 0805-3790.
-
Kristiansen, Aslaug & Ringereide, Hans Otto
(2020).
Fra refleksjon til reaksjon. Om risikohåndtering og trusselvurdering i kommunal regi. Et piloprosjekt.
Universitetet i Agder.
-
Ringereide, Hans Otto & Kristiansen, Aslaug
(2018).
Fra problem til mulighet - en evaluering av Kristiansand kommunes tiltak for å bistå særlig utsatte barn og unge i kommunen (2017 - 2018).
Universitetet i Agder.
-
Kristiansen, Aslaug & Ringereide, Hans-Otto
(2018).
Fra problem til mulighet: En evaluering av Kristiansand kommunes tiltak for å bistå utsatte barn og unge i kommunen (2017-2018). .
Kristiansand Kommune.