– Studiet er en blanding av interessene mine

Tone Merethe Phan (foto)

Tone Merethe Phan

Multimedieteknologi og -design

Navn: Tone Merethe Phan

Studium: Bachelor i Multimedieteknologi og -design

Hvordan var studievalget ditt?

Jeg har alltid vært interessert i programmering og design, og ble anbefalt dette studiet av en venn. Studiet er en blanding av interessene mine, så det traff midt i blinken.

Hvorfor valgte du UiA og din utdanning?

Jeg valgte UiA fordi det var flere som hadde anbefalt universitetet, og de gode foreleserne våre. Det var ingen andre studier som tilbød en så god blanding av mine interesser, og jeg fant fort ut at dette passet meg perfekt.

Hva lærer du?

På studiet lærer man alt fra medieproduksjon til applikasjonsutvikling. Det fine med studiet er at man kan velge hva man vil spesialisere i, enten det er kreativ design eller utvikling. Da lærer man blant annet om foto, video, lyd, webutvikling, animasjon og programmering.

Hva har du lyst til å drive med når du er ferdig?

Etter bachelor har jeg lyst til å jobbe med webutvikling, men før det – ta master innenfor Multimedia and Educational Technology.

Hvorfor bør man ta nettopp din utdanning?

Studiet vil gi deg erfaring innenfor flere felt, og man jobber mye praktisk med programmer som er aktuelle å kunne. Breddekompetansen gjør at man får til å produsere et fullstendig multimedieprodukt.

Hvordan er studentlivet på UiA Campus Grimstad?

Studentlivet i Grimstad er inkluderende og åpent, og du møter alltid noen hyggelige folk i kantina som du bare kan slå an en prat med.

Campus Grimstad var ekstra attraktivt fordi det befinner seg i en fin liten sørlandsby, i tillegg er campuset vårt ganske nytt.

Har du noen tips til kommende studenter?

Ikke vær redd for å prate med folk, og prøv nye ting! Meld deg inn i studentorganisasjoner og studentidrettslag – du taper ingenting på det. De aller fleste studentene er veldig glad i å bli kjent med nye folk.