Etter fullført emne skal studenten
Emnet tar for seg utviklingstrekk og reforminitiativer som råder i oppvekstfeltet og belyser hvordan disse utfordrer lederskapet og tekningen rundt organisasjonsutvikling. De underliggende dimensjoner ligger i paradokset mellom effektivitets- og inkluderingsparadigme. Videre tar emne for seg hvordan man som leder kan bruke blant annet organisasjonskultur som et sammenbindende element i det å drive helhetlig utvikling.
Det vil hele tiden bli lagt vekt på praktiske eksempler og krever aktiv deltakelse fra studentenes side. Studentene skal selv samle inn og analysere et empirisk materiale ved hjelp av ulike utviklingsmodeller.
Gjennomføring av empirisk kartlegging i egen organisasjon. Nærmere informasjon gis i Canvas.
En individuell semesteroppgave. Gradert karakter.
Ansvarlig fakultet:
Fakultet for samfunnsvitenskap
Kontaktinformasjon: sv-evu@uia.no
1 semester
10
Vår
Kristiansand
Fakultet for samfunnsvitenskap