Kunnskaper
Etter fullført emne skal studenten
Ferdigheter
Etter fullført emne skal studenten
Generell kompetanse
Etter fullført emne skal studenten
Emnet legger opp til varierte arbeidsformer med søkelys på aktivitet og engasjement. Arbeidet knyttes tett opp til Læreplanverket for kunnskapsløftet 2020 (LK20) og det profesjonsfaglige digitale rammeverket.
Undervisningen i emnet er basert på begrepene som brukes konkret i LK20. Studentene får utprøve digitale verktøy, skape, samarbeide, feilsøke og dekomponere.
Målet med undervisningen skal være at deltakerne kjenner igjen praksisfeltet og blir utfordret til å bruke ny kompetanse i egen undervisning.
Semestret består av tre fysiske samlinger og to nettbaserte samlinger.
Emnet legger opp til konkrete læringssituasjoner og varierte arbeidsformer med søkelys på aktivitet og engasjement.
Studentene skal arbeide med hvordan digitalisering og ny teknologi kan være med å utvikle og redefinere de tre tverrfaglige temaene i læreplanverket.
Arbeidsformen er dynamisk og interaktiv, og den enkelte blir utfordret i plenum, gruppevis og individuelt. Studentene organiseres i undervisningsgrupper hvor bruk av verktøy, teori, erfaringsutveksling, trening og samspill står sentralt.
Praktiske øvelser brukes til å synliggjøre hvordan praksis og teori kan forsterke hverandre gjennom erfaringslæringsprinsipper.
Emnet har et forventet arbeidsomfang på rundt 400 timer.
Individuell muntlig eksamen om egenprodusert e-læringsressurs.
Studenten skal i løpet av semesteret produsere en egen e-læringsressurs i et selvvalgt emne og prøve denne ut i undervisningssituasjoner på sin skole.
Vurderingsuttrykk: bestått/ikke bestått.
1 semester
15
Vår
Grimstad
Fakultet for humaniora og pedagogikk