English version of this page

Alexander Skaug Ytterbøl

Førstesekretær
Utdanningsavdelingen
Mobiltelefon

Ansvarsområde

Som studentmedarbeider ved Universitetet i Agder og arbeidslivskontakt for UiA Karriere er jeg dypt engasjert i å være en kobling mellom universitetet og næringslivet. Jeg er overbevist om at studentenes engasjement under studietiden ikke bare beriker deres akademiske opplevelse, men også legger grunnlaget for deres fremtidige karriere.

Gjennom mitt studium i Shift Entreprenørskap og Innovasjon ser jeg daglig verdien av å kombinere teoretisk kunnskap med praktisk erfaring. Det er dette perspektivet jeg tar med meg i mitt arbeid for å hjelpe andre studenter å realisere sitt potensial. Jeg er svært opptatt av å inspirere studenter til å oppnå selvinnsikt, utvikle sine kompetanser, identifisere jobbmuligheter og jobbe målrettet mot deres ambisjoner.

Min rolle som arbeidslivskontakt tillater meg å se den gjensidige fordelen av samarbeidet mellom studenter, universitetet og arbeidsgivere. Jeg tror at ved å styrke disse båndene kan vi skape et kraftigere økosystem for innovasjon, vekst og suksess for alle involverte.

Ønsker du å utforske hvordan vi kan samarbeide, bygge nettverk, eller bare ha en prat om mulighetene ved UiA, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt!

Publisert 16. apr. 2024 12:04 - Sist endret 2. mai 2024 09:45