– Viktig å kunne ta studier ved siden av jobb

Portrett av student (foto)

Hopp i det! Om du jobber innen kommunikasjon og markedsføring eller det er noe du har lyst til å lære mer om, så er dette studiet bra å ta.

May Baagøe Broughton

Digital markedsfører, Unit4 T&E

Hvorfor valgte du å studere Digital markedsføring og kommunikasjon?

– Jeg valgte å studere Digital markedsføring og kommunikasjon, fordi jeg så at mye av pensum er aktuelt for den jobben jeg har som digital markedsfører hos Unit4 T&E. I tillegg er det fint å møte andre mennesker som sitter i lignende jobbposisjon som meg selv, som man kan sparre med rundt utfordringer og spørsmål i tilknytning til egen jobb.

Hva var det viktigste du lærte som du tar med deg i jobben din?

– Mye av det som ble gjennomgått var ting jeg kjente til, og som jeg til daglig jobber med. Så det viktigste jeg lærte er at mye av det jeg gjør er riktig, i hvert fall ifølge teorien. Men det å få bekreftet viktigheten av digitalisering og hvordan ting henger sammen, er noe av det jeg kommer til å ta med meg videre i jobben, og videreutvikle internt hos oss.

Hvilke forventninger hadde du til studiet, og ble de oppfylt?

– Jeg så frem til å lære mer om faget jeg til daglig jobber med, og gå litt mer i dybden rundt enkelte områder. Det synes jeg studiet leverte på.

Hva synes du om måten studiet var lagt opp på?

– Jeg synes det er en veldig god løsning med tre samlinger á to dager, hvor man leser og jobber med oppgaver mellom samlingene. Det å ha en obligatorisk oppgave som skal leveres mener jeg også er bra fordi man klarer med det å holde søkelys på studiet ved siden av jobben. Det var en passelig mengde pensum som er overkommelig både for de som har erfaring med kommunikasjon og markedsføring, men også for de som dette fagområdet er helt nytt for. Med intensive månedlige samlinger, så er dette studiet veldig bra å ta ved siden av jobb. Man har muligheten til å planlegge tidsbruken selv slik at man har mest mulig kontroll.

Hvilke oppgaver har du i jobben din?

– Jeg har ansvar for å lage innhold til nettsiden vår i form av nyhetssaker, kundehistorier, brosjyrer, jeg lager nyhetsbrev, har ansvar for sosiale medier og legger strategier for kommunikasjon og markedsføring, for å nevne noe. Jeg har også ansvar for gjennomføring av arrangementer med alt som hører inn under det.

Har du noen tips til andre som vurderer å ta studiet?

– Hopp i det! Om du jobber innen kommunikasjon og markedsføring eller det er noe du har lyst til å lære mer om det, er dette studiet bra å ta. Det å kunne ta utdanning ved siden av jobb er viktig for å kunne opprettholde og utvikle eget kompetansenivå.  Man får også muligheten til å utvide nettverket sitt gjennom studiet.