English version of this page

Aslaug Kristiansen

Professor
Institutt for pedagogikk
Telefon
+47 38141235
Kontor E1063A (Universitetsveien 25, 4630 Kristiansand, Norway)

Ansvarsområde

E - post: aslaug.kristiansen@uia.no Telefon: 38141235 Institutt for pedagogikk Fakultetet for humaniora og pedagogikk

Forskning

Teoretiske arbeider om lærerrollen, tillit, etikk og verdier, stillhet og dialog i ulike profesjonelle samarbeidsrelasjoner. 

Demokrati og demokrati opplæring: Hvordan kan lærerne og skolen møte anti-humane holdninger og polariseriende idelologier? 

 

Faglige interesser

Pedagogisk teori. Lærerprofesjonen, tverrprofesjonelt samarbeid og undervisning med en særlig interesse for dialog, verdiformidling, tillit og demokrati opplæring.

Utvalgte publikasjoner

Kristiansen, Aslaug (2005). Tillit og tillitsrelasjoner i en undervisningssammenheng. ISBN: 8274772105. Unipub forlag. s 191. (Dr.Polit, Universitetet i Oslo, 2004). 

Undervisning

Pedagogikk og profesjonsteori (master)

Lærerrollen, dialog, etikk og tillit i undervisning og i samarbeid.

Undervisningstemaer under utvikling: Demokratiopplæring, antisemittisme, rasisme og ekstremisme - hvordan undervise i disse temaene? 

