– Jeg ønsket meg et businessrettet studie

– Begynn tidlig med skolearbeidet og hold en gjevnt flyt over semestrene. Det er et lærerrikt studie og det er mye stoff som skal fordøyes.

Henrik G. Fauske

Industriell økonomi og teknologiledelse, master

Hvordan var studievalget ditt?
– Jeg tok først bachelor i mekatronikk på UiA og det føltes naturlig å gå videre på indøk da jeg ønsket meg et businessrettet studie.

Hvorfor valgte du UiA og indøk?
– Jeg valgt UiA i sin tid da de var et av få universiteter som tilbydde mekatronikk og indøk på UiA ble et naturlig valg etterpå når jeg var fornøyd med studietilværelsen på sørlandet.

Hva lærer du?
– Jeg har lært hvordan jeg som ingeniør kan ha en mer administrativ rolle og lede prosjekter. Indøk studiet har gitt verdifull kunnskap til meg som ønsker å kjenne til bedriftsstrukturer og industri

Hva har du lyst til å drive med når du er ferdig?
– Drømmen er å starte egen virksomhet, men jeg ønsker en jobb innenfor automatiseringsteknologi til å begynne med for å opparbeide meg erfaring.

Hvorfor bør man ta en master i indøk?
– Du bør ta en master i indøk hvis du ønsker å få en fortståelse av hvordan industrier og markeder fungerer, hvordan lede team og prosjekter, hvor viktig verdikjeder er og hvordan de kan styres og ikke minst se sammenhengen mellom teknologi og business.

Hvordan er studentlivet på UiA Campus Grimstad?
– Studentlivet i Grimstad er svært godt og det er lett å bli kjent med andre medstudenter. En liten by gjør studentmiljøet mer sammensveiset.

Har du noen tips til kommende studenter?