Jeg bruker både fagkunnskapen, og egne erfaringer fra tiden som student, i jobben min. I veiledningen av master- og bachelorstudenter er begge deler veldig nyttig.
Ingrid Kjær
Idrettsvitenskap, master
Navn: Ingrid Kjær
Studium: Idrettsvitenskap, master (UiA), PhD-utdanning, idrett (Norges idrettshøgskole, pågående).
Tidligere utdanning: Fysioterapi (1 år, i Nederland), Idrett, grunnfag (1 år, UiA), Idrett, mellomfag (½ år, UiA), Helse og fitness ((½ år, UiA)
Uteksaminert: 2007 (master)
Stilling: Lektor
Arbeidsgiver: Universitetet i Agder
Jeg underviser lærerstudenter, både på Barnehagelærerutdanningen og Arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning. For emnet «Natur, helse og bevegelse» (NHB) er jeg emneansvarlig, og underviser selv i delen om bevegelse. Jeg er også veileder for master- og bachelorstudenter.
Å jobbe med, og bli kjent med, studentene er veldig spennende. Det er dynamikk i dem. Jeg trives godt med å koordinere og samarbeide med andre.
Jeg bruker både fagkunnskapen, og egne erfaringer fra tiden som student, i jobben min. I veiledningen av master- og bachelorstudenter er begge deler veldig nyttig.
Det begynte med at jeg fikk mulighet til å ha vikartimer i vannaktiviteter på barnehagelærerutdanningen, etter at jeg som student viste interesse for å jobbe ved UiA. Etter hvert ble jeg spurt om jeg ville ha en lederrolle for fagområdet Natur, helse og bevegelse. Det ledet meg videre til at jeg ble koordinator og etter hvert begynte med undervisning.
Jeg har alltid vært interessert i helse,og vært glad i å være aktiv. Etterhvert så jeg at kombinasjonen av helse og aktivitet kunne brukes i yrkeslivet, enten det var med voksne eller barn. Jeg har alltid vært mest opptatt av barn og unge, og det er vel en av grunnene til at jeg har likt å være lærer.
At jeg har takket ja til det jeg har blitt tilbudt, og vist interesse.