Publikasjoner

  • Haraldstad, Åse; Kristiansen, Aslaug & Endresen, Kristin (2024). Hva får lærere til å bli i skolen? Meningsbærende element i læreryrket. I Bøje, Jan Ditlev; Kristiansen, Aslaug; Gustafsson Nyckel, Jan & Rothuizen, Jan Jaap (Red.), Professionsuddannelser i krise? Rekrutteringsproblemer, meningstab og meningsdannelse i nordiske lærer- og pædagoguddannelser. Erasmus pluss prosjekt. Syddansk Universitetsforlag. ISSN 978-87-408-3509-0.
  • Endresen, Kristin; Kristiansen, Aslaug & Haraldstad, Åse (2024). Mening som en kollektiv prosess – samskaping mellom lærerstudenter, praksislærere i «lærerutdanningsskoler» og faglærere på universitetet. I Bøje, Jan Ditlev; Kristiansen, Aslaug; Gustafsson Nyckel, Jan & Rothuizen, Jan Jaap (Red.), Professionsuddannelser i krise? Rekrutteringsproblemer, meningstab og meningsdannelse i nordiske lærer- og pædagoguddannelser. Erasmus pluss prosjekt. Syddansk Universitetsforlag. ISSN 978-87-408-3509-0.
  • Kristiansen, Aslaug (2023). To Wonder about Something and to Be in Wonder: Two Different Approaches Explored by Applying Martin Buber's Philosophy of Dialogue. I Hansen, Finn Thorbjørn; Eide, Solveig Botnen & Leget, Carlo (Red.), Wonder, Silence, and Human Flourishing. Toward a Rehumanization of Health, Education, and Wellfare. Lexington Books. ISSN 978-1-66691-120-6. s. 141–156.
  • Welz, Claudia; Ikonen, Essi & Kristiansen, Aslaug (2023). Learning through Listening and Responding: Probing the Potential and Limits of Dialogue in Local and Online Environments. Religions. ISSN 2077-1444. 14(2). doi: 10.3390/rel14020241. Fulltekst i vitenarkiv
  • Dalehefte, Inger Marie; Fjalsett, Georg Kristoffer & Kristiansen, Aslaug (2022). Raising Children to Become Democratic Citizens. Educational Initiatives for Preventing Extremism and Radicalization in Norway. I Gutzwiller-Helfenfinger, Eveline; Göbel, Kerstin & Abs, Hermann Josef (Red.), The Challenge of Radicalization and Extremism. Integrating Research on Education and Citizenship in the Context of Migration. Brill|Sense. ISSN 978-90-04-52563-4. s. 201–223. doi: 10.1163/9789004525658_009. Fulltekst i vitenarkiv
  • Kristiansen, Aslaug (2022). On Teachers’ Interpretations of Responsibility in a Norwegian Language Training Programme. Nordic Studies in Education. ISSN 1891-5914. 42(2), s. 143–157. doi: 10.23865/nse.v42.3246. Fulltekst i vitenarkiv
  • Guribye, Eugene; Rambø, Gro-Renée; Kristiansen, Aslaug; Berg, Claire Vaugelade; Hellang, Bente Velle & Haraldstad, Åse [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2021). Inquiry-based learning as a tool during transitions in the teacher education program. UNIPED. ISSN 1500-4538. 44(1), s. 60–74. doi: 10.18261/issn.1893-8981-2021-01-06.
  • Kristiansen, Aslaug (2020). Tverrprofesjonell undervisning - hindringer og muligheter. Gymnasiepædagogik. ISSN 1399-6096. s. 159–175.
  • Haraldstad, Åse & Kristiansen, Aslaug (2019). Building bridges – between the pre-service teachers’ school experiences and the teaching of an educational content. A narrative approach. Journal of Curriculum Studies. ISSN 0022-0272. s. 1–12. doi: 10.1080/00220272.2019.1658229.
  • Kristiansen, Aslaug & Knutson, Harald Victor (2016). Normativitet: utfordringer i psykoterapeutisk og pedagogisk arbeid. Den profesjonelle mellom tvang og frihet. Studier i Pædagogisk Filosofi. ISSN 2244-9140. s. 40–61. doi: 10.7146/spf.v5i1.23214.
  • Rambø, Gro-Renee; Kristiansen, Aslaug; Berg, Claire Vaugelade; Grevholm, Barbro; Haraldstad, Åse & Hellang, Bente Velle [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2015). Toward a More Sustainable Pre-service Teacher Education: A Study in Progress. I Johnsen, Hans Christian Garmann; Torjesen, Stina & Ennals, Richard (Red.), Higher Education in a Sustainable Society. Springer. ISSN 978-3-319-15918-8. s. 51–64. doi: 10.1007/978-3-319-15919-5_4.
  • Kristiansen, Aslaug (2015). Educational Challenges in the shadow of instrumentalism. I Hillen, Andrea Stefanie & Aprea, Carmela (Red.), Instrumentalism in Education - Where is Bildung left?. Waxmann Verlag. ISSN 978-3-8309-3054-9. s. 117–130.
