Gå til hovedinnhold
0
Jump to main content
Varighet
1/2 år
Studiepoeng
7,5
Omfang
Deltid
Start
Høst 2024
Studiested
Kristiansand

Digitalisering åpner nye muligheter til å bygge sterke kunderelasjoner, og digitale kommunikasjonskanaler som websider, sosiale medier og mobilapper kan være svært effektive for å nå store kundemasser. Imens er det tøff konkurranse for å fange kundenes oppmerksomhet på den stadig voksende digitale arenaen og det kreves mye kunnskap for å utnytte det fulle potensialet til de nye digitale virkemidlene.

På dette kurset  vil du lære å lage en digital markedsføringsstrategi, samtidig som du får innsikt i hvordan du planlegger, gjennomfører og analyserer digitale markedsførings- og kommunikasjonskampanjer. Kurset tar utgangspunkt i forskningsbaserte teorier og du vil få trening i grunnleggende ferdigheter og verktøy gjennom bruk av praktiske eksempler og case.

Kurset fokuserer på

  • hvilke digitale markedsføringsvirkemidler som eksisterer, hvordan de fungerer, samt muligheter og begrensninger
  • hvordan du setter sammen ulike markedsføringsvirkemidler i et strategisk perspektiv slik at virksomheten får mest mulig ut av sine digitale markedsføringstiltak

Hva lærer du?

Etter gjennomført kurs skal du

  • ha kompetanse om ulike former av digital markedsføring og kommunikasjon
  • kunne forstå de grunnleggende prinsipper og begreper i digital markedsføring og kommunikasjon
  • kjenne til nye digitale markedskanaler og kanaloptimalisering, samt digitale CRM-løsninger
  • kjenne til digitale markedsføringsstrategier, hvordan oppnå konkurransefortrinn gjennom bruk av digitale virkemidler, og ha kunnskap om digitalt samarbeid og samhandling
  • ha kunnskap om juridiske og etiske aspekter knyttet til digital markedsføring og kommunikasjon

Se hele studieplanen

Opptakskrav

Generell studiekompetanse eller realkompetanse og minst to års arbeidserfaring.

Løpende opptak
Dette tilbudet har løpende opptak. «Førstemann til mølla»-prinsippet gjelder dersom du er kvalifisert i henhold til opptakskravet. Det stenges for søking når tilbudet er fullt. Svar på opptak sendes i starten av hver måned. Du må likevel beregne minimum 14 dager fra du søker til du får svar. Det er viktig at du laster opp relevant dokumentasjon (utdanning/praksis/etc) innen 3 virkedager etter søknaden er sendt inn.

Praktisk informasjon

I tillegg til studieavgiften må du betale lovpålagt semesteravgift til studentsamskipnaden og utgifter til pensumlitteratur.

Tidspunkt for samlingene 
1. samling: 10.-11. september
2. samling: 15.-16. oktober
3. samling: 5.-6. november

Det legges opp til at de fysiske samlingene gjennomføres uten streaming. For å få størst mulig utbytte av studietilbudet er det derfor viktig at du møter til samlingene og deltar aktivt i undervisningen.

Eksamensform:
5 dagers individuell hjemmeeksamen 22.-26. november.

Fagansvarlig
Foreleser i kurset er professor Natalia Mæhle ved Institutt for strategi og ledelse ved UiA og Mohnsenteret for innovasjon og regional utvikling ved HVL. Mæhle har bred erfaring som underviser og forsker bla. på digital økonomi, bærekraft, innovasjon, markedsføring og forbrukeradferd.

Videre studier
Tilbudet kan tas som enkeltkurs, eller inngå i Lederprogrammet – en modulbasert lederutdanning for deg som ønsker formell utdanning eller faglig påfyll.

Lederprogrammet passer for deg som har noen års erfaring fra arbeidslivet, som mangler formalkompetanse, eller som ønsker å bygge din faglige utvikling til en fremtidig grad.

Dette sier studentene

Fakta

Søknadsperiode

1. mars - 1. juni


«Først til mølla»-prinsippet gjelder dersom du er kvalifisert i henhold til opptakskravene. Det stenges for opptak når tilbudet er fulltegnet. 

Pris

kr 16.000

Spørsmål om opptak til studiet?

evuopptak@uia.no