Studentintervju: Stine - Markedsføring og ledelse

Stine Jørgensen

Markedsføring og ledelse, bachelor

Hvordan var ditt studievalg?

Jeg har lyst til å jobbe innen markedsføring, og syntes det var en spennende sammensetning av fag på dette studiet. Det gir meg muligheten til å jobbe med mye forskjellig, uten at jeg binder meg til bare økonomi for eksempel. Det er også flere muligheter for å ta master etter bacheloren. Jeg vurderte psykologi også, men følte dette ga flere muligheter til å få jobb innen markedsføring.

Vil du anbefale studiet ditt?

Ja, det vil jeg! Du får innblikk i mange ulike fag, som markedsføring, jus, økonomi og ledelse! Det virker som det er litt mer fokus på økonomi her enn på BI og Markedshøyskolen, noe jeg håper kan telle positivt. Og så er det jo ingen skolepenger da…

Vil du anbefale UiA?

Ja! Jeg liker spesielt størrelsen: Det er akkurat passe stort, en kan alltid møte nye folk, og det er alltid noe som skjer. Samtidig er det ikke altfor stort, og en møter alltid folk en kjenner. Jeg synes det er koselig. Jeg opplever at det er en nærhet her, mellom studenter og forelesere. Jeg føler vi som studenter tas på alvor, og blir sett og hørt.

Hva gjør du utenom studiene?

Jeg liker å trene og være med venner. Eller er jeg næringslivsansvarlig i studentforeningen til studiet, Emporium, og har en deltidsjobb.

Mine tips til søkere og nye studenter

• Utnytt tiden på utdanningsmesser og studieorienteringsdager hvis du får sjansen! Still spørsmål!
  • Tenk gjennom hva du vil bli, og hvilke fag du liker. Ikke bare hør hva vennene dine liker, eller hva de skal.
  • Bli med på det som skjer de første dagene etter studiestart. Det er mye nytt, men du får god hjelp i starten, og det gjør alt mye enklere. Ikke vær redd for å spørre fadderne eller de ansatte om ting du lurer på! Ta initiativ.
  • Husk at det er veldig mange andre nye studenter også! Du er ikke alene.