  • Berg, Claire Vaugelade; Grevholm, Barbro; Haraldstad, Åse; Hellang, Bente Velle; Håøy, Annbjørg & Kristiansen, Aslaug [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2015). Toward a More Sustainable Pre-service Teacher Education: A Study in Progress. I Johnsen, Hans Christian Garmann; Torjesen, Stina & Ennals, Richard (Red.), Higher Education in a Sustainable Society. Springer. ISSN 978-3-319-15918-8. s. 51–64. doi: 10.1007/978-3-319-15919-5_4.
  • Vik, Kari; Hasund, Ingrid Kristine; Kristiansen, Aslaug & Bøe, Tore Dag (2015). Dialogisk praksis på helsestasjonen, i barnehagen og på skolen. I Ulland, Dagfinn; Thorød, Anne Brita & Ulland, Erna (Red.), Psykisk Helse. Nye arenaer, aktører og tilnærminger. Universitetsforlaget. ISSN 9788215024035. s. 38–53.
  • Knutson, Harald Victor & Kristiansen, Aslaug (2015). Varieties of Silence: Understanding Different Forms and Functions of Silence in a Psychotherapeutic Setting. Contemporary psychoanalysis. ISSN 0010-7530. 51(1), s. 1–30. doi: 10.1080/00107530.2015.954218.
  • Kristiansen, Aslaug (2014). Tillit og kommunikasjon i ulike samarbeidsprosesser, Samarbeidets filosofi. Gyldendal Akademisk. ISSN 9788205461215. s. 137–157.
  • Kristiansen, Aslaug (2014). Spørsmål og svar i åpne rom: Samarbeid som en dannelsesreise, Samarbeidets filosofi. Gyldendal Akademisk. ISSN 9788205461215. s. 77–94.
  • Kristiansen, Aslaug (2014). Moments of Goodness: An Analysis of Ethical and Educational Dimensions of the Terror Attack on Utøya, Norway (July 22, 2011). Studies in Philosophy and Education. ISSN 0039-3746. s. 1–16. doi: 10.1007/s11217-014-9452-1.
  • Kristiansen, Aslaug (2013). Experences of Silence in Education: Some Reflections. I Elvestrand, Helene; Frykedal, Karin Forslund; Samuelsson, Marcus & Thornberg, Robert (Red.), Lärares etik och professionella arbete: skolan som moralisk praktik. Linköping universitet. ISSN 9789175194639. s. 98–111.
  • Kristiansen, Aslaug (2012). Den pedagogiske relasjonen, Opplæring i arbeidslivet. En didaktisk innføring. Fagbokforlaget. ISSN 9788245012682. s. 106–122.
  • Kristiansen, Aslaug (2012). Silence and Waiting in an Educational Context. I Hägg, Henny Solfrid F. & Kristiansen, Aslaug (Red.), Attending to Silence. Educators and Philosophers on the Art of Listening. Portal forlag. ISSN 978-82-92712-72-6. s. 119–131.
  • Kristiansen, Aslaug (2012). Skolens rolle i utvikingen av tillit. I Skirbekk, Helge & Grimen, Harald (Red.), Tillit i Norge. Res Publica. ISSN 9788282260367. s. 198–218.
  • Kristiansen, Aslaug (2011). Selvransakelse og oppgjør: Refleksjoner med utgangspunkt i Oddbjørn Johannessens foredrag: "Finnes det noen forsoning hos Hamsun? Kan vi forsone oss med Hamsun?", Kunstens form og kulturens bruk. Portal forlag. ISSN 978-82-92712-51-1. s. 161–167.
  • Kristiansen, Aslaug (2011). Tillit i samarbeid, Fordi vi er mennesker: En bok om samarbeidets etikk. Fagbokforlaget. ISSN 9788245010039. s. 99–106.
  • Kristiansen, Aslaug (2011). Respekt i samarbeid, Fordi vi er mennesker: En bok om samarbeidets etikk. Fagbokforlaget. ISSN 9788245010039. s. 85–90.
  • Kristiansen, Aslaug (2011). Møtet med den andre: Martin Buber, Fordi vi er mennesker: En bok om samarbeidets etikk. Fagbokforlaget. ISSN 9788245010039. s. 33–42.
  • Kristiansen, Aslaug (2011). Kvalitet og undervisning. I Aasland, Dag Gjerløw; Eide, Solveig Botnen; Grelland, Hans; Kristiansen, Aslaug & Sævareid, Hans Inge (Red.), Kvalitet og kvalitetsopplevelse : en bok om kvalitet i arbeid med mennesker. Fagbokforlaget. ISSN 9788245010916. s. 101–113.
  • Kristiansen, Aslaug (2011). Virkninger av god kvalitetsutøvelse. I Aasland, Dag Gjerløw; Eide, Solveig Botnen; Grelland, Hans; Kristiansen, Aslaug & Sævareid, Hans Inge (Red.), Kvalitet og kvalitetsopplevelse : en bok om kvalitet i arbeid med mennesker. Fagbokforlaget. ISSN 9788245010916. s. 39–47.
  • Flateland, Sylvi Monika; Kristiansen, Aslaug & Söderhamn, Ulrika (2011). Sykepleiestudenters læring - Læring i praksis gjennom deltakelse i refleksjonsgruppe. Nordisk sygeplejeforskning. ISSN 1892-2678. 1(1), s. 5–18.
  • Kovac, Velibor Bobo & Kristiansen, Aslaug (2010). Trusting Trust in the Context of Higher Education: the potential limits of the trust concept. Power and Education. ISSN 1757-7438. 2(3), s. 276–287.

