Bacheloroppgave i samfunnsplanlegging og kommunikasjon
SV-301-1
Inngår i studieprogram
Samfunnsplanlegging og kommunikasjon, bachelorprogram
Undervisningsspråk
Norsk
Forkunnskapskrav
Minimum 60 studiepoeng innen studiets fagområde, samt samfunnsvitenskapelig metode f.eks. ME-107.
Anbefalte forkunnskaper
Første fem semestre av bachelorprogrammet i samfunnsplanlegging og kommunikasjon.
Læringsutbytte
Etter fullført emne skal studentene:
kunne gjennomføre egne undersøkelser relatert til planlegging eller kommunikative praksiser og ytringer
kunne analysere samfunnsmessige forutsetninger og konsekvenser for utvalgte planleggings- eller kommunikasjonsprosesser
ha innsikt i hvordan aktører samhandler i kommunikasjonsprosesser
Innhold
Formålet med emnet er at studenten på et selvstendig grunnlag skal utarbeide en faglig oppgave basert på egne innsamlede data. Målet er at de skal anvende kunnskap de har tilegnet seg igjennom studiet på en konkret praksis knyttet til én eller flere virksomheter som driver med plan- og/eller kommunikasjonsvirksomhet. Arbeidet skal resultere i en oppgave hvor studenten analyserer samfunnsmessige forutsetninger og konsekvenser relatert til utvalgte planleggings- og/eller kommunikasjonspraksiser. Tematisk kan oppgaven relateres til både privat, frivillig og offentlig sektor. Oppgavens tema konkretiseres gjennom utforming av problemstilling og godkjennes av faglærer.
Undervisnings- og læringsformer
Undervisningen består av en kombinasjon av forelesninger, seminarer, presentasjoner og gruppearbeid med veiledning. Totalt arbeidsomfang er 27 timer per studiepoeng.
Vilkår for å gå opp til eksamen
Obligatorisk veiledning.
For å gå opp til eksamen må følgende være godkjent innen avtalt tidspunkt:
Problemstilling
Litteraturgjennomgang
Prosjektbeskrivelse
Oppgavedisposisjon
Se nærmere informasjon i Canvas ved semesterstart.
Eksamen
Individuell eller gruppe. Gradert karakter A-F.
Studentevaluering
Emneansvarlig fastsetter i samråd med studenttillitsvalgt evalueringsform og om emnene skal ha midtveis- eller sluttevaluering i tråd med kvalitetssystemet kapittel 4.1.