Universitetet i Agder vil i samarbeid med næringsklyngen Arena USUS tilby et kurs innen kunderelasjoner og inntektsstyring i reiseliv med oppstart høsten 2016. Målgruppen for kurset vil være personer som arbeider i små- og mellomstore bedrifter innen reiseliv og opplevelsesnæringene.
Artikkelen er mer enn to år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Illustrasjonsfoto: www.colourbox.no
Det vil vektlegges en vekselvirkning mellom teori og praksis gjennomgående i kurset ved at studenter arbeider med praksisrelaterte problemstillinger.
Kurset vil sette fokus på hvordan din bedrift kan arbeide strategisk med kundehåndtering (CRM) samtidig som dette ses i sammenheng med bedriftens inntektsstyring (RM).
Gjennom kurset skal du lære å ta i bruk/videreutvikle verktøy for systematisk arbeid med kunderelasjoner og å kunne analysere bedriftens inntekter for å oppnå en effektiv inntektsstyring
Det vil vektlegges en vekselvirkning mellom teori og praksis gjennomgående i kurset ved at studenter arbeider med praksisrelaterte problemstillinger. Herunder CRM (Customer Relationship Management) og RM (Revenue Management).
Kurset vil være deltidsbasert og tilpasset for å kombineres med jobb, undervisningen vil være samlingsbasert og nettstøttet.
Her er en oversikt over heldagssamlingene:
Det er begrenset antall plasser på kurset; totalt 20 studieplasser, maks to deltakere fra hver bedrift.
Ettersom kurset er en pilotprosjekt er det ingen studieavgift. Semesteravgift, utgifter til pensumlitteratur og evt. reisekostnader dekkes av studenten.
Deltakere må minimum ha generell studiekompetanse, det vil være mulig å tilegne seg studiepoeng på kurset gjennom å ta eksamen (krever opptak).
Alle studieplasser er forbeholdt deltakere fra Arena USUS bedrifter.
Send en henvendelse til nichole.e.silva@uia.no snarest om du er interessert