Se alle arbeider i Cristin

  • Bøje, Jan Ditlev; Kristiansen, Aslaug; Gustafsson Nyckel, Jan & Rothuizen, Jan Jaap (2024). Professionsuddannelser i krise? Rekrutteringsproblemer, meningstab og meningsdannelse i nordiske lærer- og pædagoguddannelser. Erasmus pluss prosjekt. Syddansk Universitetsforlag. ISBN 978-87-408-3509-0. 234 s.
  • Eide, Solveig Botnen; Grelland, Hans; Kristiansen, Aslaug; Sævareid, Hans Inge & Aasland, Dag Gjerløw (2022). Til den andres bedste. Om vejledningens etik. 2.udgave. Dansk Psykologisk Forlag. ISBN 9788771581492.
  • Eide, Solveig Botnen; Grelland, Hans; Kristiansen, Aslaug; Sævareid, Hans Inge & Aasland, Dag Gjerløw (2020). Til den andres beste. En bok om veiledningens etikk. 2. utgave. Gyldendal Akademisk. ISBN 978-82-05-53395-0. 181 s.
  • Hjort, Katrin; Kristiansen, Aslaug & Barkholt, Niels Christian (2018). Profesjonsetikk : Velferdsarbeid for og med mennesker. Gyldendal Norsk Forlag A/S. ISBN 9788205516229. 170 s.
  • Hjort, Katrin; Ask, Torunn Alise; Breistein, Arne; Kristiansen, Aslaug & Olsen, Anne Karin Vikstøl (2017). PROLAB Professionslaboratorier. Werkstatt forlag. ISBN 978-87-89575-08-7. 52 s.
  • Aasland, Dag Gjerløw; Grelland, Hans; Eide, Solveig Botnen; Kristiansen, Aslaug & Sævareid, Hans Inge (2014). Samarbeidets filosofi. Gyldendal Akademisk. ISBN 9788205461215. 210 s.
  • Willbergh, Ilmi; Midtsundstad, Jorunn H.; Kristiansen, Aslaug; Langfeldt, Gjert & Skagen, Kaare (2012). Opplæring i arbeidslivet. En didaktisk innføring. Fagbokforlaget. ISBN 9788245012682. 124 s.
  • Hägg, Henny Solfrid F. & Kristiansen, Aslaug (2012). Attending to Silence. Educators and Philosophers on the Art of Listening. Portal forlag. ISBN 978-82-92712-72-6. 133 s.
  • Eide, Solveig Botnen; Grelland, Hans; Kristiansen, Aslaug; Sævareid, Hans Inge & Aasland, Dag Gjerløw (2011). Fordi vi er mennesker: En bok om samarbeidets etikk. Fagbokforlaget. ISBN 9788245010039. 166 s.
  • Aasland, Dag Gjerløw; Eide, Solveig Botnen; Grelland, Hans; Kristiansen, Aslaug & Sævareid, Hans Inge (2011). Kvalitet og kvalitetsopplevelse : en bok om kvalitet i arbeid med mennesker. Fagbokforlaget. ISBN 9788245010916. 116 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Fredwall, Terje Emil; Nilsen, Ann Christin Eklund; Michaelsen, Ottar Michael & Kristiansen, Aslaug (2024). Tverrfaglig forskning og samarbeid er viktigere enn noensinne . Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790. 150(36), s. 16–16.
  • Kristiansen, Aslaug & Sirevåg, Lene Cherize Haugland (2023). When our humanity is challenged. Sig 13 news. Newsletter from EARLI Sig 13 Moral and Democratic Education. s. 7–9.
  • Kristiansen, Aslaug (2023). Når vår menneskelighet utfordres. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Kristiansen, Aslaug; Haraldstad, Åse & Endresen, Kristin (2023). – Læreryrket må fylles med mening igjen. [Internett]. https://www.uia.no/nyheter/laereryrket-maa-fylles-med-mening.
  • Haraldstad, Åse; Kristiansen, Aslaug & Endresen, Kristin (2023). Hva får lærere til å bli i skolen?Meningsbærende element i læreryrket.
  • Endresen, Kristin; Kristiansen, Aslaug & Haraldstad, Åse (2023). Mening som en kollektiv prosess - samskaping mellom lærerstudenter, praksislærere i lærerutdanningsskoler og faglærere på universitetet.
  • Demeshkant, Nataliia; Schnebel, Stefanie; Potyrala, Katarzyna; Brehmer, Mareike; Rapp, Hilke & Kristiansen, Aslaug [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2023). Partnership in cooperation for value based democracy education in primary education – preliminary results after first edition of the VALIDE international project students’ exchange program.
  • Kristiansen, Aslaug; Fjalsett, Georg Kristoffer; Bjorvand, Agnes-Margrethe & Hodne, Hans (2022). Colletts kafé / Demokratiuka 2022: "Demokratiet står ikke like støtt som før - hva kan vi forvente av skolens demokratiopplæring?" (Intervju av Aslaug Kristiansen og Georg Kristoffer Fjalsett. Intervjuet av Agnes-Margrethe Bjorvand og Hans Hodne).
