– Skal bruke studiet i grunnskolelærer-utdanningen min

Lærerne har veldig gode kunnskaper om faget sitt, noe som gjør at jeg elsker å komme til timen.

Dina Helene Pedersen

Student

Hvorfor valgte du dette studiet?

Jeg valgte dette studiet siden jeg ønsket å ta et kreativt og spennende fag, veldig annerledes fra hva jeg før har gått. Jeg valgte også dette siden jeg ønsket å kunne bruke det i mitt yrke.

Hva er det beste med å studere på UiA?

Noe av det beste med å studere på UiA er utvalget av studietilbud, og at det er sentralt plassert, lett å komme seg hitt og ikke lang inn til for eks. byen. En annen ting er kantina, den er så variert og har absolutt den beste kaffen i hele Kristiansand. Så må jeg også nevne lærerne, jeg føler at lærerne jeg har hatt har hatt veldig gode kunnskaper om faget sitt, noe som gjør at jeg elsker å komme til timen, føler jeg lærer mye, noe jeg setter som første prioritet, lærer jeg ikke noe er det heller ikke noe poeng i å studere. Også at det som oftest omgjengelige lærer, som en får en god tone med.

Hva har du lyst til å jobbe med etter endte studier?

Etter endte studier tenker jeg å bruke dette studiet inn under grunnskolelærer-utdanningen min. Jeg har alltid likt å ha kunst og håndverk med klassene mine, men følt at jeg mangler litt kunnskaper og ideer, noe som jeg alt nå føler at jeg har fått, kun etter ett semester. Dette er grunnen for at jeg søkte meg over på bachelor programmet, jeg ønsker å være med på hele løpet og lære mye mer, samt at vi har veldig flotte lærere som jeg trives med.

Hvordan opplever du miljøet blant studenter og lærere?

Jeg opplever dette som veldig bra. På dette studiet har jeg personlig fått veldig god kontakt med alle lærerne vi har hatt. Det kom også tydelig frem i midt- og sluttevalueringen vår at de andre også mente miljøet var veldig fint. Det samme gjelder miljøet mellom oss studenter, veldig fornøyd og trives veldig på UiA.

Hva er det viktigste du har lært?

Det er vanskelig å trekke frem spesifikk det viktigste jeg føler jeg har lært, jeg har lært så mye forskjellig. Men det viktigste for meg er nok at jeg har lært mange ulike ting, som jeg kan ta med meg videre i jobben min. Jeg føler meg tryggere på å gå løs på ulike prosjekter med en klasse nå som jeg selv har litt mer kunnskaper og har fått prøvd ut litt diverse. Jeg gleder meg til flere semestre med nye spennende aktiviteter som jeg skal få lov til å arbeide med og lære meg.