– Jeg har ikke møtt en eneste student som ikke trives

Studiet har gitt meg en forståelse for hvor viktig kunst og kultur er i samfunnet

Kamilla Antonsen

Student på samtidsteater

Hvorfor valgte du dette studiet?

Studiet var et tilbud for oss som gikk drama årsstudium i 2018/2019 for å gå rett over i en bachelor. Jeg visste ikke helt hva jeg ville gjøre videre etter årsstudiet, og siden dette var noe helt nytt tenkte jeg at det hadde vært gøy å være med på å forme dette studiet.

Hva er det beste med å studere på UiA?

Det beste med å studere på UiA er at det er et utrolig godt studentmiljø, jeg har ikke møtt en eneste student som ikke trives. Også er det så fantastisk mange fine og morsomme studentaktiviteter og foreninger.

Hva har du lyst til å jobbe med etter endte studier?

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg vil jobbe med sånn helt presist, men studiet har gitt meg en forståelse for hvor viktig kunst og kultur er i samfunnet. Så forhåpentligvis klarer jeg å få til noe innen det feltet.

Hvordan opplever du miljøet blant studenter og lærere?

Jeg opplever at det er et godt miljø blant studentene. Som jeg skrev over er det utrolig mange tilbud som student på UiA og jeg tror det derfor er lett å finne sin plass, og medstudenter med samme interesser. Jeg kan jo bare uttale meg om de lærerne jeg har hatt selv, men de er alle helt fantastiske. De er så gode i det de gjør og virkelig trygge, og det er godt å ha i en lærer da studenttilværelsen kan være svært forvirrende til tider.

Hva er det viktigste du har lært?

Det viktigste jeg har lært av å være student på UiA er at man må gripe alle sjanser man får. Og at det er sykt givende å være aktiv student, delta i studentforeninger, sitte i elevråd og dra på arrangementer i regi av universitetet.