  • Kristiansen, Aslaug; Endresen, Kristin & Haraldstad, Åse (2022). Exploring teachers’ approaches to polarization tendencies in the context of pupil’s interaction.
  • Kristiansen, Aslaug (2022). Education, trust and listening. Key note lecture.
  • Dalehefte, Inger Marie; Fjalsett, Georg Kristoffer & Kristiansen, Aslaug (2022). Raising Children to Become Democratic Citizens: Educational Initiatives for Preventing Extremism and Radicalization in Norway.
  • Bjorvand, Agnes-Margrethe; Kristiansen, Aslaug; Fjalsett, Georg Kristoffer & Hodne, Hans (2022). Demokratiet står ikke like støtt som før - hva kan vi forvente av skolens demokratiopplæring?
  • Kristiansen, Aslaug & kristiansen, Aslaug (2022). Trekantsamarbeid - lærerutdanning, skole og freds- og menneskerettighetssenter - erfaringer, utfordringer, veien fremover.
  • Kristiansen, Aslaug (2022). Perspektiver på lærerutdannelse i Norge.
  • Endresen, Kristin; Haraldstad, Åse & Kristiansen, Aslaug (2021). Dialogue and critical thinking as prevention against antidemocratic attitudes .
  • Kristiansen, Aslaug & Meidell, Jofrid (2020). Veilederkunnskap i møtet med flertydige problemstillinger: En undersøkelse av studieveiledning i høyere utdanning.
  • Kristiansen, Aslaug & Ringereide, Hans Otto (2019). Kriminalitetsforebyggende satsing i Kristiansand Kommune: Evalueringsprosjektet "Fra problem til mulighet" og SNU satsingen . Fokus Fagbladet for polititiets kriminalitetsforebyggende forum.
  • Kristiansen, Aslaug (2019). Om akadmeisk dannelse ved Fakultetet for humaniora og pedagogikk.
  • Kristiansen, Aslaug; Haraldstad, Åse; Eikeland, Helen & Endresen, Kristin (2019). DEMBRA-tematikk i pedaogogikkundervisningen - tilbakeblikk og veien videre.
  • Kristiansen, Aslaug & Ringereide, Hans-Otto (2019). Ethical challenges in the field of cooperation between police, mental health services and local authorities (paper).
  • Biseth, Heidi; Lenz, Claudia; Leming, Tove; Huang, Lihong; Anker, Trine & Erdal, Silje Førland [Vis alle 31 forfattere av denne artikkelen] (2019). La elevene bli rustet til å møte de store samfunnsutfordringene, Jan Tore Sanner! Forskning.no. ISSN 1891-635X.
  • Kristiansen, Aslaug (2019). On Silence and Dialogue in Educational Practice.
  • Kristiansen, Aslaug & Ringereide, Hans-Otto (2019). Stans Negativ utvikling i Kristiansand: Fra problem til mulighet.
  • Kristiansen, Aslaug & Ringereide, Hans-Otto (2018). Presentasjon av rapporten: Fra problem til mulighet: En evaluering av Kristiansand Kommunes tiltak for å bistå særlig utsatte barn og unge i kommunen (2017-2018).
  • Kristiansen, Aslaug & Ringereide, Hans-Otto (2018). Presentasjon av rapport: Fra problem til mulighet - en evaluering av Kristiansand kommunes tiltak for å bistå særlig utsatte barn og unge i kommunen (2017 - 2018).
  • Kristiansen, Aslaug (2018). Å undervise voksne immigranter og flyktninger i norsk: verdier og undervisningskvalifikasjoner i lærereres arbeid.
  • Kristiansen, Aslaug & Dalehefte, Inger Marie (2018). Demokratiet er blitt mer usikkert. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Dalehefte, Inger Marie; Kristiansen, Aslaug & Midtsundstad, Jorunn H. (2018). The decision for a school intervention – What happens when a democratic school culture and participation of the teaching staff have an influence on the intervention subject?
  • Kristiansen, Aslaug & Garbo, Jens, politisk rådgiver (2017). Utdanningsledelse - foredrag.
  • Kristiansen, Aslaug (2017). Makt og tillit - foredrag.
  • Kristiansen, Aslaug (2017). How to promote a democratic culture through education? A study of teacher's work in a school for grown-up refugees and immigrants.
