Master vil sikre Stine karrieren hun ønsker

Stine Beck, foto.

- Jeg syntes at tilbudet fra UiA var langt bedre enn hva andre universiteter kunne tilby. Masteren er lagt opp slik at studentene har en langt større frihet til å skreddersy studieopplegget og velge deler av fagene man vil spesialisere seg.

Stine Norrøne Beck

Statsvitenskap og ledelse, master

Stine Norrøne Beck (22) valgte Universitetet i Agder da hun skulle ta master i Statsvitenskap og ledelse. Hun håper at framtidens drømmejobb befinner seg i et av departementene.

– Masteren skilte seg ut ved at jeg som student kunne skreddersy store deler av studiet selv, sier hun.

Det finnes mange organisatoriske mastere i Norge. Men Stine mener at UiAs master i statsvitenskap og ledelse har en stor fordel.

– Etter bacheloren ved Høgskolen i Oslo og Akershus, var det naturlig for meg å gå videre. Jeg syntes at tilbudet fra UiA var langt bedre enn hva andre universiteter kunne tilby. Masteren er lagt opp slik at studentene har en langt større frihet til å skreddersy studieopplegget og velge deler av fagene man vil spesialisere seg i, sier hun.

Brå, men god start på studiet

For min del ble jeg fristet av vinklingen mot politisk tilnærming, sier Stine.

Hun har gått på masterstudiet i fire måneder, og kan fortelle om en brå, men positiv start.

– Forelesningene på statsvitenskap og ledelse er lagt opp som bolker. Det betyr at jeg fikk en tøff start, hvor den første eksamen kom etter en halvannen måned. Men det var positivt. Da kommer man raskt inn i pensum, og legger listen høyt med en gang, sier Stine.

Siden Stine er politisk interessert, håper hun på en jobb i det offentlige når hun har levert masteroppgaven.