Samfunnsplanlegging og kommunikasjon, bachelorprogram
Undervisningsspråk
Norsk
Anbefalte forkunnskaper
Første året av bachelorstudiet i samfunnsplanlegging og kommunikasjon.
Læringsutbytte
Etter å ha gjennomført emnet skal studentene:
kunne gjennomføre egne undersøkelser relatert til bykulturanalyser og byutvikling
kunne bidra til en analyse av de samfunnsmessige forutsetninger og konsekvenser for det valgte tema eller case-studie fra et teoretisk og praktisk perspektiv
ha innsikt i hvordan politikk, kunnskap og aktører virker inn på planleggingens praksis og tenkemåter
Innhold
Formålet med emnet er at studenten på et selvstendig grunnlag skal utarbeide en faglig oppgave basert på den teori og empiri som blir formidlet i kurset og gjennom kurslitteratur. Målet er at de skal anvende kunnskap de har tilegnet seg igjennom studiet på en konkret planleggingspraksis. Arbeidet skal resultere i et essay/oppgave hvor studenten analyserer forutsetninger og konsekvenser relatert til studentens valgte planleggingstema.
Undervisnings- og læringsformer
Undervisningen består av en kombinasjon av forelesninger, seminarer, presentasjoner og gruppearbeid med veiledning. Totalt arbeidsomfang er 27 timer per studiepoeng.
Vilkår for å gå opp til eksamen
Godkjenning av kursdeltagelse er en forutseting for å kunne stille til eksamen. Kravene er at følgende er godkjent innen avtalt tidspunkt:
Aktiv deltagelse i seminar/kollokvier
Studenten har deltatt i gruppearbeid og aktiv i fremleggelse
Studenten har deltatt i gruppearbeid og vært aktiv opponent
Fremleggelse og opponent-kommentarer er fremsendt i skriftlig form til kursleder/kursholder og godkjent
Se nærmere informasjon i Canvas.
Eksamen
Essay individuell eller gruppe (ved max 3 studenter). Essayet blir vurdert ut fra gradert karakter A-F.
Studentevaluering
The person responsible for the course decides, in cooperation with student representative, the form of student evaluation and whether the course is to have a midway or end of course evaluation in accordance with the quality system for education, chapter 4.1.