– Jeg har fått mer analytisk kompetanse og økt forståelse for økonomi og ledelse.

Ruben Andreas Bøhn

fagansvarlig HMS i Glitre Nett

Ruben har lang erfaring med praktisk arbeid som fagarbeider innen elektro/elkraft og ingeniørstillinger i nettselskap. I dag har han blant annet ansvar for organisering av teknisk internrevisjon og elsikkerhetsopplæring hos Glitre Nett som fagansvarlig HMS.

Du har tatt flere kurs blant annet «Grunnleggende bedriftsøkonomi», «Lederrollen i teori og praksis» og «Prosjektledelse» ved Handelshøyskolen Executive. Kan du fortelle hvordan du har utviklet kompetansen din gjennom kursene?

–  Kompetansen har utviklet seg fra yrkesfaglig og praktisk til i større grad akademisk. Jeg har en noe mer analytisk kompetanse og fått økt forståelse for økonomi og ledelse.

Hvorfor valgte du å ta emnet «Endringsledelse, team og samskaping»?

– Det er en større studie med hele 30 studiepoeng. Med så mange studiepoeng på et år, tar det ikke lang tid før jeg er kvalifisert til Executive MBA*. Samtidig så virket emnet relevant og interessant.

Hvordan opplever du kursets relevans («Endringsledelse, team og samskaping») for jobben din?

– Glitre Nett er en del av Å energi konsernet som er et nylig fusjonert selskap som fortiden går igjennom endringer. Slik at jeg kan relatere mye av pensum til egen arbeidssituasjon.

Hvordan har det vært å studere parallelt med jobb?

– Det er midt i blinken for meg. Et fulltidsstudie ville nok blitt litt for mye på en gang for min del. Det å kombinere med arbeid går fint da jeg har en arbeidsgiver som er positiv til videreutdanning, også har UiA fordelt samlingene bra slik at det er lett for meg å sette av tid til studie.

Har du noen tips til andre som vurderer å ta studier ved Handelshøyskolen Executive?

– Ta en kikk på nettsiden til Lederprogrammet, der finner du oversikt over kurstilbudet og kan se hvilke kurs som passer for deg. Miner erfaringer er at på Handelshøyskolen Exceutive blir du tatt godt imot!

(* Dersom du mangler bachelorgrad men har lang og relevant arbeidserfaring, har du mulighet til å søke opptak til studiet på bakgrunn av realkompetanse. Det forutsettes at du kan dokumentere minimum 90 studiepoeng relevant utdanning fra universitet og høyskole.)