  • Kristiansen, Aslaug (2017). Makt og tillit. I KS, .; Skolelederforbundet, . & Utdanningsforbundet, . (Red.), Ledelse og tillitsvalgte sammen om profesjonsutvikling i barnehage og skole. KS, Skolelederforbundet og Utdanningsforbundet. s. 13–16.
  • Kristiansen, Aslaug (2016). Demokratisk praksis og tillit i språkundervisningen for innvandrere og flyktninger.
  • Kristiansen, Aslaug (2016). Verdier i norsk skole.
  • Kristiansen, Aslaug (2016). An Interpersonal Relationship - a Prerequisite for Teaching?
  • Kristiansen, Aslaug (2016). Tillit og demokrati i konkurransesamfunnet.
  • Kristiansen, Aslaug (2016). Profesjonsetikk under press. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Kristiansen, Aslaug & Velle Hellang, Bente (2016). Helhetlig og bærekraftig lærerutdanning.
  • Kristiansen, Aslaug (2015). Skolens fredsskapende arbeid: Mer aktuelt enn noen gang. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Kristiansen, Aslaug & Haraldstad, Åse (2014). Student Narratives as Tools in Research and for Professional Development in Teacher Education.
  • Kristiansen, Aslaug (2013). Stillheten i skolens hverdagsliv - en mulighet for refleksjon og ettertanke.
  • Kristiansen, Aslaug (2013). Student Narratives: Invitation to a Comparative Project?
  • Kristiansen, Aslaug (2013). Light and Darkness: Some Ethical Reflections on the Terror Attack on Utøya, Norway (July 22. 2013)(Paper).
  • Kristiansen, Aslaug & Haraldstad, Åse (2013). Student Narratives as a Tool for Professional Development in Teacher Education (Paper).
  • Kristiansen, Aslaug (2013). Preliminary Thoughts on Student Naratives.
  • Kristiansen, Aslaug (2013). Stillheten i skolens hverdagsliv. Bedre Skole. ISSN 0802-183X. s. 81–85.
  • Kristiansen, Aslaug (2012). Å ta oppuroen - presentasjon av et prosjekt under arbeid.
  • Kristiansen, Aslaug (2012). The role of waiting in an educational context.
  • Kristiansen, Aslaug (2012). The person next to you is in need: Some thoughts on moral practice and sense of community.
  • Kristiansen, Aslaug (2012). Bokanmeldelse av Kari Berg og Ragnhild Collin-Hansen Opplæringsomsorg: Utofrdringer for skole og barnevern (Gyldendal Akademisk, 2012). Fontene forskning. ISSN 1890-9868. s. 85–87.
  • Hägg, Henny Solfrid F. & Kristiansen, Aslaug (2012). Introduction. I Hägg, Henny Solfrid F. & Kristiansen, Aslaug (Red.), Attending to Silence. Educators and Philosophers on the Art of Listening. Portal forlag. ISSN 978-82-92712-72-6. s. 10–14.
  • Kristiansen, Aslaug (2010). Why are people so trusting in the Nordic countries? What could have been the educational contribution. A study in progress.
  • Kristiansen, Aslaug (2010). To wait and to listen: Actions of Silence in the Classroom.
  • Kristiansen, Aslaug (2010). Om selvransakelse og oppgjør: Et bidrag med utgangspunkt i Oddbjørn Johannessens foredrag: Finnes det noen forsoning hos Hamsun? Kan vi forsone oss med Hamsun?
  • Kristiansen, Aslaug (2010). School Policy and Trust Fostering in the Nordic Countries. A Historical Approach.
  • Kristiansen, Aslaug (2009). Stillhet, tillit og grenser i den profesjonelle samtalen. ?.
  • Kristiansen, Aslaug (2009). Pedagogiske kartleggingsprøver. Fædrelandsvennen. ISSN 0805-3790.
  • Kristiansen, Aslaug & Ringereide, Hans Otto (2020). Fra refleksjon til reaksjon. Om risikohåndtering og trusselvurdering i kommunal regi. Et piloprosjekt. Universitetet i Agder.
  • Ringereide, Hans Otto & Kristiansen, Aslaug (2018). Fra problem til mulighet - en evaluering av Kristiansand kommunes tiltak for å bistå særlig utsatte barn og unge i kommunen (2017 - 2018). Universitetet i Agder.
  • Kristiansen, Aslaug & Ringereide, Hans-Otto (2018). Fra problem til mulighet: En evaluering av Kristiansand kommunes tiltak for å bistå utsatte barn og unge i kommunen (2017-2018). . Kristiansand Kommune.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 16. apr. 2024 11:37