– Føler oss ivaretatt som studenter

Håvard Dyngeland (portrettfoto)

Miljøet blant studenter og lærer er veldig bra. Foreleserne viser interesse for deg og vi kan ha gode samtaler også utenfor klasserommet.

Håvard Dyngeland

Musikk, årsstudium

Hvorfor valgte du dette studiet?

Jeg valgte dette studiet fordi jeg ønsket å utvikle meg enda mer på hovedinstrumentet mitt. I tillegg ville jeg holde meg fokusert på musikk for å kunne komme inn på bachelor i faglærer i musikk eller utøvende musikk.

Hva er det beste med å studere ved UiA?

Det er et veldig godt studentmiljø. Vi får også tilgang på flotte øvingsrom, midilab og lesesaler. Lærerne gir også god informasjon og viser tydelige eksempler som vi får bruk for i utøvende deler av studiet.

Hva har du lyst til å jobbe med etter studiet?

I løpet av året har jeg vokst mye som person og funnet ut at musikken kanskje kan bli mer en fritidsglede istedenfor jobb, men det var uansett et veldig nyttig år hvor jeg ble bedre kjent med meg selv.

Hvordan er miljøet blant studenter og ansatte?

Miljøet blant studenter og lærere er veldig bra. Vi får god oppfølging og føler oss ivaretatt som studenter. Noe jeg setter veldig pris på er måten lærerne kan være både foreleser og kompis. De viser interesse for deg og du kan ha gode og naturlige samtaler også utenfor klasserommet.

Miljøet oss studenter i mellom er også bra. Man blir invitert til sosiale sammenkomster og føler seg inkludert. Det er ihvertfall slik jeg opplever det.

Hva er det viktigste du har lært?

Jeg har lært mye, blant annet om produksjon, gehør og historie. Det som har betydd mest for meg  har med gehør/arrangering og komponering å gjøre. Jeg har lært mye om studioarbeid som har utviklet interessen min for musikkproduksjon. Jeg har lært ting som gjør at jeg kan skrive en egen låt, notere den ned i partitur, spille den inn og mikse den klar for utgivelse.