Skolebibliotekkunnskap 2: Barne- og ungdomslitteratur
SK-101-1
Inngår i studieprogram
Skolebibliotekkunnskap, bachelorprogram
Skolebibliotekkunnskap 2: Barne- og ungdomslitteratur
Undervisningsspråk
Norsk.
Læringsutbytte
Kunnskap
Etter fullført emne skal studenten
ha kunnskap om ulike sjangrar og teksttypar i fiksjonslitteratur for barn og unge, og ulike analytiske innfallsvinklar til slik litteratur
ha kunnskap om ulike typar fagtekstar for barn og unge og ulike analytiske innfallsvinklar til slike tekstar
ha kunnskap om ulike former for teori knytt til barne- og ungdomslitteraturen
ha kunnskap om film og andre visuelle tekstar for barn og ungdom
ha kunnskap om barn og unges lesepraksis og om undervisning i og formidling av barne- og ungdomslitteratur
ha kunnskap om vurdering av litteratur for barn og unge
Ferdigheiter
Etter fullført emne skal studenten
kunne analysere og vurdere barne- og ungdomslitteratur og andre tekstar for barn og unge, med basis i teori om slike tekstar
kunne formidle og undervise i barne- og ungdomslitteratur og andre tekstar for barn og unge
Generell kompetanse
Etter fullført emne skal studenten
kunne sjå nye moglegheiter for formidling av og undervisning i fiksjonstekstar og fagtekstar for barn og unge, i og i tilknyting til skolebiblioteket
Innhald
Studiet har to hovudtema:
• Nyare litteratur for barn og unge
• Leseutvikling og litteraturformidling
Undervisnings- og læringsformer
Studiet er organisert som eit nettstudium, på deltid over to semester. Det er eit integrert studium, og det blir gitt undervisning i dei to hovudtema i begge semester. Hovuddelen av undervisning og rettleiing føregår på ei digital læringsplattform. Studentane vil møte både førelesingar, bakgrunnsstoff, referansar og problemstillingar til diskusjon. To frivillige fellessamlingar, éi i kvart semester, blir arrangerte i Kristiansand. På samlingane er det både førelesingar om faglege emne og ekskursjonar til skolebibliotek. Emnet har eit forventa arbeidsomfang på 800 timer.
Vilkår for å gå opp til eksamen
Studentane må ha fått godkjent fire obligatoriske arbeidskrav i emnet. Oversikt over desse vil bli gitt ved studiestart.
Eksamen
Det blir gitt éin samanfattande, gradert karakter. Denne karakteren byggjer på følgjande to komponentar (vektlegging oppgitt i parentes):
individuell, skriftleg heimeeksamen på 14 dagar knytt til nyare litteratur for barn og unge (2/3)
individuell, skriftleg eksamen under tilsyn på 6 timar, knytt til leseutvikling og litteraturformidling (1/3)
Begge eksamensdelane blir arrangert i vårsemesteret; eksamenen på 6 timar vanlegvis tidleg i vårsemesteret og heimeeksamen i slutten av semesteret.
Studentevaluering
Emneansvarleg avgjer i samråd med studenttillitsvald evalueringsform og om emna skal ha midtvegs- eller sluttevaluering i tråd med kvalitetssystemet kapittel 4.1.