ha kunnskap om hva som kreves for å opprette, drive og avvikle egen virksomhet
kunne gjøre rede for begreper som forretningsidé, forretningsplan og markedsplan
ha et bevisst forhold til betydningen av entreprenørskap for personlig utvikling og som samfunnsbygger
forstå hvordan egen faglighet kan danne grunnlag for egen virksomhet og videre verdiskaping
kjenne til sentrale teorier om ledelse og organisasjonsutvikling
ha kunnskap om økonomiske og juridiske aspekter ved å starte opp en virksomhet
Innhold
Etablering av egen virksomhet, produktutvikling, selvinnsikt, teamorganisering, kulturbygging, kommunikasjon, forretningsplan, markedsforståelse, markedsføring, salg, budsjettering, finansiering.
Undervisnings- og læringsformer
Forelesninger, presentasjon av prosjekter, seminarer (obligatorisk deltakelse 80%).
Vilkår for å gå opp til eksamen
Godkjent krav til obligatorisk deltakelse (80%). Godkjent obligatorisk gruppeinnlevering og presentasjon av forretningsplan for en virksomhet på seminar.
Eksamen
Semesteroppgave på ca 6 sider (i gruppe eller individuelt). Gradert karakter.
Studentevaluering
Emneansvarlig fastsetter i samråd med studenttillitsvalgt evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering i tråd med kvalitetssystemet kapittel 4.1.